Versterker voor subwoofer?
Moderator: Beheerdersteam
Een van deze drie gaat het word. Voor de versrterker zou ik deze willen nemen.
http://oaudio.de/product_info.php/info/ ... A-200.html
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... SCHICHTET/
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... N-SCHWARZ/
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... U-MEMBRAN/
Met dit passiev mebraam.
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... ---PASSIV/
Dus jongens laatste ronde wat denken jullie waar ik het beste mee zou zijn. Kast is 25 liter.
Mvg Mike.
http://oaudio.de/product_info.php/info/ ... A-200.html
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... SCHICHTET/
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... N-SCHWARZ/
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... U-MEMBRAN/
Met dit passiev mebraam.
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... ---PASSIV/
Dus jongens laatste ronde wat denken jullie waar ik het beste mee zou zijn. Kast is 25 liter.
Mvg Mike.
ik draai zelf met een MJ Acoustics reference 1 MKII subwoofer van en 35 liter basreflex, deze gebruikt de Alcone 27 cm woofer en die is best snel, gaat echter niet afgrond diep maar voldoende voor de gemiddelde huizkamer
de gebruikte versterker levert 150 watt dus een hypex ds2.0 zal ruim voldoende zijn
de gebruikte versterker levert 150 watt dus een hypex ds2.0 zal ruim voldoende zijn
- Bijlagen
-
- jm acoustics (450 x 600) (300 x 400) (275 x 367).jpg (24.01 KiB) 2649 keer bekeken
die basexiter woofer komt me ook erg bekend voor en wordt dacht ik gebruikt in een aantal MJ Acoustic subs in een kastje , gesloten met afmetingen van 30x30x30 cm, dus amper 27 liter netto volume
ook met een 150 amp
heb je gelijk een idee hoe deze subs opgebouwd zijn, de subamp zit bij
deze subs aan de achterzijde en de woofer dus aan de onderkant
wat misschien grappig is , ik kan aan 2de hands MJ subs komen compleet gebouwd, de reference 1 mk II dan , voor 400 euro en als je nagaat dat de alcone woofer alleen al 129 euro kost en de subwoofer in 2005 in de winkel 1350 euro, dan zie je snel wat een merknaam doet en is zelfbouw weer heel aantrekkelijk
ook met een 150 amp
heb je gelijk een idee hoe deze subs opgebouwd zijn, de subamp zit bij
deze subs aan de achterzijde en de woofer dus aan de onderkant
wat misschien grappig is , ik kan aan 2de hands MJ subs komen compleet gebouwd, de reference 1 mk II dan , voor 400 euro en als je nagaat dat de alcone woofer alleen al 129 euro kost en de subwoofer in 2005 in de winkel 1350 euro, dan zie je snel wat een merknaam doet en is zelfbouw weer heel aantrekkelijk
- Bijlagen
-
- PRO_50_MkII.jpg (18.96 KiB) 2646 keer bekeken
Is deze dan ook goed te gebruiken met een pasieve unit?ralf schreef:ik draai zelf met een MJ Acoustics reference 1 MKII subwoofer van en 35 liter basreflex, deze gebruikt de Alcone 27 cm woofer en die is best snel, gaat echter niet afgrond diep maar voldoende voor de gemiddelde huizkamer
de gebruikte versterker levert 150 watt dus een hypex ds2.0 zal ruim voldoende zijn
Gr Mike
Ik denk dat ik het zo ga doen dit is mijn voorstel laat julliu mening maar horen
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... U-MEMBRAN/
met PB
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... ---PASSIV/
en versterker
http://oaudio.de/product_info.php/info/ ... A-200.html
Gr Mike
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... U-MEMBRAN/
met PB
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... ---PASSIV/
en versterker
http://oaudio.de/product_info.php/info/ ... A-200.html
Gr Mike
Moeilijk te zeggen allemaal. Kan je geen parameters opvragen voor de passive radiator?
Op http://www.alcone.de kan je nog mooie designs vinden met deze woofers.
Op http://www.alcone.de kan je nog mooie designs vinden met deze woofers.
Hoe kom je toch aan die 25 liter? Is dat wat je zou willen dat het zou worden of heb je dat ook ergens gesimuleerd? Je kan niet zomaar een volume kiezen, er een woofer in stoppen en dan maar hopen dat ie diep en luid zal gaan.
