Lees http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdfJoost schreef:Ja....![]()
Nu nog een vraag (rara waar ben ik vanavond mee bezig)
er staat in de handleiding: in case of an unbalanced source (wat het geval is bij mij) Connect IN- to signal ground at the signal source![]()
![]()
Nu komt er nog een volume control tussen ( en heb de hypex signal cables) dus ik ben een beetje het spoor bijster.....
groet Joost
Transformatie naar UcD 180
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Sander heeft er eens dit over gezegd.... maar vind het moeilijk dit te visualiseren. Hier heb je toch twee stereo pots voor nodig?SSassen schreef:Ja, ik heb de UcD module differentieel aangesloten, dus ik gebruik microfoon kabel met twee aders en dubbele afscherming (folie en mesh). De afscherming en de in- zit bij de cinch hard aan de kast vast, maar alleen de in- is bij de potentiometer op de common aangesloten, de afscherming niet, maar loopt wel door in de kabel naar de UcD module. Bij de UcD module sluit ik de in- aan op de in- ingang, de in+ op de in+ ingang en de afscherming op signal ground, zo heb je minimale brom en storing (in dit geval geen). Omdat namelijk de bron bij de ingang geaard is (cinch hard aan de kast) en een stoorsignaal alleen via de afscherming kan lopen, want een stoorsignaal op in- en in+ heffen elkaar op (verschilversterker) omdat de UcD module differentieel is aangesloten. Kortom dit is de beste manier om een UcD module op een niet gebalanceerd signaal aan te sluiten.
groet Joost
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Joost,
Ik neem aan dat jouw toepassing niet gebalanceerd is? Dwz. je hebt geen gebalanceerd signaal tot je beschikking?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik neem aan dat jouw toepassing niet gebalanceerd is? Dwz. je hebt geen gebalanceerd signaal tot je beschikking?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
De toepassing is niet geballanceerd op dit moment. Een gewone monopotmeter per kanaal zou dan voldoende zijn, Maar omdat aangegeven wordt de te gebruiken aansluiting en bekabeling XLR-gebalanceerd worden (mogelijk met het oog op de toekomst) is een dubbele regeling (stereo potje per kanaal) de betere optie.
Kees
Kees
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
hmm, inderdaad, minder dan 1 krijg je niet. Niet zo handig. About garantie: wie heeft nu nog een orginele UcD module draaien dan...audiomanics schreef:Dat is een gewaagde ingreep die de garantie doet vervallen, maar op zich is het een mogelijkheid, hoewel je de versterking moeilijk kleiner kan maken dan 1 (uitgang met ingang verbonden = buffer)
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
voodooless schreef:hmm, inderdaad, minder dan 1 krijg je niet. Niet zo handig. About garantie: wie heeft nu nog een orginele UcD module draaien dan...audiomanics schreef:Dat is een gewaagde ingreep die de garantie doet vervallen, maar op zich is het een mogelijkheid, hoewel je de versterking moeilijk kleiner kan maken dan 1 (uitgang met ingang verbonden = buffer)
Hoor ik er nu niet meer bij?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Zoals je elke potmeter aansluit: je hebt een "warme" en een "koude" kant en in het midden de loper. Als je de knop helemaal links omdraait zit hij tegen de koude kant aan. De koude kant verbind je met massa. De warme kant met de bron (ingang) en de loper met de versterker (uitgang) Dat zelfde doe je vooer de plus ingang en de min ingang.
snappie?
Kees
snappie?
Kees
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Zijn alle experts het daar over eens? Ik ga per kanaal 2x UCD180 gebruiken: 1x voor het laag (<120 Hz) en 1x voor het mid+hoog.audiomanics schreef:.....voor alleen de bassen had het modificeren geen toegevoegde waarde volgens insiders....
Hoef ik voor het laag de 180ST niet te modden met elco's en LM4562 ??
Zo hij is klaar! Al met al een stuk netter geworden dan de vorige ....
Alleen wordt ik getracteerd op een dikke vette brom...
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb 1 steraarde punt genomen tussen de twee voedingstrafo's in. Ik heb ook de dunne kabeltjes die uit de hypex signaal kabel komen naar dit punt geleid.
Alleen wordt ik getracteerd op een dikke vette brom...
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb 1 steraarde punt genomen tussen de twee voedingstrafo's in. Ik heb ook de dunne kabeltjes die uit de hypex signaal kabel komen naar dit punt geleid.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
De bedoelde experts zijn hier Bruno Putzeys en Sander Sassen.. Daar kan ik blind op vertrouwen, denk ik.. Maar ik heb het wel over een UcD700 rev "weet ik veel". Bij deze uitvoering zijn al wel een aantal dingen doorgevoerd die in de 180 en 400 nog zelf gedaan moeten worden, had ik dus begrepen..Hans Nootdorp schreef:Zijn alle experts het daar over eens?
Kees
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Steraarde = foute boel, gebruik onderstaande instructie op de Hypex website voor 't aansluiten van je chassisdelen etc.
http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
