the BASS, in zelfbouw!

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en nog ééntje op groter formaat
Bijlagen
CQB08web1.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Thanx :!:
't was me om 't lakwerk te doen ... en dat ziet er zeer fraai uit =D>
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

nog een reeks in gecompresseerd formaat
Bijlagen
CQB06websm.jpg
CQB06websm.jpg (15.44 KiB) 6151 keer bekeken
CQB04websm.jpg
CQB04websm.jpg (16.55 KiB) 6151 keer bekeken
CQB08websm.jpg
CQB08websm.jpg (15.83 KiB) 6147 keer bekeken
Laatst gewijzigd door asterduc op zo 27 aug 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

oooh, het lakwerk!
Bijlagen
CQB10sm.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Mocht iemand interesse hebben.
Hier staat één van mijn bassen te koop.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... k:top:benl

Het is echter geen Wortel notelaar zoals de verkoper schrijft, maar wel Sipo Pomelé.

Ed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en nog één, hebben die kerels geld nodig of zo? :?

http://www.leftyguitars.be/prod03bass/C ... string.htm

Alleen voor linkshandigen!

Ed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zou er zo eentje van je over kopen :P

Echter geen geld tot m'n beschikking (helaas)

Maak je ze trouwens nog of is het pitje echt helemaal uit ?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Bart,

Ik heb ze zelf niet te koop staan.

Iemand had mij getipt rond deze advertenties.

Het is eerder raar dat een "5 str Graphite" te koop staat, en vooral dan een linkshandige.
Linkshandige grafiethalsen zijn eerder zeldzaam omdat de mal voor deze halsen meestal alleen voor rechtshandige exemplaren is gemaakt.

Op mijn bassen is die hals linkshandig hermaakt. Dus van een rechtshandige vertrokken en handmatig naar linkshandig aangepast.
Muchos travaco.

Bouwen doe ik sinds 2000 niet meer.

Ik heb nog stock liggen voor een kleine 50 instrumenten. Mocht ik zonder werk vallen dan zou het kunnen dat ik de draad terug opneem. Maar zoalng ik werk gaat dat zeker niet gebeuren.

Groeten,
Ed.
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Hier zit nog zo'n bassistje, met op dit moment een Cort Action 4 snaar (ik hoor de kenners tot hier al honend lachen).
Deze doet het voor mij goed tot hiertoe, niet de beste ooit gemaakt, maar voeld lekker aan :)

nog een gouden webstek: www.TALKBASS.com
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Met liefde zou ik zo iets willen proberen... Helaas heb ik daar de bouwervaring nog niet voor :(

Ed, waanzinnig mooi, zeker die CQB04websm.jpg... :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Porcino schreef:
Met liefde zou ik zo iets willen proberen... Helaas heb ik daar de bouwervaring nog niet voor :(
het is geen eenvoudgie opgave, dat geef ik toe. Het heeft me toch wel zo'n 20 tot 30 instrumenten gekost alvorens ik tevreden was met het concept en de afwerking.

In vergelijk met bovenstaande bassen is speakerbouw kinderspel.
Misschien dat ik daarom uit hobby graag terug ga naar de speakerbouw.
Geeft meer voldoening en vooral minder stress!

Die CQB04 is inderdaad een mooie.
De meeste mensen merken de schoonheid niet, maar de kenner wel.

De topplaat van de body is nml een Maple die zowel Flamed (onderaan de foto), Burled (in het midden) als Quilted (boven aan de hals) is.
Dat zjn dus drie verschillende tekeningen in 1 stuk hout van slechts 50 cm lang. Helemaal top zou zijn als er ook nog Birdseye in zat.
Een dergelijk stuk hout heb ik nog liggen voor later! ... als ik op pensioen ga :D

Groeten,
Ed.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

asterduc schreef:
Porcino schreef:
Met liefde zou ik zo iets willen proberen... Helaas heb ik daar de bouwervaring nog niet voor :(
Die CQB04 is inderdaad een mooie.
De meeste mensen merken de schoonheid niet, maar de kenner wel.

De topplaat van de body is nml een Maple die zowel Flamed (onderaan de foto), Burled (in het midden) als Quilted (boven aan de hals) is.
Dat zjn dus drie verschillende tekeningen in 1 stuk hout van slechts 50 cm lang. Helemaal top zou zijn als er ook nog Birdseye in zat.
Een dergelijk stuk hout heb ik nog liggen voor later! ... als ik op pensioen ga :D

Groeten,
Ed.
Das precies waarom ik er zo voor val, wat een tekening... Die afwerking, wil dat ook op Palissanderfineer? (voor mijn nieuwe LS heb ik 6 m2 Santos Pallisander AA)
Gebruikersavatar
Apparition
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
Locatie: Oudemolen

Bericht door Apparition »

Heb je ook wel is met Spalted maple gewerkt? schijnt echt een ramp te zijn.
Sander de Gier had in zijn winkel een hele mooie Spalted Maple bas staan.

