Elektuur Audio Special #2

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Edo schreef:
jeroen_d schreef:
Effe een teaser:
Foto????... 8)
Nee, dat doen we niet. Luisteraars zijn welkom na augustus, fototoestel meenemen niet toegestaan :mrgreen:
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

jeroen_d schreef:
Edo schreef:
jeroen_d schreef:
Effe een teaser:
Foto????... 8)
Nee, dat doen we niet. Luisteraars zijn welkom na augustus, fototoestel meenemen niet toegestaan :mrgreen:

Op die manier maak je ons allen wel erg nieuwsgierig :wink:
Aquilon
In memoriam †

Bericht door Aquilon »

jeroen_d schreef:
Effe een teaser: de 3-weg open baffle voor de Elektuur Audio Special #2 staat nu te spelen in mijn huiskamer :D
het belooft weer een spetterend en leuk eindejaar te worden met veel leesplezier :D
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Nog even een tipje van de sluier:

- 150W/8-ohm klasse-B gebalanceerde eindversterker met uitmuntende specificaties
- Relais gestuurde voorversterker met AB, single ended en gebalanceerde ingangen met uitmuntende specificaties

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Haha

Ik doe ook een duit in het zakje :D

Twee subwoofers op basis van de Wavecor SW263WA03
http://www.wavecor.com/html/sw263wa03.html

Groet Roland
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

Wanneer komtie? :lol:
indoubt

Bericht door indoubt »

Te laat!

want ik ga op vakantie :D
Paul

Bericht door Paul »

Roland schreef:
Haha

Ik doe ook een duit in het zakje :D

Twee subwoofers op basis van de Wavecor SW263WA03
http://www.wavecor.com/html/sw263wa03.html

Groet Roland
met passief membraan? dat wordt wel een hele kleine behuizing :D
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik ga en mag niet alles verklappen natuurlijk...

Maar het past allemaal maar net met de plate amp erbij idd. De andere is voor muziek die is nog ietsie kleiner....

Groet Roland
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

SSassen schreef:
- 150W/8-ohm klasse-B gebalanceerde eindversterker met uitmuntende specificaties
Ik was bijna spullen gaan verzamelen voor 4 cresendo's voor mijn "nieuwe" Kappa 8.1 :P Maar ik wacht nog maar even af dan :)
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

4 Crescendo's :?: Waar wilde je die 2SK135 en 2SJ50 vandaan halen?

Trouwens, zo goed waren die dingen helemaal niet...........
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

KT88 schreef:
4 Crescendo's :?: Waar wilde je die 2SK135 en 2SJ50 vandaan halen?
Mja, niet, dat zou een vervanger worden. Ik draai nu bv met een Sony TA-5650 V-Fet, als die gaat is het ook over...
Trouwens, zo goed waren die dingen helemaal niet...........
Toch heb ik er een hoop lovende verhalen over gehoord :?:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Das vreemd, ik heb hem destijds ook gebouwd maar het was feitelijk een kreng. Problemen met stabiliteit en kwetsbaar. Vervorming ook allemaal niet om over naar huis te schrijven. Je kan 10 keer beter wachten op dat project van Sander!!!
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Vreemd zeg, ik zal die kerel nog es vragen hoe het momenteel met zijn Cresendo is. Maar wat ik me er van kan herinneren klok ie prima...
Ik heb al wel 4 van die 100-watters in mekaar gedraaid, en die worden regelmatig zwaar mishandeld. 2 draaien er met een fase draaier op de sub in de woonkamer, en die moet regelmatig veel stroom leveren tijdens het film kijken :P En die andere 2 sturen momenteel het laag van mn kappa's aan :) Dingen zijn niet stuk te krijgen, maarja die BDX torren kunnen ook wel een hoop hebben natuurlijk....
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik zou graag veel meer achtergrondartikelen zien over LS-zelfbouw. bijv. bafflestep-correctie, stap-voor-stap filterontwerp (ook actief), woonkamer-akoustiek en hoe die te verbeteren (met hoge WAF-factor).
Kant en klare ontwerpen zijn er al zo veel.....
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Afbeelding

Schop!
ovni

Bericht door ovni »

Boppo84 schreef:
Wanneer komtie? :lol:
bump

ik meen dat we vorig jaar rond deze tijd konden bestellen/reserveren :wink:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik had al een post gemaakt met alle info, maar Henkjan heeft die verwijderd onder 't mom van 'is reclame'. Rond 7 december zou hij in de schappen moeten liggen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
ovni

Bericht door ovni »

Wat flauw,
hoort natuurlijk niet thuis in het gewone forum gedeelte als het echt reclame was.

