Sietse TL, side loaded, de Rambo's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

Henkjan schreef:
sietse schreef:
En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik....
dat Alabastine spul? vind ikook wel erg snel drogen, waardoor het niet mooi glad trekt en de dus (te) veel er weer af staat te schuren. dekt wel erg goed.
die ervaring heb ik ook van mijn cdvd kast. het werkt niet echt geweldig. een goede grondverf van flexa of histor is beter...
sietse

Bericht door sietse »

Toch nog deze week wat kunnen doen. Het zit me op alle fronten tegen. Ook met deze boxen. Ik krijg om één of andere reden sommige schroef gaten en lijmnaden niet weg. Als of het na het schuren en plamuren en verven weer omhoog komt. Nou ja, het zij zo.
De kleur aan het achterste deel is de derde kleur die er op zit. Zo'n verfmengmachine wijkt altijd af. Toen maar zelf wat zitten mengen en klaar issie. De voorkant moet nog een keer en dan kunnen ze uit het schuurtje, want dat is niet zo ruim en de kans dat ze beschadigd raken door een fiets is vrij groot.
Dus, wij ploeteren voort. :roll:
Bijlagen
Rambo's 8.jpg
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

:shock:

=D>

Mooi hoor!
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Ik vind ze echt impressive! Jammer dat die hivi's zo klein zijn, en ik een kleine TL moet maken 8)
Martijn H

Bericht door Martijn H »

Ik neem aan dat je tussen het bovendste en onderste uitstekende deel een frame met speakerdoek maakt? Ze zijn wel erg stoer geworden!
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

sja plamuren blijft altijd een gepruts, ik weet niet wat het is, maar het wordt nooit echt mooi.

Ik gebruik zelf een primer/filler in een van motip, maar daar kan je niet echt dikke gaten mee vullen.
Dat zul je idd met "normale" plamuur moeten doen.

Volgende project ga ik bij mijn vader zagen, daar kan ik verstek zagen. Dan hebben we nagenoeg geen naden meer :P
sietse

Bericht door sietse »

Aan de voorkant en de zijkant komen panelen met ls doek. Die panelen heb ik zo juist ff zwart geverfd. Het is de bedoeling dat het aan de zijkant vlak is met de rest en aan de voorkant zit opgesloten tussen boven- en onderkant.

Die kleur komt op het plaatje niet helemaal "uit de verf" Het is nogal afhankelijk van het licht. Latere foto's zullen dat wel laten zien. Ik ben er wel tevreden over. Ze zijn licht van kleur gehouden om er voor te zorgen dat ze niet te pompeus in de kamer aanwezig zijn.

Bij het afplakken voor het verven van de voorkant is het niet helemaal goed gegaan. Moet dus nog een keer. Het is lastig om de hoek die wordt gevormd door die "wangen" en de panelen strak te houden en met die lichte kleur precies op de juiste plaats te stoppen. Maar we zijn er bijna... 8)
fredze

Bericht door fredze »

dat gaat nogal een kabaal maken :o :shock:

Lekker groot ook, mooi werk!
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door pulsie »

sietse schreef:
De voorkant moet nog een keer en dan kunnen ze uit het schuurtje, want dat is niet zo ruim en de kans dat ze beschadigd raken door een fiets is vrij groot.
Dus, wij ploeteren voort. :roll:
Sietse, het zijn echt de Hummers onder de luidsprekers, de kans lijkt me groter dat je fiets het niet overleeft bij een eventuele aanrijding in het schuurtje.

:lol: :lol:
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

knap werk sietse en......dat kan ik geen ploeteren noemen hoor
mvg
audioot
sietse

Bericht door sietse »

Fredze schreef:
dat gaat nogal een kabaal maken
Zullen ze denk ik wel kunnen, maar dat vind ik niet spannend. Het is de bedoeling dat ze ook bij lager (huiskamer) niveau goed klinken. En dat zullen ze doen.
Het schuurtje is te klein om een overzichtsfoto te maken. Maar ik moet de fietsen er uithalen om de boxen te kunnen verplaatsen. :?
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ziet er goed uit hoor! Petje af!

