De Sietjé's en Old Stuff

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nog een beetje zitten pielen en ze voorbereid op een leven als BR. Lijkt mij beter te verkopen dan een ding met open achterkant. Verders schiet het niet zo op. Er moet nu eerst gefreesd worden voor ik het front aan de kast kan lijmen. Maar ja, 't is buiten geen frees en zaag weer....:cry:

Afbeelding

Nog ff een plaatje. even het verschil in afmetingen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Nee, daar zit ik dus ook mee....geen weer buiten en te snel donker om lekker door te werken buiten.... :(
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Je zal maar iets willen schuren en enkel de beschikking over een balkon en een woon / slaapkamer hebben :cry:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Mooie ruimte om te klussen, Sietse. Jammer dat de vloerbedekking nou niet helemaal geschikt is om te klussen..
Zie ik nog een echte tekentafel staan???

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Je ziet inderdaad een echte tekentafel staan van een gerenomeerd duits fabrikaat, waar ik ff niet de naam van weet op te hoesten. Kompleet met zwaai arm en linialen. Niemand wil em hebbe. Tafel formaat A1.
Mijn hobbyhol is zowiezo niet geschikt voor werken met machienes. Dat stoft toch echt wel een beetje te veel. Zal bij de meesten van ons wel zo wezen. Dus maar wachten op beter weer. Het stormt hier op het ogenblik stevig met regen. Zelfs de hond wil niet een eind te wandelen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hebbes, roosters in Dokkum gevonden ! Mirakels stadje toch hé.. :D

Afbeelding

En dan wordt het ongeveer zo. Ze zitten ff met plakband op hun plek. Nog een kleurtje bedenken enzo en er komt nog een BR poort onderaan.
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Ik begreep eerder in het draadje dat ze open zouden blijven?! Waarom een BR poort in een open Baffle speaker?? Of heb ik mezelf verkeerd begrepen?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het was inderdaad het eerste idee om ze open te laten. Ik zal dat ook es even beluisteren. Maar ook deze kastjes zijn uiteindelijk bedoeld om "Huize Sietse" te verlaten en dan denk ik dat ze beter maar dicht kunnen zijn. Dus vandaar de voorbereiding voor BR. Het hele projektje is gewoon spontaan opgestart zonde tekeningen of zo. Gewoon het mdf dat ik had staan in stukjes gezaagd en aan elkaar geplakt. Dan hou je vanzelf een paar kastje over. Verders is alles zoals ik al eerder schreef volgens de formule "schaal 1 op 't oog". Ook de BR poort. Lekker ouwerwets dus.. :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, vandaag zover gekomen dat ik weer verder kan. Weer ff wat lijmen enzo.
Bijlagen
sietjé's 6.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ga je er ook een lichtorgel op aansluiten?? :shock:

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
Ga je er ook een lichtorgel op aansluiten?? :shock:

Kees
Zo'n ding moet hier nog ergens op zolder liggen. Leuk als center spotje..? :twisted:
\:D/ \:D/
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

sietse schreef:
audiomanics schreef:
Ga je er ook een lichtorgel op aansluiten?? :shock:

Kees
Zo'n ding moet hier nog ergens op zolder liggen. Leuk als center spotje..? :twisted:
\:D/ \:D/
Ken em niet vinde, mag dit ook? Romantisch kerstnummer van Ennya ofzo.. :wink:
Bijlagen
sietjé's lampjes.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Klinkt lekker transparant zeker?? :lol:

Kees
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Licht. :idea:

:lol:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
Klinkt lekker transparant zeker?? :lol:

Kees
Zeker weten, en dan die ruimtelijkheid...... :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

En toen zaten ze er in en kwam er geluid uit. Opvallend is dat die tweeters aardig schijnen aan te sluiten bij de Wharfdales. De kasten zijn nog open en dat zullen ze dus niet blijven want het laag is een beetje beneden peil. Verders valt het me niet tegen.
Morgen maar weer es verder prutsen. 8)
Bijlagen
sietjé's 7.jpg
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

En dus zijn de kastjes nu dicht. Maar ik heb een Phillips CD speler in m'n hobbyhol staan die ik er van verdenk niet echt goed te zijn. Type CD110, tweedehands gekocht voor een paar tientjes. Dus na de feestdagen maar ff beneden verder prutsen. Intussen de Quadro's ook maar even verder bewerken. En zo komt Jan Winter aan een splinter..... 8)
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Waarom zitten de tweet en woof zo ver uit elkaar? Cosmetische redenen? Het ziet er mooi uit zo.

Wat zou het effect zijn van een baffle die groter is dan de kast die er achter zit?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Waarom zitten de tweet en woof zo ver uit elkaar? Cosmetische redenen? Het ziet er mooi uit zo.
Dat is inderdaad om cosmetische redenen. Als straks de roosters er voor zitten vind ik de verdeling van de units t.o.v. het frontmodel mooier.

Of de afmeting van de baffle in dit geval effect heeft weet ik niet. Er is in ieder geval geen gebrek aan ruimtelijke weergave. Maar dat zal ik nog es beoordelen als ik ze aan de Denon en Marantz heb zitten.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, ik ben es een tijdje wezen experimenteren. Nou, met de Wharfdales blijven het Nietjé's. Te weinig laag met of zonder BR poortjes. Verders doen ze het niet verkeerd. Ik moest wel even het schuimrubber laagje op het toetertje vervangen. Dat was dus totaal vergaan en kon ik er zo met m'n vinger af halen. Zit nu een stukje tochtband op. Lijkt net echt.. :)
Maar omdat ik de kastjes eigenlijk best wel leuk vind, heb ik er nu bij één een Visaton W200 inzitten. Dat gaat net iets beter. Of ik die ook echt ga gebruiken weet ik nog niet, want ik heb vier van die woofertjes en die zijn eigenlijk gereserveerd voor een volgend proef TL project.
Nog maar ff beraadslagen met m'n betere IK en m'n slechtere IK... :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik denk dat ik de W200 woofjes toch maar bewaar voor waar ik ze voor wil gebruiken. Zet ik de Sietjé's maar ff een tijdje in de ijskast. Dus als de Quadro's klaar zijn, gaat het volgende komen als voorloper op....
Maar of dat ook gaat gebeuren weet ik niet, gezien de gewijzigde inrichting van de kamer.
Bijlagen
super 4 kleur.jpg
super 4 kleur.jpg (13.98 KiB) 2102 keer bekeken
tweepitters.jpg
tweepitters.jpg (14.67 KiB) 2102 keer bekeken
Gesloten