Sietse TL, side loaded, de Rambo's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

ikke schreef:
Filter toch nog iets gewijzigd. Basmid en tweet een ietsiepietsie gedimt. Wordt het toch net ff wat rustiger van.
En weerstandje er toch weer uit. Het effect was, dat mid en hoog op één of andere manier erg vlak wordt en ik steeds de neiging had m'n soldeerboutje van zolder te halen. Heb ik gisteravond dus gedaan en ik denk dat ik er nu toch maar van af ga blijven. Niks mis met de weergave.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nog een plaatje zoals het er in de kamer uit zit en ikke toch leuk stereo heeft.
Bijlagen
Kamer 1.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat ziet er toch heel beschaafd uit, veel hogere WAF dan de naam doet vermoeden :D

heb je de woofs nou naar binnen of naar de muur?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

jammer, dat je geen tv kijkt via het stel Rambo's!

ik vind het een geslaagd projectje, niet?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het project vind ik zeer geslaagd en de woofs staan naar binnen gericht.
Gek dat het met de Macho's anders was.
Ik twijfel nog een beetje aan de afstemming qua geluidsniveau van basmid en tweet t.o.v. de bas. Kan ook wel ff wennen zijn aan het toch andere geluidsbeeld. Eerst die storing zien kwijt te raken. Dat verpest de boel een beetje.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

zeer mooi sietse
en dat je mooie stereo hebt daar twijfel ik niet aan
genieten man
mvg
audioot
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Het project vind ik zeer geslaagd en de woofs staan naar binnen gericht.
Gek dat het met de Macho's anders was.
Ik twijfel nog een beetje aan de afstemming qua geluidsniveau van basmid en tweet t.o.v. de bas. Kan ook wel ff wennen zijn aan het toch andere geluidsbeeld. Eerst die storing zien kwijt te raken. Dat verpest de boel een beetje.
zou ze maar mooi zo laten... dat heb ik vandaag wel gehoord :)

Sietse .... nog een tip... ik weet dat met je vloer geen spikes
onder speakers kan gebruiken...

Zouden rubberen dempers nog een mooie tweak kunnen zijn

lees dit maar eens

http://www.audiofriends.nl/accessoires/puck/page10.html
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Tja, het zal wel, maar ik heb er filtjes onder en dat bevalt mij prima.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nou, mijn vrouw, "je moet dit ontwerp laten vastleggen" . Ja, maar ja.
Kijk, gezien de reacties en het feit dat nog niemand is op komen draven met een " side loaded TL" en de opmerkingen dat ik iets unieks heb neergezet, maar eigenlijk helemaal geen plannen heb om commercieel te gaan of zo, maar er heel misschien dan wel een leuke versterker van overhoud, (zal wel niet :D .) wat is wijsheid, alvoren het ontwerp es aan te bieden bij een hobbyblad, vanwege de roem en zo..hum.... :wink:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Hallo,

Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.

Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!

Groeten Walter
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Walt schreef:
Hallo,

Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.

Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!

Groeten Walter
Maar wel met 4 woofers ... volgens mij :)
en serie parallel schakeling

Zie ze nog wel in speksteen uitvoering verschijnen binnenkort

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70
Eeeeuuuhh....hum....ikke is nog van ver voor die jaren.... 8)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hum hum, ik ben natuurlijk weer overenthousiast natuurlijk, maar ik heb mijn kastjes aangemeld bij K&T om mee te doen bij desingwettbewerp. Fotootjes en verhaaltje erbij enzo.... \:D/ \:D/
In het verhaaltje het hoe en waarom ik het zo gedaan heb.
Zal me benieuwen of ik meedoe. 8)
Bijlagen
foto 4.jpg
foto 2.jpg
foto 1.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat wordt dus even spannend. O:) Je hebt er toch wel een linkje naar de ervaringen van de luisterdag bij gedaan?

--
Ps: ik vergat even de taalbarriere.
Laatst gewijzigd door Marp op do 18 okt 2007, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Zal me benieuwen of ik meedoe. 8)
Ik zal voor je duimen Sietse... De kastjes zijn het waard... ik vind ze ook steeds mooier worden (.... zonder de doeken... ik ben wel gecharmeerd van die zwarte zijkant eigenlijk..)

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik denk dat je een goede kans maakt, maar die germans hebben wel een voorkeur voor glimmende dingen, zelfs metaal aan de voorzijde van een speaker......

Succes !!!

Wowly
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

De klank is werkelijk fenomenaal. :worship:

Ik noemde ze al eens "Maggies met een conus", en dat is heel erg knap wat mij betreft.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mario, als ze terug reageren zal ik ze vragen of ze iemand hebben die nederlands in duits kan vertalen. Kan ik eventueel beter mijn verhaal kwijt, als ze dat zouden willen.

Kees, ik heb ook een ander uiterlijk in gedachten gehad. Je kan bij die woofs ronde roosters kopen die je er zo op kunt zetten. Dat had aan de achterkant 4cm in de breedte gescheeld. Maar vond het dan nogal een beetje opdringerig uiterlijk krijgen in mijn kamer. Zodoende dus.

Enne dank voor de complimentjes nog steeds. Ben er ook zeer gelukkig mee. Alle muzieksoorten klinken goed. eeeuhh, hum, zelfs het nieuwe volkslied... :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat zou echt een mooie bekroning zijn als ze de K+T halen zeg! [-o<

btw: is er een nieuw "friesland boven"?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

btw: is er een nieuw "friesland boven"?
Nee. dat red geen enkele dictator.. :D
Maar vorige week was er op tv een programma wegens de week van de democratie. Het nummer dat won is best leuk in een voetbalstadion.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ach-so... dus iets in de trant van "het is stil aan de overkant" of de aloude FCUtrechtse klassieker "Keijzer is een honde***" :?:
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

weidok schreef:
Walt schreef:
Hallo,

Je wilt niet weten wat een bizarre creaties men in de jaren 60 en 70 aan speakers heeft bedacht (toen was men nog creatief en hoefde het niet perse een 2-weg zuiltje met een 17cm woofer en 25mm dome tweeter te zijn). Wat oudere boeken van Klinger laten dit leuk zien.

Zelfs Tom Danley's (ex. Servodrive) paradepaartje 'tapped horn' bleek door Jensen 40 jaar terug al eens eerder te zijn bedacht, dat patent lijkt dus aan zijn neus voorbij te fietsen. Ik heb dus zo het vermoeden dat jij niet de eerste bent met een 'side loaded TL'. Mooi ontwerp blijft het echter zeker!!!

Groeten Walter

en serie parallel schakeling




\:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Dat is toch niet zo speciaaal? Gwoon om de impedantie te corrigeren?!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Serie parallel is inderdaad niks speciaals.
barth_lab
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 2:26

Bericht door barth_lab »

Offtopic: creatief met boxen in de jaren70 :shock:
Bijlagen
grateful0ur_stack.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ff de algemene discussie over TL's die er losbarste een eigen topic gegeven

viewtopic.php?t=5170
Gesloten