En weerstandje er toch weer uit. Het effect was, dat mid en hoog op één of andere manier erg vlak wordt en ik steeds de neiging had m'n soldeerboutje van zolder te halen. Heb ik gisteravond dus gedaan en ik denk dat ik er nu toch maar van af ga blijven. Niks mis met de weergave.ikke schreef:Filter toch nog iets gewijzigd. Basmid en tweet een ietsiepietsie gedimt. Wordt het toch net ff wat rustiger van.
Sietse TL, side loaded, de Rambo's
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Het project vind ik zeer geslaagd en de woofs staan naar binnen gericht.
Gek dat het met de Macho's anders was.
Ik twijfel nog een beetje aan de afstemming qua geluidsniveau van basmid en tweet t.o.v. de bas. Kan ook wel ff wennen zijn aan het toch andere geluidsbeeld. Eerst die storing zien kwijt te raken. Dat verpest de boel een beetje.
Gek dat het met de Macho's anders was.
Ik twijfel nog een beetje aan de afstemming qua geluidsniveau van basmid en tweet t.o.v. de bas. Kan ook wel ff wennen zijn aan het toch andere geluidsbeeld. Eerst die storing zien kwijt te raken. Dat verpest de boel een beetje.
zou ze maar mooi zo laten... dat heb ik vandaag wel gehoordsietse schreef:Het project vind ik zeer geslaagd en de woofs staan naar binnen gericht.
Gek dat het met de Macho's anders was.
Ik twijfel nog een beetje aan de afstemming qua geluidsniveau van basmid en tweet t.o.v. de bas. Kan ook wel ff wennen zijn aan het toch andere geluidsbeeld. Eerst die storing zien kwijt te raken. Dat verpest de boel een beetje.
Sietse .... nog een tip... ik weet dat met je vloer geen spikes
onder speakers kan gebruiken...
Zouden rubberen dempers nog een mooie tweak kunnen zijn
lees dit maar eens
http://www.audiofriends.nl/accessoires/puck/page10.html
Nou, mijn vrouw, "je moet dit ontwerp laten vastleggen" . Ja, maar ja.
Kijk, gezien de reacties en het feit dat nog niemand is op komen draven met een " side loaded TL" en de opmerkingen dat ik iets unieks heb neergezet, maar eigenlijk helemaal geen plannen heb om commercieel te gaan of zo, maar er heel misschien dan wel een leuke versterker van overhoud, (zal wel niet
.) wat is wijsheid, alvoren het ontwerp es aan te bieden bij een hobbyblad, vanwege de roem en zo..hum.... 
Kijk, gezien de reacties en het feit dat nog niemand is op komen draven met een " side loaded TL" en de opmerkingen dat ik iets unieks heb neergezet, maar eigenlijk helemaal geen plannen heb om commercieel te gaan of zo, maar er heel misschien dan wel een leuke versterker van overhoud, (zal wel niet
Hallo,
Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.
Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!
Groeten Walter
Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.
Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!
Groeten Walter
Maar wel met 4 woofers ... volgens mijWalt schreef:Hallo,
Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.
Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!
Groeten Walter
en serie parallel schakeling
Zie ze nog wel in speksteen uitvoering verschijnen binnenkort
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Mario, als ze terug reageren zal ik ze vragen of ze iemand hebben die nederlands in duits kan vertalen. Kan ik eventueel beter mijn verhaal kwijt, als ze dat zouden willen.
Kees, ik heb ook een ander uiterlijk in gedachten gehad. Je kan bij die woofs ronde roosters kopen die je er zo op kunt zetten. Dat had aan de achterkant 4cm in de breedte gescheeld. Maar vond het dan nogal een beetje opdringerig uiterlijk krijgen in mijn kamer. Zodoende dus.
Enne dank voor de complimentjes nog steeds. Ben er ook zeer gelukkig mee. Alle muzieksoorten klinken goed. eeeuhh, hum, zelfs het nieuwe volkslied...
Kees, ik heb ook een ander uiterlijk in gedachten gehad. Je kan bij die woofs ronde roosters kopen die je er zo op kunt zetten. Dat had aan de achterkant 4cm in de breedte gescheeld. Maar vond het dan nogal een beetje opdringerig uiterlijk krijgen in mijn kamer. Zodoende dus.
Enne dank voor de complimentjes nog steeds. Ben er ook zeer gelukkig mee. Alle muzieksoorten klinken goed. eeeuhh, hum, zelfs het nieuwe volkslied...
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Dat is toch niet zo speciaaal? Gwoon om de impedantie te corrigeren?!weidok schreef:Walt schreef:Hallo,
Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.
Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!
Groeten Walter
en serie parallel schakeling
![]()
![]()
![]()