Het is nog steeds een droom van me om in polen een Spalted maple PRS kopie te laten maken..........maar goed...........eerst maar is afstuderen, werken, CD opnemen en dan sparen voor de gitaar...........................zucht....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mooi werk Ed, m'n complimenten!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Porcino schreef:
Das precies waarom ik er zo voor val, wat een tekening... Die afwerking, wil dat ook op Palissanderfineer? (voor mijn nieuwe LS heb ik 6 m2 Santos Pallisander AA)
Absoluut.
Palisander is altijd mooi.
Santos palisander heb ik massief liggen.
In koude winters gooi ik een stukje door de schaafmachine, dan hangt er voor de hele dag een lekkere aangename reuk 8)
Santos moet je bij gelegenheid eens ruiken. Misschien neem ik een stukje mee naar Breda.
Apparition schreef:
Heb je ook wel is met Spalted maple gewerkt? schijnt echt een ramp te zijn.
Sander de Gier had in zijn winkel een hele mooie Spalted Maple bas staan.
Sander heeft laatst inderdaad zo'n partij Spalted Maple gekocht, maar het is niet mijn ding.
Geef mij maar Cocobolo, zoals deze.
Heb ik gebouwd in 1992 voor Jan Meyers (Bassist van Blue Blot).
De ingescande foto geeft jammer genoeg niet echt de schoonheid van dit hout weer. Cocobolo is knalrood met scherpe roetzwarte lijnen erdoor.
Apparition schreef:
Het is nog steeds een droom van me om in polen een Spalted maple PRS kopie te laten maken
Hoezo, laten maken :?
Dit is een DIY forum. Zelf bouwen natuurlijk.
Kom het hout en de onderdelen maar halen.

Ed.
Bijlagen
CustomB02.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

hier nog zo'n specialleke

Niet ieder zijn smaak, maar op vlak van hout exclusiviteit staat deze beslist in de top 3.
De toplaag is in 1 stuk massief Loupe d'embois van 10 mm dik.
Dat is puur wortelhout van Bubinga.
De body is uit Honduras Mahonie en het tussenlaagje is Amaranth.

Ed.
Bijlagen
Graphite75.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en dit is wel de grootste kitchbas die ik gebouwd heb.

Op bestelling van Vincent Pierens (bassist van onze vriend Raymon van 't Groenwoud).

Toplaag in 6 mm parelmoer op een SwampAsh body.
Bijlagen
Vintage19.jpg
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

asterduc schreef:
en dit is wel de grootste kitchbas die ik gebouwd heb.

Op bestelling van Vincent Pierens (bassist van onze vriend Raymon van 't Groenwoud).

Toplaag in 6 mm parelmoer op een SwampAsh body.
Valt wel mee vind ik............ :D
Bestandsbron: http://www.westzeit.de/pics/interviews/02_10_BOOTSY-TEXT.jpg
Bestandsbron: http://www.westzeit.de/pics/interviews/02_10_BOOTSY-TEXT.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Och die bas is toch ook heel bescheiden. Voor de zekerheid toch maar zijn naam op de headstock laten zetten. Zijn dat trouwens contactdozen op die schoenzolen?

Co
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Zeg Ed,

Als je geen ervaring hebt in het bouwen van instrumenten, maar wel over een dosis gedult beschikt, is er dan een kans dat het een acceptabele bas wordt?

Ik loop al een week met het idee in mijn hooft... :roll:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Geenius schreef:
bootsy
tja, ik moest 'em vroeger niet, ... en nu nog niet!
maar euh, hij was wel exclusief en bekender als menig ander bassist.
Porcino schreef:
Als je geen ervaring hebt in het bouwen van instrumenten, maar wel over een dosis geduld beschikt, is er dan een kans dat het een acceptabele bas wordt?
Ik loop al een week met het idee in mijn hoofd.
hoe denk je dat ik begonnen ben?
en toen was er zelfs nog geen internet!

Ed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

krijg vandaag toevallig mailtje door met een link.

http://www.marktplaza.be/BASGITAAR-COLL ... 542032.php

Dit is mijn eerste bas die ik gebouwd heb. Eind jaren 80 moet dat geweest zijn.

Toch leuk, na al die jaren je eerste exemplaar nog eens terug te zien, en nog steeds vande eerste eigenaar!

Ed.
Bijlagen
3542032.jpg
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

hoe denk je dat ik begonnen ben?
en toen was er zelfs nog geen internet!
Net als ik, met spaanplaat body..?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

sietse schreef:
hoe denk je dat ik begonnen ben?
en toen was er zelfs nog geen internet!
Net als ik, met spaanplaat body..?
nee Sietse, zover ben ik niet geweest :lol:

Zoals je op de vorige foto kon zien, dat was mijn eerste bas.

Gebouwd uit Esdoorn body met Hyedua top and back. Hyedua is een afrikaans soort notelaar.

De hals was ook esdoorn met 3 stabilisatielatten in Pernambuco. Dat is het hout waar ze strijkstokken in maken.

nee, spaanplaat zou ik het dus niet noemen!

Groeten,
Ed.
Laatst gewijzigd door asterduc op vr 20 mar 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Weer een mooi staaltje vakwerk Ed!
Zeker voor een eerste bas... :roll:
Plaats reactie