Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina

Bericht door Wowly »

Yess!! We gaan weer een lekker luisterdagje organiseren!!

Datum is zaterdag 26 mei 2007

Aangezien er de afgelopen keren méér dan genoeg animo was (heb veel mensen teleur moeten stellen....) wilde ik deze keer proberen gewoon een echte open dag te maken. Niks van tevoren betalen, gewoon op de dag zelf betalen en geen inschrijvingslijst of groepenindeling, gewoon vrij rondlopen. Ik zal wel een playlist maken van de apparatuur die zal gaan spelen met bijbehorende tijden. Kan iedereen aanschuiven waar ie wil en hoe lang ie wil :D Is dat wat?

Wel zou ik het fijn vinden om enigzins een indruk te krijgen of ie die dag wil gaan komen, no strings attached off course! Als je alsnog niet wil komen is dat je vrije keus. Vrouwen, mannen, vaders, moeders, kinderen ouder dan 14, vrienden en vriendinnen zijn welkom!

Aan de hand van de prognoselijst weet ik ongeveer wat ik aan entree ga vragen, en als er weinig mensen zijn die willen komen huur ik gewoon maar één ruimte (lekker cosy en relaxed!) zodat het automatisch weer goedkoper wordt. Deze zal zo rond de 6 á 7 euro liggen.

Drinken zal net als de vorige keer worden overgelaten aan de mensen zelf (was bij Breda II zéér goed verlopen, op de cént nauwkeurig, ik ben zéér trots op jullie). Ook het opruimen enzo ging bijzonder goed, iedereen hielp een handje mee net zoals op de eerste luisterdag! Het was zó gepiept.

Deze keer wil ik ook graag als het kan op elkaar afgestemde sets opzetten. De vorige keren waren er regelmatig moeilijkheid qua matching van de sets. Overigens, als je geen set in de aanbieding hebt gewoon opgeven want zo kunnen we een (nieuwe) set-up in elkaar draaien!

hieronder zie je weer een aantal reply's met daarin:

DOELSTELLING
(verwachte) DEELNEMERS
LOKATIE KOSTEN EN TIJD
APPARATUUR
SETLIST

Op- en aanmerkingen, reactie's, wensen en anderszins bijdrages zijn zéér welkom!!

Bijgevoegd een prgrammaboekje te downloaden en uit te printen

Wowly
Bijlagen
Luisterdag Breda III.doc
(211 KiB) 374 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 25 mei 2007, 23:46, 6 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

DOELSTELLING

Het is de bedoeling dat we een lekker luisterdagje houden en lekker met elkaar kunnen praten over onze gezamelijke hobby. Geen lezingen, uitgewerkte ontwerpen als het even kan, geen reclame. Gewoon lekker genieten van de sets die staan spelen. Het zou met de nieuwe open opzet kunnen zijn dat het wel wat drukker wordt dan de vorige keren. Dat betekent dat we allemaal een klein beetje moeten inschikken, maar zoals ze plegen te zeggen; hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ook is het fijn om voor de beginners eens een aantal uitgewerkte zelfbouwontwerpen te beluisteren, om het zelbouwvirus wat aan te wakkeren :twisted:

Muziek, ik ben van mening dat iedereen die komt muziek mag aanbieden die moet worden gespeeld. De bouwers van de sets hebben wel eerste keus. Echter daarna moet het denk ik mogelijk zijn eens lekker hard-rock op te zetten, of new-age, ik zeg maar wat (zolang de apparatuur er maar niet onder zou kunnen lijden). Dan voorkomen we ook dat achteraf er mensen zijn die vinden dat er teveel "audiofiele"muziek wordt gespeeld, ipv wat misschien meer gangbaardere muziek.
Laatst gewijzigd door Wowly op za 24 mar 2007, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

DEELNEMERS

Dit is om een índruk te krijgen hoeveel mensen er willen komen. Als je alsnog niet kan komen geen enkel probleem. Zo kan ik een en ander (ruimte's etc) afstemmen op het verwachtte aantal bezoekers.

