Transformatie naar UcD 180

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Joost schreef:
Ja.... :)

Nu nog een vraag (rara waar ben ik vanavond mee bezig)

er staat in de handleiding: in case of an unbalanced source (wat het geval is bij mij) Connect IN- to signal ground at the signal source :?: :?:

Nu komt er nog een volume control tussen ( en heb de hypex signal cables) dus ik ben een beetje het spoor bijster.....

groet Joost
Lees http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf
Joost

Bericht door Joost »

Oké glashelder dan ga ik toch voor de xlr aansluiting. Maarrrrr....... hoe sluit ik dan de volume meter aan met deze drie aansluitingen?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

per kanaal met een stereopotmeter.. Als je maar een knop wil hebben zul je dus vier dekken nodig hebben..

Ik probeer nog een schematje bij te voegen maar dat gaat niet lukken via dit beveiligde netwerk :evil:

Kees
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

audiomanics schreef:
per kanaal met een stereopotmeter.. Als je maar een knop wil hebben zul je dus vier dekken nodig hebben..
't kan ook nog anders met een simpele stereo potmeter, kan alleen het plaatje niet meer vinden :(
Joost

Bericht door Joost »

Hè dat is nou jammer.......
Joost

Bericht door Joost »

SSassen schreef:
Ja, ik heb de UcD module differentieel aangesloten, dus ik gebruik microfoon kabel met twee aders en dubbele afscherming (folie en mesh). De afscherming en de in- zit bij de cinch hard aan de kast vast, maar alleen de in- is bij de potentiometer op de common aangesloten, de afscherming niet, maar loopt wel door in de kabel naar de UcD module. Bij de UcD module sluit ik de in- aan op de in- ingang, de in+ op de in+ ingang en de afscherming op signal ground, zo heb je minimale brom en storing (in dit geval geen). Omdat namelijk de bron bij de ingang geaard is (cinch hard aan de kast) en een stoorsignaal alleen via de afscherming kan lopen, want een stoorsignaal op in- en in+ heffen elkaar op (verschilversterker) omdat de UcD module differentieel is aangesloten. Kortom dit is de beste manier om een UcD module op een niet gebalanceerd signaal aan te sluiten.
Sander heeft er eens dit over gezegd.... maar vind het moeilijk dit te visualiseren. Hier heb je toch twee stereo pots voor nodig?

groet Joost
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Joost,

Ik neem aan dat jouw toepassing niet gebalanceerd is? Dwz. je hebt geen gebalanceerd signaal tot je beschikking?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
audiomanics
Contacteer:

De toepassing is niet geballanceerd op dit moment. Een gewone monopotmeter per kanaal zou dan voldoende zijn, Maar omdat aangegeven wordt de te gebruiken aansluiting en bekabeling XLR-gebalanceerd worden (mogelijk met het oog op de toekomst) is een dubbele regeling (stereo potje per kanaal) de betere optie.

Kees
voodooless
Contacteer:

Zou het voor een UcD met ingebouwde potmeter niet nog mooier zijn om de potmeter te gebruiken om de gain van de opamp te regelen? Is dan een kwestie van een weerstandje op de module te vervangen door draadjes naar een gewonen stereo potmeter...
audiomanics
Contacteer:

Dat is een gewaagde ingreep die de garantie doet vervallen, maar op zich is het een mogelijkheid, hoewel je de versterking moeilijk kleiner kan maken dan 1 (uitgang met ingang verbonden = buffer)

Kees
voodooless
Contacteer:

audiomanics schreef:
Dat is een gewaagde ingreep die de garantie doet vervallen, maar op zich is het een mogelijkheid, hoewel je de versterking moeilijk kleiner kan maken dan 1 (uitgang met ingang verbonden = buffer)
hmm, inderdaad, minder dan 1 krijg je niet. Niet zo handig. About garantie: wie heeft nu nog een orginele UcD module draaien dan... :lol:
audiomanics
Contacteer:

Ik... voor alleen de bassen had het modificeren geen toegevoegde waarde volgens insiders.. Bovendien zijn mijn UcD700's al voorzien van de nodige veranderingen, van uit Hypex..

