Welke cd speler? MOdificeren?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik wel.voodooless schreef:Als je de metingen dan de twee naast elkaar legt (van de linkjes) zie je weinig verschil. Beiden doen het erg goed. Ik denk niet dat er een duidelijke winnaar is.
De RING DAC is duidelijk winnaar, en niet alleen bij mij.
Een 23 met een set Wolfsons is als een Porsche op Hankook banden.
Als Montana nog beter wil, neemt hij een loopwerk naar keuze met een DCS Elgar, de grootste broer van de RING DAC familie.
Die DCS-en zijn al wat jaartjes oud, maar kijk eens wat die nog kosten
Heb je ergens een linkje naar Sander? Ik zou niet zo snel weten waar ik een cd speler met een dergelijke DAC vind. Die cd23 zit al helemaal aan het uiterste van wat ik wil uitgeven. Ik zal eens op google zoeken! edit: Ik zie iets van 30 mille?KT88 schreef:Ik wel.voodooless schreef:Als je de metingen dan de twee naast elkaar legt (van de linkjes) zie je weinig verschil. Beiden doen het erg goed. Ik denk niet dat er een duidelijke winnaar is.
De RING DAC is duidelijk winnaar, en niet alleen bij mij.
Een 23 met een set Wolfsons is als een Porsche op Hankook banden.
Als Montana nog beter wil, neemt hij een loopwerk naar keuze met een DCS Elgar, de grootste broer van de RING DAC familie.
Die DCS-en zijn al wat jaartjes oud, maar kijk eens wat die nog kosten
Misschien krijg ik morgen bezoek van de man die die omgebouwde Arcam heeft en kan ik hem vergelijken met een oude kenwood! Zo "slecht" kan dat ding niet zijn denk ik..
mvg,
Montana
Laatst gewijzigd door Martijn H op do 11 jan 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi,Montana schreef:KT88,KT88 schreef:Top of niet, na zoveel jaar moet je toch vrezen voor mechanische zaken als de spindle motor, de feedmotor, en eventueel de laser.
Zo ging een kennis van me een tijd geleden de boot in met een Proceed CDP1, die hoge toren inderdaad.
Fantastisch apparaat (loopwerk), maar helaas helaas, er zit een onverkrijgbaar loopwerk in, nl. de CDM0 of 1 van Philips.
Al jaren obsolete, en die van hem was dus aan het doodgaan.
Met spelers van ca. 10 jaar oud kan het nog meevallen, een CDM9 of 12 loopwerk is nog wel aan te komen.
Is het niet mogelijk om die laser te vervangen? Zo een loopwerk moet toch uit elkaar te halen zijn, om vervolgens onderdelen te vervangen?
mvg,
Montana
Is die proceed eventueel te koop? Moet toch te repareren zijn. Loopwerken kom je nog wel tegen overigens, kringloop of in de zomer de rommelmarkt. Desnoods marktplaats. Je moet alleen weten wat waarin zit. CDM 0,1,2,4,9 en 12 zijn er nog zat, alleen de CDM3 is hopeloos. Maar daar zijn maar enkele spelers mee uitgerust. Bij de 0 en 1 kan je zelfs alleen de laser gemakkelijk vervangen.
Laserswappen bij andere gaat ook, ooit een cd10 metalen cdm4 gerepareerd met een laser van een spelertje van 5 euro. Bedoel maar.
mvg,
Guido
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Montana: linkje waarnaar? De DCS? Google staat er vol mee.........
De 23 zijn ook genoeg reviews van te vinden, verder komen mijn referenties oa. uit de studiowereld en van bescheiden audiofielen die wars zijn van forums..............maar wiens oren ik kan vertrouwen.
Guido: natuurlijk is laserswappen een optie, maar niet voor iedereen......
Ik heb de manuals van die oude loopwerken, en er is onderling nog wel e.e.a. uitwisselbaar.
Maar dat is iets wat je vnl. voor jezelf doet.
Die Proceed is als "bastler" op FEE-bay gezet en reeds lang verkocht.
Zo apart waren die dingen nu ook weer niet, de applicatie was practisch standaard Philips.
Alleen prakte Philips geen marmertegel onderin de kast
De 23 zijn ook genoeg reviews van te vinden, verder komen mijn referenties oa. uit de studiowereld en van bescheiden audiofielen die wars zijn van forums..............maar wiens oren ik kan vertrouwen.
Guido: natuurlijk is laserswappen een optie, maar niet voor iedereen......
Ik heb de manuals van die oude loopwerken, en er is onderling nog wel e.e.a. uitwisselbaar.
Maar dat is iets wat je vnl. voor jezelf doet.
Die Proceed is als "bastler" op FEE-bay gezet en reeds lang verkocht.
Zo apart waren die dingen nu ook weer niet, de applicatie was practisch standaard Philips.
Alleen prakte Philips geen marmertegel onderin de kast
Mijn neef heeft momenteel een Ah njoe tjoeb 4000 reference (zul je niet zo snel tegenkomen...) staan die naast zijn electrocompagniet versterker en Sonus Faber cremona's worden verkocht......misschien iets voor jou?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54423.0
Jan
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54423.0
Jan
Jan, bedankt voor de link! Mooie speler. Ik had nu een aantal mooie spelers bij elkaar en heb toch gekozen om met Sjaudio in zee te gaan!
Een Arcam cd 23 it is!
