the BASS, in zelfbouw!
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Mocht iemand interesse hebben.
Hier staat één van mijn bassen te koop.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... k:top:benl
Het is echter geen Wortel notelaar zoals de verkoper schrijft, maar wel Sipo Pomelé.
Ed.
Hier staat één van mijn bassen te koop.
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... k:top:benl
Het is echter geen Wortel notelaar zoals de verkoper schrijft, maar wel Sipo Pomelé.
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
en nog één, hebben die kerels geld nodig of zo?
http://www.leftyguitars.be/prod03bass/C ... string.htm
Alleen voor linkshandigen!
Ed.
http://www.leftyguitars.be/prod03bass/C ... string.htm
Alleen voor linkshandigen!
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Bart,
Ik heb ze zelf niet te koop staan.
Iemand had mij getipt rond deze advertenties.
Het is eerder raar dat een "5 str Graphite" te koop staat, en vooral dan een linkshandige.
Linkshandige grafiethalsen zijn eerder zeldzaam omdat de mal voor deze halsen meestal alleen voor rechtshandige exemplaren is gemaakt.
Op mijn bassen is die hals linkshandig hermaakt. Dus van een rechtshandige vertrokken en handmatig naar linkshandig aangepast.
Muchos travaco.
Bouwen doe ik sinds 2000 niet meer.
Ik heb nog stock liggen voor een kleine 50 instrumenten. Mocht ik zonder werk vallen dan zou het kunnen dat ik de draad terug opneem. Maar zoalng ik werk gaat dat zeker niet gebeuren.
Groeten,
Ed.
Ik heb ze zelf niet te koop staan.
Iemand had mij getipt rond deze advertenties.
Het is eerder raar dat een "5 str Graphite" te koop staat, en vooral dan een linkshandige.
Linkshandige grafiethalsen zijn eerder zeldzaam omdat de mal voor deze halsen meestal alleen voor rechtshandige exemplaren is gemaakt.
Op mijn bassen is die hals linkshandig hermaakt. Dus van een rechtshandige vertrokken en handmatig naar linkshandig aangepast.
Muchos travaco.
Bouwen doe ik sinds 2000 niet meer.
Ik heb nog stock liggen voor een kleine 50 instrumenten. Mocht ik zonder werk vallen dan zou het kunnen dat ik de draad terug opneem. Maar zoalng ik werk gaat dat zeker niet gebeuren.
Groeten,
Ed.
Hier zit nog zo'n bassistje, met op dit moment een Cort Action 4 snaar (ik hoor de kenners tot hier al honend lachen).
Deze doet het voor mij goed tot hiertoe, niet de beste ooit gemaakt, maar voeld lekker aan
nog een gouden webstek: www.TALKBASS.com
Deze doet het voor mij goed tot hiertoe, niet de beste ooit gemaakt, maar voeld lekker aan
nog een gouden webstek: www.TALKBASS.com
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
het is geen eenvoudgie opgave, dat geef ik toe. Het heeft me toch wel zo'n 20 tot 30 instrumenten gekost alvorens ik tevreden was met het concept en de afwerking.Porcino schreef:Met liefde zou ik zo iets willen proberen... Helaas heb ik daar de bouwervaring nog niet voor![]()
In vergelijk met bovenstaande bassen is speakerbouw kinderspel.
Misschien dat ik daarom uit hobby graag terug ga naar de speakerbouw.
Geeft meer voldoening en vooral minder stress!
Die CQB04 is inderdaad een mooie.
De meeste mensen merken de schoonheid niet, maar de kenner wel.
De topplaat van de body is nml een Maple die zowel Flamed (onderaan de foto), Burled (in het midden) als Quilted (boven aan de hals) is.
Dat zjn dus drie verschillende tekeningen in 1 stuk hout van slechts 50 cm lang. Helemaal top zou zijn als er ook nog Birdseye in zat.
Een dergelijk stuk hout heb ik nog liggen voor later! ... als ik op pensioen ga
Groeten,
Ed.
Das precies waarom ik er zo voor val, wat een tekening... Die afwerking, wil dat ook op Palissanderfineer? (voor mijn nieuwe LS heb ik 6 m2 Santos Pallisander AA)asterduc schreef:Die CQB04 is inderdaad een mooie.Porcino schreef:Met liefde zou ik zo iets willen proberen... Helaas heb ik daar de bouwervaring nog niet voor![]()
De meeste mensen merken de schoonheid niet, maar de kenner wel.
