Paranello, de bouw van een 803D kloon
Moderator: Beheerdersteam
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hé, nog een Mac gebruiker!
Ik zal blij zijn als het strakjes klaar is, en dat ik iets tastbaars heb. De laatste tijd heb ik van diverse mensen een stevig hart onder de riem gekregen, en dat was uiteindelijk wel een zetje wat ik nodig had. Ik ken ook maar weinig mensen die onderhand twee jaar over een project doen...
Ik zal blij zijn als het strakjes klaar is, en dat ik iets tastbaars heb. De laatste tijd heb ik van diverse mensen een stevig hart onder de riem gekregen, en dat was uiteindelijk wel een zetje wat ik nodig had. Ik ken ook maar weinig mensen die onderhand twee jaar over een project doen...
Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent
(vaak is je eerste ingeving de beste)
Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen
).
(vaak is je eerste ingeving de beste)
Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Zozo ! werk van gemaakt.SARK schreef:Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent![]()
(vaak is je eerste ingeving de beste)
Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen).
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Kijk aan! We gaan er zelfs een hele tekening bij maken!SARK schreef:Ik ben nog steeds van mening dat je de voet moet gebruiken waar je oorspronkelijk mee begonnen bent![]()
(vaak is je eerste ingeving de beste)
Als je gebruik wilt maken van een dempend bedje waar de toeter op rust kun je gebruik maken van elastiek om de boel te fixeren.
Een tweede idee is om gebruik te maken van metalen buizen (je aansluitdraden moeten ergens doorheen).
Ik moet zeggen dat ik zoiets alleen al ontzettend kan waarderen, hartelijk dank daarvoor!
Van die aansluitdraden krijg je uiteindelijk niets te zien. Daarvoor moet ik aan de ene kant twee kanaaltjes boren in die kegels, en op het evenwichtspunt een wat groter gat boren aan de onderzijde. Daar komen die draden dan door te lopen, en verdwijnen dan rechtstreeks de kast in.
Zodra ik tijd heb zal ik je een tekeningetje van die montage laten zien.
Voor wat betreft dat oude voetje kan ik nog maar 1 ding zeggen: Soms moet je een nieuw ontwerp ook gewoon een kans kunnen geven..
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Klopt, ongeveer twee pagina's geleden!SARK schreef:
Maar jij vraagt toch zelf onze mening![]()
Jasper Joppe Geers schreef:Wat zeggen jullie ervan?..
Het gaat mij niet alleen maar over mooi of lelijk, wat dat betreft zou ik ook geneigd zijn te eerste pootje te kiezen, maar qua constructie is het gewoon niks. Daar ben ik nu wel achter..
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Tja, ik begrijp dat je een vasthoudend type bent?..SARK schreef:FF doorzeiken [hufter mode]Als je de toeter nu eens keihard vastzet aan de voet en misschien de basis van de voet iets vergroot, en tussen de basis en de kast een rubber matje legt oid. Dan moet je wel behoorlijk tegen de kast trappen om dat ding er af te krijgen[/hufter mode]
Maar ik heb het wel gehad met dat oude voetje. Niet om eigenwijs te zijn, maar ik voel me nu eenmaal beter bij die nieuwe voet, ook al moet ik er nog wat aan bijschaven.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Vandaag tussen de bedrijven door even gauw het schurtje ingedoken om nog wat te kunnen doen.
Om te beginnen even een extra stukje gereedschap in elkaar geflanst..
Ik heb een PVC buis over de lengte doormidden gezaagd, en die aan de binnen- en buitenkant beplakt met een strook P80 schuurpapier
Gewoon met houtlijm vastgeplakt en tegen het ander stuk vastgeklemd, werkte prima.
Om te beginnen even een extra stukje gereedschap in elkaar geflanst..
Ik heb een PVC buis over de lengte doormidden gezaagd, en die aan de binnen- en buitenkant beplakt met een strook P80 schuurpapier
Gewoon met houtlijm vastgeplakt en tegen het ander stuk vastgeklemd, werkte prima.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Vervolgens ben ik eens met een van de 'vissersbootjes' aan de slag gegaan tot ik er de vorm in had die ik perse wilde. Het was wel even wennen om met zo'n halve buis te schuren, maar het werkte wel!
Uiteindelijk heb ik exact de bolling erin gekregen die ik wilde, en heb ik het voetje met P200 nageschuurd om overal een strak en gaaf oppervlak te krijgen zonder braampjes of floezen en dergelijke.
Aan de linkerzijde het modelletje van afgelopen wekend, rechts het uiteindelijke voetje.
Uiteindelijk heb ik exact de bolling erin gekregen die ik wilde, en heb ik het voetje met P200 nageschuurd om overal een strak en gaaf oppervlak te krijgen zonder braampjes of floezen en dergelijke.
Aan de linkerzijde het modelletje van afgelopen wekend, rechts het uiteindelijke voetje.
Dat werkt prima. Ik heb dat ook eens gedaan met een dikke bezemsteel om een giga rattestaart te maken. Werkt uitstekend. Ik had hem natuurlijk niet overlangs doorgezaagdJasper Joppe Geers schreef:Vandaag tussen de bedrijven door even gauw het schurtje ingedoken om nog wat te kunnen doen.
Om te beginnen even een extra stukje gereedschap in elkaar geflanst..
Ik heb een PVC buis over de lengte doormidden gezaagd, en die aan de binnen- en buitenkant beplakt met een strook P80 schuurpapier
Gewoon met houtlijm vastgeplakt en tegen het ander stuk vastgeklemd, werkte prima.
Creatief die DIY ers