Zoals het er nu naar uitziet zijn er ongeveer 32 bezoekers. Een aantal zullen niet komen, een aantal die er niet opstaan zullen op het laatste moment alsnog komen, dus ik schat dat we zo rond de 32 zullen blijven. Dit houd in dat er dus een ruimte bijkomt. Dit wordt een vergaderzaaltje. Dit meet 4 x 7 meter, er staan kasten in en zeil op de vloer dus er moet wel wat aan gedaan worden wil het netjes gedemopt worden. Ik ben dus op zoek naar dempingsmateriaal n(tapijt, karpet, oude dikke gordijnen enzo) om de ruimte akoestisch wat te dempen. PM me ff als je wat kunt brengen!

Jullie zien dat jullie allemaal een nummer hebben gekregen. Onthoudt dit nummer goed! Dit nummer deelt jullie in in wisselende roulatieschema's.

Er zijn drie luisterstints, L1 L2 en L3.

Voor luisterstint 1 zijn de volgende 4 groepen gemaakt:
Groep 1 : nummer 1 tot 10
Groep 2 : nummer 11 tot 20
Groep 3 : nummer 21 tot 30
Groep 4 : nummer 31 tot 40

Voor luisterstint 2 zijn de volgende 4 groepen gemaakt:
Groep 1 : oneven nummer 1 tot 20
Groep 2 : even nummer 1 tot 20
Groep 3 : Oneven nummer 21 tot 40
Groep 4 : even nummer 21 tot 40

voor luisterstint 3 zijn de volgende 4 groepen gemaakt :
Groep 1 : nummer 01-05 en nummer 26-30
Groep 2 : nummer 06-10 en nummer 36-40
Groep 2 : nummer 11-15 en nummer 31-35
Groep 3 : nummer 16-20 en nummer 20-25

De stints duren een half uur per groep, een stint in totaal dus 2 uur. Daartussenin is er ruimte genoeg om te klooien en te kleppen over jullie hobby :P

1 Wowly (jan off course)
2 Rho
3 Edo (indien niet midden in bevalling :D )
4 Paul
5 Digidoo
6 Bart_M
7 Peter Geerts
8 Carlo PJB
9 Jurriaan
10 CVE
11 Dre
12 Tino
13 B-Force
14 Voodooless
15 Mambofats
16 Asterduc (ed)
17 Jeroen-D
18 Fgroen
19 Hans Nootdorp
20 Vriendin Hans Nootdorp
21 Jago
22 Mikekiwi
23 Ronald_1
24 Porcino
25 Dekkersj
26 Anonadinges euh... :wink:
27 Toni
28 Audioot?
29 Aádjo
30 Henkjan
31 Doppedoos
32 Daddy
33 Maurice 01
34 Wol
35 Sven
36 Johan (maat van Sven)
37 Tweety
38 Tesla
39 AatV
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 25 mei 2007, 22:58, 21 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

LOCATIE, KOSTEN en TIJD

Gageldonksepad 5
4824PP Breda

KOSTEN: niet nader bekend, zal rond de 6,50 Euro pp zijn. Betalen doe je aan mij persoonlijk. Je krijgt dan een sticker met je Nickname en naam erop zodat we weten wie je bent (is super om te weten voor later op het forum, begrijp je veel beter de ander als het om lastige zaken gaat is mijn ervaring)

TIJD: zaterdag 26 mei 2007van 09:00 tot 17:00

ETEN EN DRINKEN: het is de bedoeling dat je zelf je eten meeneemt. Vlakbij is een kleine winkelcentrumje waar naar het schijnt ook eten te verkrijgen is, maar dat weet ik niet geheel zeker. Het drinken moet worden afgenomen bij het buurtcentrum zelf. Zo werken die buurtcentrums en kunnen ze de prijs voor verhuur lekker laag houden (= allemaal gesubsidieerd). De prijzen hiervan zijn zéér schappelijk.
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 25 mei 2007, 10:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

APPARATUUR (klik op het apparaat om doorgelinkt te woorden naar de betreffende Pagina)

Enkele van de projecten zijn onder enig voorbehoud.

