Jan
St_Amati
Moderator: Beheerdersteam
@ Carlo, ik ben bij 3 verschillende bouwmarkten geweest.
En alle 3 hadden geen buig multiplex.
Bij de Gamma hadden ze wel 2 platen liggen, alleen was er 1 al beschadigd.
En ik had er minimaal 3 nodig.
En buig mdf hadden ze wel. en een plaat buig mdf was goedkoper als buig mulitplex ( scheelde bijna €10 per plaat ).
Toch denk ik dat ik alsnog buig multiplex ga halen, en deze aan de buitenkant om het mdf pakket ga lijmen.
Om zo een nog stijvere kast te maken.
@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch
En alle 3 hadden geen buig multiplex.
Bij de Gamma hadden ze wel 2 platen liggen, alleen was er 1 al beschadigd.
En ik had er minimaal 3 nodig.
En buig mdf hadden ze wel. en een plaat buig mdf was goedkoper als buig mulitplex ( scheelde bijna €10 per plaat ).
Toch denk ik dat ik alsnog buig multiplex ga halen, en deze aan de buitenkant om het mdf pakket ga lijmen.
Om zo een nog stijvere kast te maken.
@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch
Ik denk dat dat de reden is dat je zoveel lijm nodig hadMaurice01 schreef:euh jaCarloPJB schreef:Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebrachtMaurice01 schreef:
@Jan, ik kon zo de helft van zo'n emmer erin leeg gieten.
En dan met een kam het uitsmeren.
ach zo is alles wel aardig gevuld toch![]()
uit je reactie haal ik uit dat dat niet goed is..........
Maak anders ff `n eigen topic aan en post gelijk wat foto`s.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8856#88856CarloPJB schreef:Ik denk dat dat de reden is dat je zoveel lijm nodig hadMaurice01 schreef:euh jaCarloPJB schreef:Begrijp ik nu dat je de lijm op de geribbelde kant hebt aangebracht![]()
uit je reactie haal ik uit dat dat niet goed is..........![]()
Maak anders ff `n eigen topic aan en post gelijk wat foto`s.
Carlo, hoe heb je eigenlijk de "curve" van je kast bepaald. Heb je ergens de Amati form opgeduikeld of is het je eigen curve? Als ik goed ben geinformeerd is het amati front 255mm breed maar de kast loopt iets breder uit. Weet je precies hoeveel?
Ben reuze benieuwd naar je vorderingen trouwens. Ik post niet veel als ik niets toe te voegen heb maar ik volg je topic met interesse.
Ben reuze benieuwd naar je vorderingen trouwens. Ik post niet veel als ik niets toe te voegen heb maar ik volg je topic met interesse.
Ik heb zoveel mogelijk foto materiaal van internet genomen en daar zo goed mogelijk doe boel van overgenomen.Heel werk geweestindoubt schreef:Carlo, hoe heb je eigenlijk de "curve" van je kast bepaald. Heb je ergens de Amati form opgeduikeld of is het je eigen curve? Als ik goed ben geinformeerd is het amati front 255mm breed maar de kast loopt iets breder uit. Weet je precies hoeveel?
Ben reuze benieuwd naar je vorderingen trouwens. Ik post niet veel als ik niets toe te voegen heb maar ik volg je topic met interesse.
Met de maten die bekend zijn en wat je dan van de foto om kunt rekenen verschillende kartonnen voorbeelden gemaakt en daar de mooiste en meest logische uit genomen.
Verder is er even weinig te melden.
De toekomstige eigenaar heeft `n huis gekocht waar ook wat hulp bij nodig is.Als daar de boel op de rit is gaan we bij hem thuis verder bouwen.Ik ben hier nl niet zo ruim behuist dat ik 2 Amati`s ff in de hoek zet.
Maar verdere onwikkelingen laat ik zo snel mogelijk zijn!
Update
Omdat de drivers toch hier liggen en ik tegenwoordig de mogelijkheid heb om onder verstek te laten zagen hebben we besloten om `n set testkasten te maken.Niks bijzonders,rechttoe rechtaan en zullen verder niet afgewerkt worden.
Op deze manier kunnen we mooi `n eerste indruk opdoen van de potentie van het geheel en is voor mij de "druk" van de echte kasten er `n beetje af.Heb hier al wel wat proefjes mee gedaan waarmee ik tot de conclusie ben gekomen dat er nog erg veel tijd in zal gaan zitten.
Omdat de drivers toch hier liggen en ik tegenwoordig de mogelijkheid heb om onder verstek te laten zagen hebben we besloten om `n set testkasten te maken.Niks bijzonders,rechttoe rechtaan en zullen verder niet afgewerkt worden.
Op deze manier kunnen we mooi `n eerste indruk opdoen van de potentie van het geheel en is voor mij de "druk" van de echte kasten er `n beetje af.Heb hier al wel wat proefjes mee gedaan waarmee ik tot de conclusie ben gekomen dat er nog erg veel tijd in zal gaan zitten.