Hij had het natuurlijk ook kunnen afsplitsen van dit draadje en in het onderdeel persberichten kunnen zetten.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Vond die opmerking van Ravon op dat andere forum wel sterk.

Ben zelf namelijk ook best geinteresseerd in (DiY) akoestiek verbetering, maar zie daar niet heel veel van terug op dit forum; noch in allerhande blaadjes. Jammer dus, maar misschien nu van mijzelf ook een beetje laat... :)

Volgend jaar?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ovni schreef:
Wat flauw,
hoort natuurlijk niet thuis in het gewone forum gedeelte als het echt reclame was.

Hij had het natuurlijk ook kunnen afsplitsen van dit draadje en in het onderdeel persberichten kunnen zetten.
de beslissing hierover is met alle mods besproken, en de post was idd teveel reclame van het goede zullen we maar zeggen. Om te reageren op de opmerking om het in de rubriek Persberichten te noteren, deze rubriek van persberichten is specfiek bedoeld voor sponsors.

Persberichten: Het persberichten forum is bedoeld voor de sponsoren van zelfbouwaudio.nl *) die hier mededelingen van een commerciele aard mogen posten.

Waarom die forum:
- persberichten zijn interesant voor de meeste leden, maar comercieel en horen daarom niet in het gewone forum thuis
- om deze toch een plek te geven is dit subforum in het leven geroepen
- zo kunnen we (de moderators) dus extra streng zijn op de rest van het forum

In dit forum kunnen alleen de sponsoren berichten plaatsen, alle leden kunnen reageren op die berichten, zodat vragen en antwoorden over de persberichten voor iedereen nut hebben. NB: het is niet de bedoeling hier over prijzen te vragen, dat hoort ook hier per PM of mail.

Er is en wordt overigens al uitgebreid gesproken over deze special die ons natuurlijk op het lijf is geschreven :D

Wowly
dekkersj
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Digidoo schreef:

Ben zelf namelijk ook best geinteresseerd in (DiY) akoestiek verbetering, maar zie daar niet heel veel van terug op dit forum; noch in allerhande blaadjes. Jammer dus, maar misschien nu van mijzelf ook een beetje laat... :)

Volgend jaar?
Laat sterke opmerkingen maar aan ravon over :wink: Die heeft daar zo'n beetje patent op.

Ik denk dat het te maken heeft met de net-iets-anders-dan-speakers-oid gehalte van de implicaties van een dergelijk onderwerp. Moeilijke zin, maar het moet maar. Je hebt grofweg 2 takken van sport: passieve en actieve verbetering. Het mooist is natuurlijk beide en er komen nogal wat disciplines bij elkaar om eea tot een goed einde te brengen.

Nu ik tijd heb om daar over na te denken (al het geneuzel over cd-spelers, kabeltjes, versterkers en weet ik veel doe ik niet meer aan...), wordt mij dat steeds duidelijker. Mijn "long-term objective" is een volledig gecorrigeerde 6 kanaals setup wat zowel in amplitude als fase werkt. Momenteel allerlei PCB software aan het installeren om proefjes te gaan doen. Dat zal veel met DSP's gaan worden en synchrone ADC's.

Groet,
Jacco
dove

Bericht door dove »

Digidoo schreef:

Volgend jaar?
Wowly's grootste ontdekking dat acoustiek mega-belangrijk is deel ik volledig, en helaas is er idd. weinig aandacht voor in de media. Gemiste kans.
Henkjan schreef:
misschien kan je hier wat ideeën opdoen?
zelf heb ik een luisterruimte aangepast dmv. Helmholtz-resonatoren, een item dat prima zelf gebouwd kan worden (achtergronden hier).

Petter
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ja jongens, mosterd na de maaltijd, de beste stuurlui staan aan wal etc. Jullie weten toch neem ik aan dat deze special door liefhebbers en niet door broodschrijvers wordt gemaakt? Van wie van jullie als medeliefhebbers mag Sander volgend jaar een bijdrage verwachten? Zodat we niet nog meer kansen missen?
Plaats reactie