Rho: Joseph Audio RM7si clones
Wowly: ZiZoKlo ultra-sub en de Cyburgs varianten voor een BB 3.01alsmede de Marantz Ultratjoeb 4000
Edo: Thesis
Paul: Dual mono UcD 400, 2weg monitor met Accuton units
Dre: misschien monitor focal icm scanspeak revelator 20l gesloten
Henkjan: TL-sub
Paul: Gemodificeerde Marantz CD76
Digidoo: GainClones en dat buizen VVtje
Peter Geerts:Tangband TL
CarloPJB: Akai versterker,Akai cd speler(en 2 die wat aandacht nodig hebben Wink )Seas monitors,Seas sub en dan neem ik ook m`n Hypex DS 4.0 maar mee.
Jurriaan: Stick Hoch Tangband
CVE: Vifa format's
Porcino: Vector 5ref luidsprekers
B-Force: Kef monitors
Voodooless: UcD 400 en SACD-speler
Ed/Asterduc: Concave's zoals ze op dat moment zullen zijn (wel of niet spelende dus, maakt niet uit, niet spelende zijn ze ook al gaaf...)
Fgroen: Troels gravelsen A4 monitor
Jago: Sub (welke?)
Anonaneren:wink: Aaron 6 eindtrap
Doppedoos: HMS speaker en buizen voorversterker met 2 losse eindtrappen met 2x EL 34 balans ontwerpaangestuurd door SACD VM DVD963SA van philips
Mambofats: equinoxe!
Sven
Tesla: Visaton Vox met B&G neo etc[/url]
Jacco: UcD met buizeneindtrap!
4Weg: expirimenteel tri-axiaal speaker
Laatst gewijzigd door Wowly op vr 25 mei 2007, 19:58, 21 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

PROGRAMMA en OPZET combinatie's

Ik heb tot nu toe voor ogen om drie stints te maken van 2 uur, zodat iedereen de gelegenheid krijgt om uitgebreidt te kunnen luisteren van de creme de la creme van de zelfbouw.

Om de technoheads tegemoet te komen heb ik deze keer zelfs 3 ! stukken ingelast waarin jullie van hartelust je apparatuur kunnen combineren om te kijken wat de match's zijn met jou apparatuur. Mogelijk dat we dan zelfs een betere setup maken voor de drie luisterstints gepland was.

Betekenis afkortingen:
4 ruimte's: Ruimte 1 (R1 kleine goed gedempte kamer boven) en Ruimte 2 (de grote iets minder goed gedempte ruimte) (R2) en R3 (grote ruimte beneden welke niet gedempt is maar wel erg ruim) en Ruimte 4 (kleine ruimte benenden 4x 7 meter omgedempt)

2 programma's: Klooi (KL) en luister (L)
Luidspreker/vv/ev/cd

een erg leuke en nieuw item is dat er een klein verkoopstalletje zal worden gemaakt om je onderdelen (partikulier!!) te verkopen aan je medeaudiofiel :lol: . Dit zal in de grote ruimte beneden zijn.

De kleine ruimte beneden (R4) zal worden ingericht om de "budget"-apparatuur te beluisteren.

De subsessions zullen worden gehouden in de groe ruimte beneden. Aangezien ik daar veel drukte verwacht komtdeze aan de orde in de 1e luisterstint. Zo kunnen we al in de klooisessie 1 beginnen met rommelen tot aan het middag-uur. Tijd zat lijkt me zo....

