Paranello, de bouw van een 803D kloon

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Van dit project wordt ik als beginnende speakerbouwer stil.
Respect.

Je bent nog steeds blij dat je toch verder bent gegaan?
Laatst gewijzigd door jurriaan op zo 25 mar 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

jurriaan schreef:
Je bent nog steeds blij dat je toch verder bent gegaan?
Wij in ieder geval wel :wink:
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Hé, nog een Mac gebruiker! \:D/

Ik zal blij zijn als het strakjes klaar is, en dat ik iets tastbaars heb. De laatste tijd heb ik van diverse mensen een stevig hart onder de riem gekregen, en dat was uiteindelijk wel een zetje wat ik nodig had. Ik ken ook maar weinig mensen die onderhand twee jaar over een project doen... :wink:
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Jasper Joppe Geers schreef:
Ik ken ook maar weinig mensen die onderhand twee jaar over een project doen... :wink:
*meldt! :D
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

*meldt :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

:oops: (dit wordt iets van de AB, de anonieme bouwers: "hallo ik ben Henkjan en ik bouw luidsprekers")
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

*meldt :oops:

Kopje koffie, anyone

Tidelijk vastzetten van je kegel zodat ie zowel makkelijk lost te maken is en redelijk gedempt is kan met "Blue Tac" of buddies. Je kegel zal er dan niet zo maar vanaf vallen en maakt dempingsmatjes overbodig
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

*meld...

maar jij bent toch wel even iets verder dan ik in de komende jaren zal komen :wink: . Volg ook al tijden met grote interesse je project en geloof ook wel dat je het tot een goed einde gaat brengen. Het is nu al mooier dan het meeste wat ik gezien heb!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik meldme dan ook maar zeker. Geen speaker maar een vv.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

*meld :roll:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent :idea:
(vaak is je eerste ingeving de beste)

Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen :wink: ).
Bijlagen
Engage.jpg
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

SARK schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent :idea:
(vaak is je eerste ingeving de beste)

Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen :wink: ).
Zozo ! werk van gemaakt. 8)
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

SARK schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent :idea:
(vaak is je eerste ingeving de beste)

Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen :wink: ).
Kijk aan! We gaan er zelfs een hele tekening bij maken!
Ik moet zeggen dat ik zoiets alleen al ontzettend kan waarderen, hartelijk dank daarvoor!

Van die aansluitdraden krijg je uiteindelijk niets te zien. Daarvoor moet ik aan de ene kant twee kanaaltjes boren in die kegels, en op het evenwichtspunt een wat groter gat boren aan de onderzijde. Daar komen die draden dan door te lopen, en verdwijnen dan rechtstreeks de kast in.
Zodra ik tijd heb zal ik je een tekeningetje van die montage laten zien.

Voor wat betreft dat oude voetje kan ik nog maar 1 ding zeggen: Soms moet je een nieuw ontwerp ook gewoon een kans kunnen geven.. ;)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Jasper Joppe Geers schreef:
Voor wat betreft dat oude voetje kan ik nog maar 1 ding zeggen: Soms moet je een nieuw ontwerp ook gewoon een kans kunnen geven.. ;)
Maar jij vraagt toch zelf onze mening :-k
Jasper Joppe Geers schreef:
Wat zeggen jullie ervan?..
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

SARK schreef:

Maar jij vraagt toch zelf onze mening :-k
Jasper Joppe Geers schreef:
Wat zeggen jullie ervan?..
Klopt, ongeveer twee pagina's geleden! :)

Het gaat mij niet alleen maar over mooi of lelijk, wat dat betreft zou ik ook geneigd zijn te eerste pootje te kiezen, maar qua constructie is het gewoon niks. Daar ben ik nu wel achter..
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Toch... Als je er een rupsje siliconen tussen legt blijft het mooi liggen en kun je het later zonder al te veel moeite los halen, de restjes kit afkrabben en opnieuw op dezelfde wijze "vast" zetten..

Maar het blijft natuurlijk jouw feestje..

Kees
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 7
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 16:00

Bericht door Integra »

:shock:

Ik heb m'n ogen uitgekeken!
Wow! wat een werk, en wat een vakmanschap!
Kan niet wachten om het uiteindelijke resultaat te zien! :wink:
Super dat je toch door bent gegaan :)

Enneuh... dat eerste voetje staat zo veel mooier :roll:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

FF doorzeiken [hufter mode]Als je de toeter nu eens keihard vastzet aan de voet en misschien de basis van de voet iets vergroot, en tussen de basis en de kast een rubber matje legt oid. Dan moet je wel behoorlijk tegen de kast trappen om dat ding er af te krijgen :twisted: [/hufter mode]
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

SARK schreef:
FF doorzeiken [hufter mode]Als je de toeter nu eens keihard vastzet aan de voet en misschien de basis van de voet iets vergroot, en tussen de basis en de kast een rubber matje legt oid. Dan moet je wel behoorlijk tegen de kast trappen om dat ding er af te krijgen :twisted: [/hufter mode]
Tja, ik begrijp dat je een vasthoudend type bent?.. ;)

Maar ik heb het wel gehad met dat oude voetje. Niet om eigenwijs te zijn, maar ik voel me nu eenmaal beter bij die nieuwe voet, ook al moet ik er nog wat aan bijschaven. :)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik stop met zeuren :-#
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Vandaag tussen de bedrijven door even gauw het schurtje ingedoken om nog wat te kunnen doen.

Om te beginnen even een extra stukje gereedschap in elkaar geflanst..
Ik heb een PVC buis over de lengte doormidden gezaagd, en die aan de binnen- en buitenkant beplakt met een strook P80 schuurpapier
Gewoon met houtlijm vastgeplakt en tegen het ander stuk vastgeklemd, werkte prima.
Bijlagen
DSCN2096.JPG
DSCN2097.JPG
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Vervolgens ben ik eens met een van de 'vissersbootjes' aan de slag gegaan tot ik er de vorm in had die ik perse wilde. Het was wel even wennen om met zo'n halve buis te schuren, maar het werkte wel!

Uiteindelijk heb ik exact de bolling erin gekregen die ik wilde, en heb ik het voetje met P200 nageschuurd om overal een strak en gaaf oppervlak te krijgen zonder braampjes of floezen en dergelijke.

Aan de linkerzijde het modelletje van afgelopen wekend, rechts het uiteindelijke voetje.
Bijlagen
DSCN2098.JPG
DSCN2099.JPG
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

Gelukkig ben jij ook volhoudend en heb je van je 'stabielere' voetje ook iets moois weten te maken :D
Ookal was die ander nóg mooier....

Keep up the good work!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ehhh. jasper, nog mijn hulp nodig :lol:

Zo te zien heb je weer wat inspiratie opgedaan! Mooi hoor! Ik heb nota bene zélf niet eens tijd om mijn eigen projecten af te maken..... :oops:

Jan
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Jasper Joppe Geers schreef:
Vandaag tussen de bedrijven door even gauw het schurtje ingedoken om nog wat te kunnen doen.

Om te beginnen even een extra stukje gereedschap in elkaar geflanst..
Ik heb een PVC buis over de lengte doormidden gezaagd, en die aan de binnen- en buitenkant beplakt met een strook P80 schuurpapier
Gewoon met houtlijm vastgeplakt en tegen het ander stuk vastgeklemd, werkte prima.
Dat werkt prima. Ik heb dat ook eens gedaan met een dikke bezemsteel om een giga rattestaart te maken. Werkt uitstekend. Ik had hem natuurlijk niet overlangs doorgezaagd

Creatief die DIY ers :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”