die ervaring heb ik ook van mijn cdvd kast. het werkt niet echt geweldig. een goede grondverf van flexa of histor is beter...Henkjan schreef:dat Alabastine spul? vind ikook wel erg snel drogen, waardoor het niet mooi glad trekt en de dus (te) veel er weer af staat te schuren. dekt wel erg goed.sietse schreef:En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik....
Sietse TL, side loaded, de Rambo's
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Toch nog deze week wat kunnen doen. Het zit me op alle fronten tegen. Ook met deze boxen. Ik krijg om één of andere reden sommige schroef gaten en lijmnaden niet weg. Als of het na het schuren en plamuren en verven weer omhoog komt. Nou ja, het zij zo.
De kleur aan het achterste deel is de derde kleur die er op zit. Zo'n verfmengmachine wijkt altijd af. Toen maar zelf wat zitten mengen en klaar issie. De voorkant moet nog een keer en dan kunnen ze uit het schuurtje, want dat is niet zo ruim en de kans dat ze beschadigd raken door een fiets is vrij groot.
Dus, wij ploeteren voort.
De kleur aan het achterste deel is de derde kleur die er op zit. Zo'n verfmengmachine wijkt altijd af. Toen maar zelf wat zitten mengen en klaar issie. De voorkant moet nog een keer en dan kunnen ze uit het schuurtje, want dat is niet zo ruim en de kans dat ze beschadigd raken door een fiets is vrij groot.
Dus, wij ploeteren voort.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
sja plamuren blijft altijd een gepruts, ik weet niet wat het is, maar het wordt nooit echt mooi.
Ik gebruik zelf een primer/filler in een van motip, maar daar kan je niet echt dikke gaten mee vullen.
Dat zul je idd met "normale" plamuur moeten doen.
Volgende project ga ik bij mijn vader zagen, daar kan ik verstek zagen. Dan hebben we nagenoeg geen naden meer
Ik gebruik zelf een primer/filler in een van motip, maar daar kan je niet echt dikke gaten mee vullen.
Dat zul je idd met "normale" plamuur moeten doen.
Volgende project ga ik bij mijn vader zagen, daar kan ik verstek zagen. Dan hebben we nagenoeg geen naden meer
Aan de voorkant en de zijkant komen panelen met ls doek. Die panelen heb ik zo juist ff zwart geverfd. Het is de bedoeling dat het aan de zijkant vlak is met de rest en aan de voorkant zit opgesloten tussen boven- en onderkant.
Die kleur komt op het plaatje niet helemaal "uit de verf" Het is nogal afhankelijk van het licht. Latere foto's zullen dat wel laten zien. Ik ben er wel tevreden over. Ze zijn licht van kleur gehouden om er voor te zorgen dat ze niet te pompeus in de kamer aanwezig zijn.
Bij het afplakken voor het verven van de voorkant is het niet helemaal goed gegaan. Moet dus nog een keer. Het is lastig om de hoek die wordt gevormd door die "wangen" en de panelen strak te houden en met die lichte kleur precies op de juiste plaats te stoppen. Maar we zijn er bijna...
Die kleur komt op het plaatje niet helemaal "uit de verf" Het is nogal afhankelijk van het licht. Latere foto's zullen dat wel laten zien. Ik ben er wel tevreden over. Ze zijn licht van kleur gehouden om er voor te zorgen dat ze niet te pompeus in de kamer aanwezig zijn.
Bij het afplakken voor het verven van de voorkant is het niet helemaal goed gegaan. Moet dus nog een keer. Het is lastig om de hoek die wordt gevormd door die "wangen" en de panelen strak te houden en met die lichte kleur precies op de juiste plaats te stoppen. Maar we zijn er bijna...
-
pulsie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57
Sietse, het zijn echt de Hummers onder de luidsprekers, de kans lijkt me groter dat je fiets het niet overleeft bij een eventuele aanrijding in het schuurtje.sietse schreef:De voorkant moet nog een keer en dan kunnen ze uit het schuurtje, want dat is niet zo ruim en de kans dat ze beschadigd raken door een fiets is vrij groot.
Dus, wij ploeteren voort.