PROGRAMMA en OPZET Combinatie's

9:00 tot 10.00 : Klooien deel 1

KL1.R1 :
KL1.R2 : Meetsessie
KL1.R3 :
KL1.R4 :

10.00 tot 12:00 : Luisteren deel 1

L1.R1 : Troels gravelsen monitors/
L1.R2 : Meetsessie
L1.R3 : Sub-sessie: Zizoklo/TL-sub/Tumult/Jago-sub/equi
L1.R4 :

12:00 tot 12.30 : Klooien deel 2

KL2.R1 : seas monitors Carlojpb en Paul/UcD 400 en SACD Voodooless
KL2.R2 :
KL2.R3 :
KL2.R4 :

12.30 tot 14.30 : Luisteren deel 2

L2.R1 :
L2.R2 : Thesis
L2.R3 :
L2.R4 :

14.30 tot 15.00 : Klooien deel 3

KL3.R1 :
KL3.R2 :
KL3.R3 :
KL3.R4 :

15:00 tot 17:00 : luisteren deel 3

L3.R1 :
L3.R2 :
L3.R3 :
L3.R4 :

Ik verwacht de volgende speakers in de volgende ruimten:
R1 : Troelsgravelsen A4/Joseph audio clone/Seas monitor/monitor Dre/kef monitor's/Accuton monitor Paul
R2 : Thesis/Vifa Format/victor Ref5's/Menhir/HMS doppedoos
R3 : Zizoklo/tumult/jagosub/TL-sub/equinoxe
R4 : Cyburgs varianten op de BB3.01/Tangband TL peter geerts/Stick hoch tangband

Mochten er in deze eerste opzet onvolkomenheden zitten, of hoor je liever een andere combinatie, gewoon aangeven of PB-en, wordt meteen veranderd als het mogelijk is :D
Laatst gewijzigd door Wowly op do 24 mei 2007, 12:02, 10 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

WENSEN

Wowly; ik zou wel eens (gezien de huidige sub-hype op het forum) een lekkere subsessie willen doen? Is dat wat? en ik ben erg benieuwd naar de saba greencone's
Rho; Edo's Isis classic en Thesis, Sub is leuk. DBT (!) losse opzet
Jurriaan; laagdrempelige, goedkopere speakers
KT88 (Sander); Technisch hoekje
Nav allen: een budget-ruimte met allerelie leuke en goedkopere apparatuur
Laatst gewijzigd door Wowly op zo 15 apr 2007, 13:10, 6 keer totaal gewijzigd.
rho

Bericht door rho »

Die Sub-sessie is zeker wat. :)

WENSEN: Verplicht Edo om z'n Thesis en z'n Isis"Classic 180" te komen demoën. :D
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Tsja, de Isis "classic" wordt moeilijk, maar Thesis komt zeker mee.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ik was niet van plan iets mee te brengen, maar misschien is het een idee om een technisch hoekje in te richten, voor kleine reparaties/afregelingen ofzo?
Dat wil ik wel op me nemen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

subsessie, leuk. neem ik m'n TL sub mee :D
rho

Bericht door rho »

Edo schreef:
Tsja, de Isis "classic" wordt moeilijk, maar Thesis komt zeker mee.
Ja, dat de Isis moeilijk zou worden had ik wel verwacht.
We zullen ons met de Thesis wel kunnen tevredenstellen denk ik. Kunstwerkje.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Leuk, ben wel van 17 t/m 25 mei op vakantie, maar daarvoor of erna zal ik zeker proberen erbij te zijn. :)
dre

Bericht door dre »

ik ben graag ook weer van de partij,misschien wel met m`n nieuwe speakers(focal icm scanspeak revelator 20l gesloten)
Paul

Bericht door Paul »

Ik ben er met een Dual mono UcD400 en heel misschien een 2weg monitor met Accuton units, maar ik ben bang dat ik in tijdnood kom daarvoor.....

