Dan wat betreft eventuele andere woofers...Een hoop mensen hebben wat tegen dit merk omdat ze veel goedkope speakers hebben. Het gaat om Visaton, de AL200. Een duurdere van Visaton die de 30 Hz haalt in een BR kast van 60 liter. (kost 150 euro)
30 Hertz is toch niet zo bizar laag? dat haalt mijn woofertje ook!
Moet een goede woofer niet vanaf 20 of zo mee gaan doen?
Het rendement van deze woofer is alleen niet zo hoog. Maar dat is iets wat je snel krijgt met een kleine woofer die laag doorloopt.
Als je bv kijkt naar de casablanca van Visaton, heeft deze maar een rendement van 84 dB. Is dat genoeg voor jouw situatie?
Ik zat zelf te denken aan hoogte va 55 cm breedte ommenabij de 24 cm en de diepte ca 35 cm. Effe snel rekenen met een plaatdikte van 18 mm geeft een intern volume van bijna 33 liter. Niet extreem veel denk ik.
De maten die ik heb past redelijk goed onder mijn bestaande speaker vandaar.
Zeg maar als er een andere leuke oplossing is. En net wat je al zegt. er moet dan voldoende rendement uit komen. Want de speakers die ik nu heb gaan opzich best wel laag. Maar het echte strakke sublaag dat haal ik niet. Is het mogelijk om eens ergens zo'n sub te lenen of huren of zo?
Ik weet dat Michel op het HT forum bezig met de bouw van een 8" subwoofer die laag komt én een kleine kast nodig heeft. De gevoeligheid is echter wel laag. Maar als je er 2 in de kast zet, loopt dit weer op.
Ik denk dat die driver ook geschikt is voor actieve correctie. Dan zou je met 1 driver ook al klaar zijn.
Jeroen_d heeft toch een sub gemaakt op basis van de Thor. Zou dat niets kunnen zijn?
[quote="Krunk"]Het rendement van deze woofer is alleen niet zo hoog. Maar dat is iets wat je snel krijgt met een kleine woofer die laag doorloopt.
Als je bv kijkt naar de casablanca van Visaton, heeft deze maar een rendement van 84 dB. Is dat genoeg voor jouw situatie?
het rendement maakt toch niet veel uit, als je versterker maar zwaar genoeg is.
Heb in de tussentijd iets anders geprobeert. mijn interne volume iets groter gemaakt. ca. 2,5 liter. Komt wel meer laag bij maar niet mooi. dus dat volume gaat er weer van af.
mm 289 voor een 2.5, zeg even 30 verzendkosten erbij... is toch een krappe 50 minder dan waarvoor die bij de NL leveranciers in de lijsten staat. is wel gezakt in prijs, begin dit jaar zattie ook in D nog boven de 300, wat ik dus niet de moeite waard vond om t risico van postorder uit veel-honderd km weg voor te nemen (S&Co is op ~25 minuten fietsen van me, en voor een klein verschil gun ik ze de handel wel)