St_Amati

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Waar woont maurice? zekers vlakbij ridderkerk :D

Jan
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wowly schreef:
Waar woont maurice? zekers vlakbij ridderkerk :D

Jan
Klopt.

Niewegein :lol: :lol: (als ik me niet vergis)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Gaat ie ook naar de HEZB? Daar ga ik ook naartoe, misschien is wat af te spreken?

Jan
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wowly schreef:
Gaat ie ook naar de HEZB? Daar ga ik ook naartoe, misschien is wat af te spreken?

Jan
Ik heb net ff gekeken maar hij staat er niet bij :wink:
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

@ Jan, ik heb een weekje nog nodig denk ik.

Ipv buigbaar multiplex, ben ik eigenwijs(noodzakelijk) voor buig mdf gegaan.

En de 2de staat nu te drogen, en ben al 1 emmer houtlijm lichter :oops:
Dus nog 2 te gaan.


@carlo, je hebt erg goed stevige mallen gemaakt. ( voel me rug nog )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is niet zo dat ik ze persé nodig heb hoor. Doe gewoon lekker op je gemak maurice. Ik ga ook misschien een andere manier proberen.

Jan

PS: kost het zoveel lijm 8)
gebruik je de witte houtlijm? En verdun je die nog met water en breng je hem aan met een rollertje (dun) of met een soort van lijmkam?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Maurice,waarom ben je voor (veel duurder) buig Mdf gegaan :?
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

@ Carlo, ik ben bij 3 verschillende bouwmarkten geweest.
En alle 3 hadden geen buig multiplex.

Bij de Gamma hadden ze wel 2 platen liggen, alleen was er 1 al beschadigd.
En ik had er minimaal 3 nodig.

En buig mdf hadden ze wel. en een plaat buig mdf was goedkoper als buig mulitplex ( scheelde bijna €10 per plaat ).

Toch denk ik dat ik alsnog buig multiplex ga halen, en deze aan de buitenkant om het mdf pakket ga lijmen.
Om zo een nog stijvere kast te maken.

@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch :?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Maurice01 schreef:

@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch :?
Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebracht :?
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

CarloPJB schreef:
Maurice01 schreef:

@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch :?
Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebracht :?
euh ja :oops:

uit je reactie haal ik uit dat dat niet goed is..........
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Maurice01 schreef:
CarloPJB schreef:
Maurice01 schreef:

@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch :?
Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebracht :?
euh ja :oops:

uit je reactie haal ik uit dat dat niet goed is..........
Ik denk dat dat de reden is dat je zoveel lijm nodig had :roll:

Maak anders ff `n eigen topic aan en post gelijk wat foto`s. :wink:
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

CarloPJB schreef:
Maurice01 schreef:
CarloPJB schreef:
Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebracht :?
euh ja :oops:

uit je reactie haal ik uit dat dat niet goed is..........
Ik denk dat dat de reden is dat je zoveel lijm nodig had :roll:

Maak anders ff `n eigen topic aan en post gelijk wat foto`s. :wink:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8856#88856
:wink:
RUben
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 21:10
Locatie: Almere

Bericht door RUben »

ben benieuwd naar nieuwe foto's :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

RUben schreef:
ben benieuwd naar nieuwe foto's :lol:
Er valt even niks te fotograferen.

Zit op wat materiaal te wachten en degene die dat voor me besteld heeft komt maandag terug van vakantie.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

CarloPJB schreef:
RUben schreef:
ben benieuwd naar nieuwe foto's :lol:
Er valt even niks te fotograferen.
haha, dat had je gedacht.

"Carlo goes CNC!"

Ed.
Bijlagen
HPIM1298 [800x600].JPG
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

:shock: :shock: :shock:

Wat je al niet met photoshop kunt doen :?


Ik ben vandaag wel in Belgie geweest maar dat was om wat lekkere frieten te eten 8)


Verder weet ik van niks :twisted:
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Carlo, hoe heb je eigenlijk de "curve" van je kast bepaald. Heb je ergens de Amati form opgeduikeld of is het je eigen curve? Als ik goed ben geinformeerd is het amati front 255mm breed maar de kast loopt iets breder uit. Weet je precies hoeveel?

Ben reuze benieuwd naar je vorderingen trouwens. Ik post niet veel als ik niets toe te voegen heb maar ik volg je topic met interesse.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

indoubt schreef:
Carlo, hoe heb je eigenlijk de "curve" van je kast bepaald. Heb je ergens de Amati form opgeduikeld of is het je eigen curve? Als ik goed ben geinformeerd is het amati front 255mm breed maar de kast loopt iets breder uit. Weet je precies hoeveel?

Ben reuze benieuwd naar je vorderingen trouwens. Ik post niet veel als ik niets toe te voegen heb maar ik volg je topic met interesse.
Ik heb zoveel mogelijk foto materiaal van internet genomen en daar zo goed mogelijk doe boel van overgenomen.Heel werk geweest :?

Met de maten die bekend zijn en wat je dan van de foto om kunt rekenen verschillende kartonnen voorbeelden gemaakt en daar de mooiste en meest logische uit genomen.

Verder is er even weinig te melden.
De toekomstige eigenaar heeft `n huis gekocht waar ook wat hulp bij nodig is.Als daar de boel op de rit is gaan we bij hem thuis verder bouwen.Ik ben hier nl niet zo ruim behuist dat ik 2 Amati`s ff in de hoek zet.

Maar verdere onwikkelingen laat ik zo snel mogelijk zijn!
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Update

Omdat de drivers toch hier liggen en ik tegenwoordig de mogelijkheid heb om onder verstek te laten zagen hebben we besloten om `n set testkasten te maken.Niks bijzonders,rechttoe rechtaan en zullen verder niet afgewerkt worden.

Op deze manier kunnen we mooi `n eerste indruk opdoen van de potentie van het geheel en is voor mij de "druk" van de echte kasten er `n beetje af.Heb hier al wel wat proefjes mee gedaan waarmee ik tot de conclusie ben gekomen dat er nog erg veel tijd in zal gaan zitten.
Bijlagen
St_Amati testkast.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Oef Carlo :shock:

CNC werk of toch uit de losse pols?

Ziet er perfect uit!!!! =D>
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Het zagen is voor me gedaan maar de rest is allemaal handwerk.
Uitsparingen in de bracings zijn ook met de cirkelgeleider gedaan.Het maakt wel `n beetje stof :x maar dan is het ook gelijk netjes.
Bijlagen
3 weg woofer.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Beetje overkill maarja,als je dan toch aan het plakken bent........
Bijlagen
St_Amati  zij-aanzicht.jpg
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Waar ken ik die van? :-k :-k
:-# :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo, lekkere knallers zo te zien. Maak je het gesloten of BR?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

BR

Het origineel is ook Br en wil eigenlijk zo min mogelijk afwijken van de nog te bouwen St_Amati`s wat maatvoering betreft.Front en inhoud zijn dus ook zoveel mogelijk gelijk gehouden.
Gesloten