Kees
Joost

Bericht door Joost »

SSassen schreef:
Ik neem aan dat jouw toepassing niet gebalanceerd is? Dwz. je hebt geen gebalanceerd signaal tot je beschikking?
Nope.
Martijn H

Bericht door Martijn H »

voodooless schreef:
audiomanics schreef:
hmm, inderdaad, minder dan 1 krijg je niet. Niet zo handig. About garantie: wie heeft nu nog een orginele UcD module draaien dan... :lol:
:oops:

Hoor ik er nu niet meer bij? :lol:
audiomanics
Contacteer:

Dat wordt dus zoeken naar een hele mooie vierdeks potmeter danwel nog mooiere vierdeks stepped-attenuator..Als je het tenminste noodzakelijk vind om op twee plaatsen je volume te kunnen regelen..

Kees
Joost

Bericht door Joost »

audiomanics schreef:
Als je het tenminste noodzakelijk vind om op twee plaatsen je volume te kunnen regelen..
Ja dat is noodzakelijk, want dit is de versterking voor het laag. Met deze potmeters kan ik dan het volume t.o.v. het hoog regelen.

Maarrrr... hoe sluit ik dat dan aan :?:
audiomanics
Contacteer:

Zoals je elke potmeter aansluit: je hebt een "warme" en een "koude" kant en in het midden de loper. Als je de knop helemaal links omdraait zit hij tegen de koude kant aan. De koude kant verbind je met massa. De warme kant met de bron (ingang) en de loper met de versterker (uitgang) Dat zelfde doe je vooer de plus ingang en de min ingang.
snappie?

Kees
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

audiomanics schreef:
.....voor alleen de bassen had het modificeren geen toegevoegde waarde volgens insiders....
Zijn alle experts het daar over eens? Ik ga per kanaal 2x UCD180 gebruiken: 1x voor het laag (<120 Hz) en 1x voor het mid+hoog.
Hoef ik voor het laag de 180ST niet te modden met elco's en LM4562 ??
Joost

Bericht door Joost »

Zo hij is klaar! Al met al een stuk netter geworden dan de vorige ....

Alleen wordt ik getracteerd op een dikke vette brom... :cry:

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb 1 steraarde punt genomen tussen de twee voedingstrafo's in. Ik heb ook de dunne kabeltjes die uit de hypex signaal kabel komen naar dit punt geleid.
Bijlagen
Klaar.JPG
audiomanics
Contacteer:

Hans Nootdorp schreef:
Zijn alle experts het daar over eens?
De bedoelde experts zijn hier Bruno Putzeys en Sander Sassen.. Daar kan ik blind op vertrouwen, denk ik.. Maar ik heb het wel over een UcD700 rev "weet ik veel". Bij deze uitvoering zijn al wel een aantal dingen doorgevoerd die in de 180 en 400 nog zelf gedaan moeten worden, had ik dus begrepen..

Kees
Hans Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Joost schreef:
Alleen wordt ik getracteerd op een dikke vette brom... :cry:
Ik zou zelf de UCD niet zo pal boven de ringkernen plaatsen...
Hun strooiveld is wel niet zo groot, maar zo dicht bij :? :roll:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Steraarde = foute boel, gebruik onderstaande instructie op de Hypex website voor 't aansluiten van je chassisdelen etc.

http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Joost

Bericht door Joost »

Nee dat is niet de hypex module maar de dubbele gelikrichter die je ziet boven de ringkern....

Oké maar waar moet dan de 0 van de voeding aan komen? edit: Oh ja ik zie het al :oops: ... morgen maar eens proberen.... Thx...

groet joost
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Lol. Dit is volgens mij iets wat wel vaker naar voren komt, heb het zelf immers ook gehad. Volgens KT88 zijn het de "regelen der Kunst", nou wat mij betreft mogen die regelen wat betreft het goed aansluiten van aardes best wel eens geplaatst worden op de "How to..." van de website...

Mods? Iemand? :o
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Digidoo schreef:
Volgens KT88 zijn het de "regelen der Kunst", nou wat mij betreft mogen die regelen wat betreft het goed aansluiten van aardes best wel eens geplaatst worden op de "How to..." van de website...
Doen we expres niet, zo houden we onze status als expert nog enigszins staande. :mrgreen:
Plaats reactie