DLSA Pro switchbox "Grover"

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

DLSA Pro switchbox "Grover"

Bericht door SARK »

Ik heb onlangs een schema van een Duitse hobbygenoot ontvangen waarin hij een meetjig (zo heet dat toch :?: ) voor DLSA heeft getekend.
Ik heb een aantal wijzigingen aangebracht in het schema om de afhankelijkheid van schakelaars S1 en S3 te elimineren en de spanningsdeler in of uit te kunnen schakelen (1:10 of 1:1).

In de bijgevoegde PDF is het bovenste gedeelte het originele ontwerp en het onderste gedeelte mijn gefröbel onder de naam DLSA-Messbox M2.

Korte uitleg DLSA-Messbox M2:

S1 = draaischakelaar 3 moeder / 4 standen (meetweerstand 10/22/47 Ohm of direct)
S2 = tuimelschakelaar (pos. 1 = voor de meetweerstand / pos.2 = na de meetweerstand)
S3 = tuimelschakelaar (spanningsdeler pos. 1 = 1:10 / pos. 2 = 1:1)

De OUT van de DLSA box gaat naar de/een versterker en de uitgang van deze versterker aangesloten op de AmpPlus en AmpMinus.
De LINE1 van de DLSA box wordt aangesloten op cinch J1.

De maker van het schema heeft twee aansluitingen extra (MessMinu en MessPlus) parallel aan cinch J1 aangesloten maar hij gaf aan deze nooit te gebruiken.
Ik moet de boel zelf nog in elkaar zetten dus kan nog geen bevindingen plaatsen.
Bijlagen
DLSA-Messbox M2.pdf
(238.43 KiB) 295 keer gedownload
Laatst gewijzigd door SARK op do 03 mei 2007, 18:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Hieronder nog even de plaatjes uit het help file van Dlsa Pro en de bijbehorende schakelaarstanden:

Abb. 2:Referenzmessung
abb2referenzmessung.jpg
S1 = direct
S2 = pos. 1 of pos. 2

Abb. 4:Referenzmessung
abb4referenzmessung.jpg
S1 = 10/22/47 Ohm
S2 = pos. 1

Abb. 5:Messung
abb5messung.jpg
S1 = 10/22/47 Ohm
S2 = pos. 2
Laatst gewijzigd door SARK op za 26 feb 2011, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Meteen een vraag aan de overige doorgewinterde Dlsa Pro bezitters ... hoe sluiten jullie de boel aan tijdens het meten, een wirwar van krokodillenklemmen of hebben jullie ook een soortgelijk kassie :?:
Plaats reactie