Eventueel neem ik mijn Vifa premium 11 nog wel een keertje mee (komen op de UcD toch wel beter tot d'r recht dan op de versterkers op Breda I) zelf hoor ik liever andere speakers :D
jurriaan

Bericht door jurriaan »

is een dergelijke luisterdag laagdrempelig, qua speakerprijs? ik bedoel ik wil wel luisteren naar speakers van 1000 euro het stuk maar de kans dat ik ooit 1000 euro voor 1 speaker over heb acht ik niet echt groot.

Anders gezegd, zijn er mensen die een betaalbare (ik denk dan aan speakers van 50 tot 250 euro het stuk) speakerset gaan meenemen?
dre

Bericht door dre »

tot nu toe was er voor iedereen wat,en er is al duidelijk bewezen dat er met speakers in de `goedkopere` klasse geweldige resultaten bereikt worden.
ofwel komen want je krijgt er echt geen spijt van.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zal mijn complete BB 3.01 set meenemen :D Dwz; de Cybrug stick, de Cybrug Needle, de Cybrugs pipe en de Center. Ik heb echter maar 2 unit's dus zal ze over moeten zetten. Die units kosten 15 euro per stuk, goedkoop genoeg? 8)

@ henk-Jan, zo te zien gaat er een sub sessie komen :P

@ Bart, je mikt het wel uit hé, iedere keer met vakantie te gaan :D

@ Sander (KT88), ik weet dat er erg veel LM-chippie's rondzweven die graag op UcD-module's terecht willen komen, is het leuk om zoiets te doen?

Wowly
Paul

Bericht door Paul »

@Jurriaan;

mijn vifa's zijn zowel laagdrempelig qua bouw als binnen je budget :D

Ik zou graag wat fraaie cd spelers vertegenwoordigd zien, welliswaar niet geheel zelfbouw, hoewel er momenteel wat mooie projecten gaande zijn op 't forum..

Ik kan zelf een (niet door mij) gemodificeerde Marantz CD67 meenemen die (hoewel Sander (KT88) het soldeerwerk niet echt kon waarderen, en terecht naar bleek) heel aardig klinkt.
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Wowly schreef:
@ Sander (KT88), ik weet dat er erg veel LM-chippie's rondzweven die graag op UcD-module's terecht willen komen, is het leuk om zoiets te doen?
No prob. Doen we.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Wowly schreef:
@ Bart, je mikt het wel uit hé, iedere keer met vakantie te gaan :D
Wowly
Of jij mikt het precies zo uit. ;)
rho

Bericht door rho »

jurriaan schreef:
is een dergelijke luisterdag laagdrempelig, qua speakerprijs? ik bedoel ik wil wel luisteren naar speakers van 1000 euro het stuk maar de kans dat ik ooit 1000 euro voor 1 speaker over heb acht ik niet echt groot.

Anders gezegd, zijn er mensen die een betaalbare (ik denk dan aan speakers van 50 tot 250 euro het stuk) speakerset gaan meenemen?
Die van mij zijn betrekkelijk betaalbaar. De units zijn niet meer verkrijgbaar maar ondertussen zijn er waarschijnlijk betere op de markt voor zowat dezelfde prijs. ;) Het kan je toch al een idee geven van wat haalbaar is met een budget van rond de €250/speaker.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik wil mijn GainClones en dat buizen VVtje wel meenemen. :oops:

In het kader van Budget Hifi :P; ben wel benieuwd wat een ieder er van vindt eigenlijk...
rho

Bericht door rho »

Digidoo schreef:
Ik wil mijn GainClones en dat buizen VVtje wel meenemen. :oops:

In het kader van Budget Hifi :P; ben wel benieuwd wat een ieder er van vindt eigenlijk...
Is wel leuk om m'n Clones mee aan te sturen denk ik.
DIY_Freak

Re: Luisterdag Breda III

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
Yess!! We gaan weer een lekker luisterdagje organiseren!!
Gezellig :D

(wat is dat toch een prachtig nederlands woord ;) )
Wel zou ik het fijn vinden om enigzins een indruk te krijgen of ie die dag wil gaan komen, no strings attached off course!
Present!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”