De topplaat van de body is nml een Maple die zowel Flamed (onderaan de foto), Burled (in het midden) als Quilted (boven aan de hals) is.
Dat zjn dus drie verschillende tekeningen in 1 stuk hout van slechts 50 cm lang. Helemaal top zou zijn als er ook nog Birdseye in zat.
Een dergelijk stuk hout heb ik nog liggen voor later! ... als ik op pensioen ga![]()
Groeten,
Ed.
- Apparition
- Berichten: 287
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
- Locatie: Oudemolen
Heb je ook wel is met Spalted maple gewerkt? schijnt echt een ramp te zijn.
Sander de Gier had in zijn winkel een hele mooie Spalted Maple bas staan.
Het is nog steeds een droom van me om in polen een Spalted maple PRS kopie te laten maken..........maar goed...........eerst maar is afstuderen, werken, CD opnemen en dan sparen voor de gitaar...........................zucht....
Sander de Gier had in zijn winkel een hele mooie Spalted Maple bas staan.
Het is nog steeds een droom van me om in polen een Spalted maple PRS kopie te laten maken..........maar goed...........eerst maar is afstuderen, werken, CD opnemen en dan sparen voor de gitaar...........................zucht....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Mooi werk Ed, m'n complimenten!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Absoluut.Porcino schreef:Das precies waarom ik er zo voor val, wat een tekening... Die afwerking, wil dat ook op Palissanderfineer? (voor mijn nieuwe LS heb ik 6 m2 Santos Pallisander AA)
Palisander is altijd mooi.
Santos palisander heb ik massief liggen.
In koude winters gooi ik een stukje door de schaafmachine, dan hangt er voor de hele dag een lekkere aangename reuk
Santos moet je bij gelegenheid eens ruiken. Misschien neem ik een stukje mee naar Breda.
Sander heeft laatst inderdaad zo'n partij Spalted Maple gekocht, maar het is niet mijn ding.Apparition schreef:Heb je ook wel is met Spalted maple gewerkt? schijnt echt een ramp te zijn.
Sander de Gier had in zijn winkel een hele mooie Spalted Maple bas staan.
Geef mij maar Cocobolo, zoals deze.
Heb ik gebouwd in 1992 voor Jan Meyers (Bassist van Blue Blot).
De ingescande foto geeft jammer genoeg niet echt de schoonheid van dit hout weer. Cocobolo is knalrood met scherpe roetzwarte lijnen erdoor.
Hoezo, laten makenApparition schreef:Het is nog steeds een droom van me om in polen een Spalted maple PRS kopie te laten maken
Dit is een DIY forum. Zelf bouwen natuurlijk.
Kom het hout en de onderdelen maar halen.
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
tja, ik moest 'em vroeger niet, ... en nu nog niet!Geenius schreef:bootsy
maar euh, hij was wel exclusief en bekender als menig ander bassist.
hoe denk je dat ik begonnen ben?Porcino schreef:Als je geen ervaring hebt in het bouwen van instrumenten, maar wel over een dosis geduld beschikt, is er dan een kans dat het een acceptabele bas wordt?
Ik loop al een week met het idee in mijn hoofd.
en toen was er zelfs nog geen internet!
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
krijg vandaag toevallig mailtje door met een link.
http://www.marktplaza.be/BASGITAAR-COLL ... 542032.php
Dit is mijn eerste bas die ik gebouwd heb. Eind jaren 80 moet dat geweest zijn.
Toch leuk, na al die jaren je eerste exemplaar nog eens terug te zien, en nog steeds vande eerste eigenaar!
Ed.
http://www.marktplaza.be/BASGITAAR-COLL ... 542032.php
Dit is mijn eerste bas die ik gebouwd heb. Eind jaren 80 moet dat geweest zijn.
Toch leuk, na al die jaren je eerste exemplaar nog eens terug te zien, en nog steeds vande eerste eigenaar!
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
nee Sietse, zover ben ik niet geweestsietse schreef:Net als ik, met spaanplaat body..?hoe denk je dat ik begonnen ben?
en toen was er zelfs nog geen internet!
Zoals je op de vorige foto kon zien, dat was mijn eerste bas.
Gebouwd uit Esdoorn body met Hyedua top and back. Hyedua is een afrikaans soort notelaar.
De hals was ook esdoorn met 3 stabilisatielatten in Pernambuco. Dat is het hout waar ze strijkstokken in maken.
nee, spaanplaat zou ik het dus niet noemen!
Groeten,
Ed.
Laatst gewijzigd door asterduc op vr 20 mar 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