Zullen ze denk ik wel kunnen, maar dat vind ik niet spannend. Het is de bedoeling dat ze ook bij lager (huiskamer) niveau goed klinken. En dat zullen ze doen.Fredze schreef:dat gaat nogal een kabaal maken
Het schuurtje is te klein om een overzichtsfoto te maken. Maar ik moet de fietsen er uithalen om de boxen te kunnen verplaatsen.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
sietse schreef:Zullen ze denk ik wel kunnen, maar dat vind ik niet spannend. Het is de bedoeling dat ze ook bij lager (huiskamer) niveau goed klinken. En dat zullen ze doen.Fredze schreef:dat gaat nogal een kabaal maken
Het schuurtje is te klein om een overzichtsfoto te maken. Maar ik moet de fietsen er uithalen om de boxen te kunnen verplaatsen.
boxen al verplaatst naar de luister- of testruimte
of is de lak nog niet droog ???
Nou, er staat er één in de kamer om es te kijken hoe het staat. Groter moeten ze ook niet zijn in een kamer zoals die van mij. Stevige jongens toch wel. Ik heb wel een kleinigheidje veranderd. De plek waar de woofs zitten heb ik zwart gemaakt. Het ls doek is nogal transparant, vitrage gordijnstof, waardoor de aanblik mij stoorde.
Vanmiddag de andere panelen met doek bekleden. Vrouwtje helpt mee en vind deze kasten ook mooi, ondanks de afmetingen. Ik begin al een beetje trots te worden.
Off topic - Het filterartikel is weer kompleet. Bedankt Edo.
Vanmiddag de andere panelen met doek bekleden. Vrouwtje helpt mee en vind deze kasten ook mooi, ondanks de afmetingen. Ik begin al een beetje trots te worden.
Off topic - Het filterartikel is weer kompleet. Bedankt Edo.
Laatst gewijzigd door sietse op zo 02 sep 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
En dus de twee zijpanelen zijn gelukt en de frontjes dus niet. Die had ik zwart geverft, maar dat pakt verkeerd uit. Dat zie je te veel door het doek heen en ik wil het front van de box niet zwart hebben. Dus dan maar proberen hoe het zal gaan als ik die plankjes de zelfde kleur geef als de voorkant van de kasten.
Nog een plaatje.
Nog een plaatje.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Jasper, de belangrijkste reden om er doek voor te doen, is het vermijden van rookaanslag en stof. Wij roken en de hond veroorzaakt toch echt wel meer stof dan zonder hond. En ik ben nogal zuinig op m'n ribbontweets...Jasper Joppe Geers schreef:Nou, eerlijk gezegd vind ik ze zo ook al niet verkeerd hoor!
Mooie speakers om te zien!
![]()
Welke kleur wilde je je frontjes eigenlijk hebben? En wilde je de drivers juist wel of juist niet nog een beetje kunnen zien?
De bassen wilde ik van af het begin eigenlijk al niet te veel kunnen zien. En dat zal nu ook niet het geval zijn. Het aanzicht van het front heb ik zo bedacht dat je het wel ziet. Gezien de vorm van de uitsparing in dat paneel, denk ik dat het beter is aan de voorkant effen gekleurd doek te zoeken zonder baantjes met kleurverschil zoals de zijkant. Zie ook de foto van 12/8.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Ok, ik snap het.sietse schreef:Hoi Jasper, de belangrijkste reden om er doek voor te doen, is het vermijden van rookaanslag en stof. Wij roken en de hond veroorzaakt toch echt wel meer stof dan zonder hond. En ik ben nogal zuinig op m'n ribbontweets...![]()
De bassen wilde ik van af het begin eigenlijk al niet te veel kunnen zien. En dat zal nu ook niet het geval zijn. Het aanzicht van het front heb ik zo bedacht dat je het wel ziet. Gezien de vorm van de uitsparing in dat paneel, denk ik dat het beter is aan de voorkant effen gekleurd doek te zoeken zonder baantjes met kleurverschil zoals de zijkant. Zie ook de foto van 12/8.
Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om wit doek te bestellen, en dat een kleurtje te geven. Dan niet door het te spuiten of iets dergelijks, maar gewoon een badje geven van ecoline. Een nachtje laten intrekken, en nachtje laten drogen en klaar.
Gisteren even de filters voorbereid om te worden ingebouwd. Met een beetje massel zitten de units er het weekend in.
Nu had ik een tijdje geleden Audin cap's 4,7uF MKP gekocht. Bij de test met de Macho's had ik een scherpe rand in het hoog dat ik met de MKP's van Visaton niet had. Dus deze C's weer vervangen door de Visaton caps. Kijken wat het dan doet.
Nu had ik een tijdje geleden Audin cap's 4,7uF MKP gekocht. Bij de test met de Macho's had ik een scherpe rand in het hoog dat ik met de MKP's van Visaton niet had. Dus deze C's weer vervangen door de Visaton caps. Kijken wat het dan doet.