=D>
weidok

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Fredze schreef:
dat gaat nogal een kabaal maken
Zullen ze denk ik wel kunnen, maar dat vind ik niet spannend. Het is de bedoeling dat ze ook bij lager (huiskamer) niveau goed klinken. En dat zullen ze doen.
Het schuurtje is te klein om een overzichtsfoto te maken. Maar ik moet de fietsen er uithalen om de boxen te kunnen verplaatsen. :?

boxen al verplaatst naar de luister- of testruimte

of is de lak nog niet droog ??? :)
sietse

Bericht door sietse »

Nou, er staat er één in de kamer om es te kijken hoe het staat. Groter moeten ze ook niet zijn in een kamer zoals die van mij. Stevige jongens toch wel. Ik heb wel een kleinigheidje veranderd. De plek waar de woofs zitten heb ik zwart gemaakt. Het ls doek is nogal transparant, vitrage gordijnstof, waardoor de aanblik mij stoorde.
Vanmiddag de andere panelen met doek bekleden. Vrouwtje helpt mee en vind deze kasten ook mooi, ondanks de afmetingen. Ik begin al een beetje trots te worden. 8)

Off topic - Het filterartikel is weer kompleet. Bedankt Edo.
Laatst gewijzigd door sietse op zo 02 sep 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
sietse

Bericht door sietse »

En dus de twee zijpanelen zijn gelukt en de frontjes dus niet. Die had ik zwart geverft, maar dat pakt verkeerd uit. Dat zie je te veel door het doek heen en ik wil het front van de box niet zwart hebben. Dus dan maar proberen hoe het zal gaan als ik die plankjes de zelfde kleur geef als de voorkant van de kasten.
Nog een plaatje.
Bijlagen
Rambo afwerking 1.jpg
Rambo afwerking 2.jpg
Jasper Joppe Geers

Nou, eerlijk gezegd vind ik ze zo ook al niet verkeerd hoor!

Mooie speakers om te zien!

=D>

Welke kleur wilde je je frontjes eigenlijk hebben? En wilde je de drivers juist wel of juist niet nog een beetje kunnen zien?
sietse

Bericht door sietse »

Jasper Joppe Geers schreef:
Nou, eerlijk gezegd vind ik ze zo ook al niet verkeerd hoor!

Mooie speakers om te zien!

=D>

Welke kleur wilde je je frontjes eigenlijk hebben? En wilde je de drivers juist wel of juist niet nog een beetje kunnen zien?
Hoi Jasper, de belangrijkste reden om er doek voor te doen, is het vermijden van rookaanslag en stof. Wij roken en de hond veroorzaakt toch echt wel meer stof dan zonder hond. En ik ben nogal zuinig op m'n ribbontweets... :)
De bassen wilde ik van af het begin eigenlijk al niet te veel kunnen zien. En dat zal nu ook niet het geval zijn. Het aanzicht van het front heb ik zo bedacht dat je het wel ziet. Gezien de vorm van de uitsparing in dat paneel, denk ik dat het beter is aan de voorkant effen gekleurd doek te zoeken zonder baantjes met kleurverschil zoals de zijkant. Zie ook de foto van 12/8.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Buitengewoon fraai!!

Heh je bovenop de frontzijde een lichtere kleur gegevens dan de achterzijde van de kast, ik zie daar een soort van driehoek bovenop de kast?

Jan
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

da's voor de plant Jan :lol: :wink:
Jasper Joppe Geers

sietse schreef:
Hoi Jasper, de belangrijkste reden om er doek voor te doen, is het vermijden van rookaanslag en stof. Wij roken en de hond veroorzaakt toch echt wel meer stof dan zonder hond. En ik ben nogal zuinig op m'n ribbontweets... :)
De bassen wilde ik van af het begin eigenlijk al niet te veel kunnen zien. En dat zal nu ook niet het geval zijn. Het aanzicht van het front heb ik zo bedacht dat je het wel ziet. Gezien de vorm van de uitsparing in dat paneel, denk ik dat het beter is aan de voorkant effen gekleurd doek te zoeken zonder baantjes met kleurverschil zoals de zijkant. Zie ook de foto van 12/8.
Ok, ik snap het.

Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om wit doek te bestellen, en dat een kleurtje te geven. Dan niet door het te spuiten of iets dergelijks, maar gewoon een badje geven van ecoline. Een nachtje laten intrekken, en nachtje laten drogen en klaar.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ecoline!!! wat een woord! Ik krijg weer dejavu met de kleuterschool fantastisch. Bestaat dat nog?

Wowly
sietse

Bericht door sietse »

Wowly schreef:
ik zie daar een soort van driehoek bovenop de kast?
Klopt, zal nog wel een foto maken met een andere lichtinval. Dan zie je beter.
sietse

Bericht door sietse »

Gisteren even de filters voorbereid om te worden ingebouwd. Met een beetje massel zitten de units er het weekend in.
Nu had ik een tijdje geleden Audin cap's 4,7uF MKP gekocht. Bij de test met de Macho's had ik een scherpe rand in het hoog dat ik met de MKP's van Visaton niet had. Dus deze C's weer vervangen door de Visaton caps. Kijken wat het dan doet.
Bijlagen
Rambo filters.jpg
Rambo's bloempje.jpg
sietse

Bericht door sietse »

En het wordt een spannende dag vandaag.... 8)
\:D/
mipo

Bericht door mipo »

Wat een aparte kasten zeg ! Het doet een me een beetje aan Amsterdamse School denken :)
Gesloten