Morgen ben ik dan de hele dag zoet aan het rijden richting zuid! Ben superbenieuwd hoe de upgrade klinkt in mijn set! Ik kreeg wel vaak het advies om naar een oude marantz te gaan zoeken, welke geupgrade kon worden, maar ik hoop dat de RingDac redelijk waardevast blijft en de speler is toch aardig uniek! Een luisterimpressie volgt nog en binnenkort zal ik dan ook kunnen vergelijken met de cd 80 van Jeroen..
mvg,
Montana
Een Arcam cd 23 it is!
Morgen ben ik dan de hele dag zoet aan het rijden richting zuid! Ben superbenieuwd hoe de upgrade klinkt in mijn set! Ik kreeg wel vaak het advies om naar een oude marantz te gaan zoeken, welke geupgrade kon worden, maar ik hoop dat de RingDac redelijk waardevast blijft en de speler is toch aardig uniek! Een luisterimpressie volgt nog en binnenkort zal ik dan ook kunnen vergelijken met de cd 80 van Jeroen..
mvg,
Montana
Hej Sjors!Sjaudio schreef:Martijn, hoe bevalt ie?
In ieder geval super veel plezier ermee! ( en verkoop hem niet zo snel als mij)
Ik ben lekker aan het luisteren geweest! Is toch wel asosjaal mooi geworden met deze speler! Alhoewel het verschil met de oude kenwood niet groot is. Winst zit hem vooral in de rust die de speler houdt, waar de kenwood dichtslipte wanneer het wat wild werd in de muziek. Ook is er meer detail te horen. Nu hoor je dat kuchen van mensen ook tijdens een muziekstuk en bij de kenwood viel dat weg. Vooral het hoog is een stuk mooier nu! Het ligt echter erg aan de muziek of je de kwaliteit van de cd speler terug kan horen. Electronische muziek klinkt bij beide spelers gelijk, terwijl bij klassiek en andere acoustische opnamen duidelijk verschil te horen is.
Ik heb bij Sjaudio de set kunnen beluisteren over de A4 monitors met Ringradiator. We sloten beide cd spelers aan en ik zorgte voor een dubbele kopie van een test cd. Zo was het makkelijk heen en weer switchen, terwijl de muziek door bleef spelen. Zonder het gehoor van m'n vriendin was het nog erg moeilijk om ze die dag uit elkaar te houden voor mij. Thuis bij mij was dat iets makkelijker, waarschijnlijk doordat mijn kamer beter gedempd is.
Ik ben er dus zeer tevreden over!
Welke cd speler? modificeren?
De Arcam insidelook! Ik heb gisteren de Arcam naast de Marantz 80 van Jeroen beluisterd en vergeleken. De Marantz van Jeroen klinkt net dat beetje schoner. Nu vroeg ik mij af of het niet al te moeilijk is om een en ander te vervangen in de Arcam, waardoor dat kleine beetje kleuring dat er in zit ook verdwijnt.
Naast de Arcam heb ik ook een ONkyo uit de goede tijd. De DX 788 F Integra. Ik zal daar ook wat insidefotos van posten.




Groet Montana
Naast de Arcam heb ik ook een ONkyo uit de goede tijd. De DX 788 F Integra. Ik zal daar ook wat insidefotos van posten.




Groet Montana
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Welke cd speler? modificeren?
Wie zegt dat het de Arcam is met de kleuringMontana schreef:Nu vroeg ik mij af of het niet al te moeilijk is om een en ander te vervangen in de Arcam, waardoor dat kleine beetje kleuring dat er in zit ook verdwijnt.
Wel mooi dat er weinig verschil was. Tussen mijn Magic Boat en de Arcam was ook niet al teveel verschil te bespeuren
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Als je in die Onkyo nog wilt gaan experimenteren met verschillende OpAmps, ik zag toevallig dat er geen voetjes op de print zitten, maar dat de OpAmps direct gesoldeerd zijn. Het experimenteren zal makkelijker gaan moet voetjes, ene OpAmp er uit, andere in! 
Of ben ik nu off-topic en was je dat uberhaupt niet van plan...
Of ben ik nu off-topic en was je dat uberhaupt niet van plan...
Ach, het verschil was wel duidelijk tussen de Arcam 23 en de Cd 80, maar niet schokkend. Beide spelers zijn van zeer hoge kwaliteit, maar eerlijk is eerlijk. Die Marantz is beter. Er zit een bepaalde kleuring in de cd 23 en die stoort mij het meeste. Het zou mooi zijn als die kleuring weg te krijgen is.
Digidoo: Die Onkyo heeft dacht ik wel opamps met voetjes: DIP versies bedoel je toch? Die zitten dan wel weer gesoldeerd.
Ik zou best wat geld willen steken in de Onkyo of Arcam om hem "schoner" te krijgen. De Onkyo is dan makkelijker, omdat er veel meer ruimte is.
Ik weet alleen niet bij welke van de 2 spelers upgraden te doen is met het reslutaat dat de kleuring weg gaat en ik net dat beetje meer detail krijg.
mvg,
Montana
Digidoo: Die Onkyo heeft dacht ik wel opamps met voetjes: DIP versies bedoel je toch? Die zitten dan wel weer gesoldeerd.
Ik zou best wat geld willen steken in de Onkyo of Arcam om hem "schoner" te krijgen. De Onkyo is dan makkelijker, omdat er veel meer ruimte is.
Ik weet alleen niet bij welke van de 2 spelers upgraden te doen is met het reslutaat dat de kleuring weg gaat en ik net dat beetje meer detail krijg.
mvg,
Montana





