Een beetje vergelijkbaar met de jaarlijkse voorjaars-schoonmaak, je zwiept alles wat niet bevalt eruit, en soms ziet de huiskamer er nadien kompleet anders uit.
Toen ik eind vorig jaar verhuisde naar ons nieuwe stulpje in Kalmthout, wist ik het zeker, er moest en zou een nieuwe luidspreker set in het nieuwe interieur komen, de oude B&W’s waren behoorlijk op en nu was mijn voorjaarsmoment daar, twee vliegen in een klap nieuw huis, nieuwe boxen.
Helaas heeft het toch wel even geduurd voordat ik daadwerkelijk kon gaan beginnen met de uitvoering van mijn audiofiele plannetje, want jullie weten waarschijnlijk maar al te goed hoe het gaat na een verhuizing. Het verhuizen zelf is een ding, maar hierna komt pas het echte werk. Maanden erna zit je nog steeds in de rommel, en er zijn altijd wel zaken die iets meer prioriteit hebben dan het bevredigen van een latente audiowens.
Tussen het zware werk door, (ophangen van schilderijtjes etc.)
Er zijn nu eenmaal een aantal zaken waarover je het met jezelf (en uiteraard met je partner) eens moet worden, voor je aan een dergelijk project gaat beginnen.
Stiekem was mijn oog al reeds gevallen op een model van Visaton, niet compromisloos, maar zeker de moeite waard om eens beter te bestuderen.
Het ging hier om de Visaton vox 250 serie, D’appolito opstelling met woofer aan de zijkant, en hierdoor naar mijn idee behoorlijk WAF ok!
Het overtuigen van de wederhelft was dan ook een fluitje van een cent, samen naar Speakerland in Oss, en na het beluisteren van de aldaar opgestelde luidsprekers en met wat hulp van Ruud wisten we het zeker, de Vox zou het gaan worden.
Ruud had toevallig