Volgens Joe D'Appolito werkt deze driver het best in een 65 liter bas-reflex kastje gepoort naar 28Hz. Dan kom je er niet met maar 25 liter.
25 liter is echt heel erg klein om een sub in te steken die heel erg laag moet gaan en nog een deftige geluidsdruk moet produceren in een ruimte van zo'n 35m². Je kan natuurwetten nu eenmaal niet omzeilen.
Je zou een gesloten kast met HP condensator kunnen proberen. Dan zou je de kast een stuk kleiner dan eigenlijk nodig kunnen maken. Met wat bas-boost in het echte laag erbij kan je dan een F3 krijgen die toch nog aanzienlijk is. De nadelen zijn een erg lage dempingsfactor van het systeem (bas kan wat boemerig gaan klinken) en een mogelijk lagere maximale geluidsdruk (je trekt het rendement in het echte laag op door het toegevoerd signaal op te voeren, waardoor je versterker sneller overstuurd kan worden).
Praktische ervaring met dit soort woofers heb ik niet. Ergens in één of andere HH of K+T moet wel een formule te vinden zijn om de juiste condensator te berekenen.
Volgens Joe D'Appolito werkt deze driver het best in een 65 liter bas-reflex kastje gepoort naar 28Hz. Dan kom je er niet met maar 25 liter.
25 liter is echt heel erg klein om een sub in te steken die heel erg laag moet gaan en nog een deftige geluidsdruk moet produceren in een ruimte van zo'n 35m². Je kan natuurwetten nu eenmaal niet omzeilen.
Je zou een gesloten kast met HP condensator kunnen proberen. Dan zou je de kast een stuk kleiner dan eigenlijk nodig kunnen maken. Met wat bas-boost in het echte laag erbij kan je dan een F3 krijgen die toch nog aanzienlijk is. De nadelen zijn een erg lage dempingsfactor van het systeem (bas kan wat boemerig gaan klinken) en een mogelijk lagere maximale geluidsdruk (je trekt het rendement in het echte laag op door het toegevoerd signaal op te voeren, waardoor je versterker sneller overstuurd kan worden).
Praktische ervaring met dit soort woofers heb ik niet. Ergens in één of andere HH of K+T moet wel een formule te vinden zijn om de juiste condensator te berekenen.
Hier wat info over kleine sub, heb ik op deze site terug gevonden.
AC10 SW-4, 4 Ohm version
Install recommendation for subwoofers from 28 Hz:
22 litre bass reflex cabinet with 70 mm bass reflex tube of 430 mm length or with passive driver. In this case the bass at 30 Hz should be boosted by 3 dB .
http://www.lautsprechershop.de/
AC10 SW-4, 4 Ohm version
Install recommendation for subwoofers from 28 Hz:
22 litre bass reflex cabinet with 70 mm bass reflex tube of 430 mm length or with passive driver. In this case the bass at 30 Hz should be boosted by 3 dB .
http://www.lautsprechershop.de/
Ik heb 'm eens door WinISD gehaald en die kan inderdaad redelijk laag in een klein kastje. Het rendement is dan wel niet fameus, maar met die versterker die jij wil gebruiken moet dat toch wel weer goed komen.
Als je 3dB boost bij 30Hz zal je daar ook zowat op je -3dB punt gaan uitkomen. Da's niet zo slecht lijkt me.
Ik heb nog steeds geen parameters van de passive radiator gevonden, maar je zou de poort van de BR dus wel kunnen vervangen. De poort die je nodig hebt in dat kleine kastje vraagt wel om een redelijk zware PR, dus dat zal wel geen probleem opleveren.
Als je toch nog aan die parameters zou kunnen geraken dan laat je 't maar weten.
Als je 3dB boost bij 30Hz zal je daar ook zowat op je -3dB punt gaan uitkomen. Da's niet zo slecht lijkt me.
Ik heb nog steeds geen parameters van de passive radiator gevonden, maar je zou de poort van de BR dus wel kunnen vervangen. De poort die je nodig hebt in dat kleine kastje vraagt wel om een redelijk zware PR, dus dat zal wel geen probleem opleveren.
Als je toch nog aan die parameters zou kunnen geraken dan laat je 't maar weten.
Ik denk dat ik ze gevonde heb,rho schreef:Ik heb 'm eens door WinISD gehaald en die kan inderdaad redelijk laag in een klein kastje. Het rendement is dan wel niet fameus, maar met die versterker die jij wil gebruiken moet dat toch wel weer goed komen.
Als je 3dB boost bij 30Hz zal je daar ook zowat op je -3dB punt gaan uitkomen. Da's niet zo slecht lijkt me.
Ik heb nog steeds geen parameters van de passive radiator gevonden, maar je zou de poort van de BR dus wel kunnen vervangen. De poort die je nodig hebt in dat kleine kastje vraagt wel om een redelijk zware PR, dus dat zal wel geen probleem opleveren.
Als je toch nog aan die parameters zou kunnen geraken dan laat je 't maar weten.
http://www.hifisound.de/oxid/out/oxbase ... 123460.pdf
Hoop dat dit ze zijn dus zou het een mooie sub kunnen worden.
Mvg Mike.
Nu snap ik er niks meer van. Je wil persé een subje van 25 liter. Je zit te praten over de 25 HE en als ik dan vraag hoe je aan die 25 liter komt (omdat die HE meer nodig heeft naar mijn idee) dan verwijs je naar een kleine woofer van 22 liter met de SW in. Dus ga ik er van uit dat je de SW wil gebruiken ipv de HE, omdat die HE meer volume vraagt dan de 25 liter die je ter beschikking hebt.
En nu zeg je weer dat je de HE gaat gebruiken.
Je kan niet zomaar drivers gaan wisselen en verwachten dat die dan zomaar hetzelfde resultaat gaan geven. Die SW is gemaakt om erg mooi in een heel klein kastje te gaan spelen. Die HE is gemaakt, om misschien nog iets beter te spelen, in een iets grotere kast.
En nu zeg je weer dat je de HE gaat gebruiken.
Je kan niet zomaar drivers gaan wisselen en verwachten dat die dan zomaar hetzelfde resultaat gaan geven. Die SW is gemaakt om erg mooi in een heel klein kastje te gaan spelen. Die HE is gemaakt, om misschien nog iets beter te spelen, in een iets grotere kast.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Sorry hoor, ik vroeg er al eerder naar, maar ik begrijp nog steeds niet wat je nu met zo'n kleine subwoofer wilt aanvangen als toevoeging aan staande luidsprekers waarin de eigen woofers (eveneens 12") blijkbaar dieper gaan dan de beoogde subwoofer. 
Is de kwaliteit dan zo slecht dat je de laagweergave aan een kleinere subwoofer wilt overlaten, halen je luidsprekers de in de specificaties genoemde 22Hz niet, of gaat het gewoon om het hebben van veel bas door de subwoofer parallel te laten spelen met de hoofdwoofers?
Is de kwaliteit dan zo slecht dat je de laagweergave aan een kleinere subwoofer wilt overlaten, halen je luidsprekers de in de specificaties genoemde 22Hz niet, of gaat het gewoon om het hebben van veel bas door de subwoofer parallel te laten spelen met de hoofdwoofers?
Het zit zo dat ik en mijn VROUW wel eens naar een concert zien (heel vaak zelfs) en dan mis ik soms de bass wel eens en als je dts speelt is het zo bewerkt dat je bijna altijd een sub nodig hebt nu voor het gewone stereo 2.0 daar zou hij bijna niet maar toch af en toe moeten zijn als je me begrijpt een sub laat toch nog iets anders horen dan de main speakers.
Gr Mike.
Gr Mike.
moet het percee de alcone zijn?
anders ken ik nog wel een optie voor je:
25 liter(zonder woofer, poort, bracing, etc)
met basboost van 2 dB op 30 hertz
10 inch
-3db op 30 hertz
rendement van een kleine 85dB bij 1 watt
de Tangband SUSERIES WT-1427B
hier onder staat de saveing van winisd
anders ken ik nog wel een optie voor je:
25 liter(zonder woofer, poort, bracing, etc)
met basboost van 2 dB op 30 hertz
10 inch
-3db op 30 hertz
rendement van een kleine 85dB bij 1 watt
de Tangband SUSERIES WT-1427B
hier onder staat de saveing van winisd
- Bijlagen
-
- 25 liter 30 hertz sub!.rar
- de simulatie
- (1.02 KiB) 135 keer gedownload
