Sticks - welk ontwerp buiten het originele
Moderator: Beheerdersteam
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
Sticks - welk ontwerp buiten het originele
Een goedenavond allen, ben nieuw hier en ben van plan om een setje te maken maar zou graag eerst weten of het gaat lukken.
Zouden de breedbanders van visaton ofzo goed zijn voor een home cinema setje te bouwen? Samen met een sub op een AV-reciever.
Of is hiervoor een apparte 2-weg beter geschikt? Zijn hier mensen die hiermee ervaring hebben?
Heb op die duitse site even gezocht naar de needles, zijn die goed voor deze set? Of mis ik dan te veel mid en laag?
mvg,Totale leek
Zouden de breedbanders van visaton ofzo goed zijn voor een home cinema setje te bouwen? Samen met een sub op een AV-reciever.
Of is hiervoor een apparte 2-weg beter geschikt? Zijn hier mensen die hiermee ervaring hebben?
Heb op die duitse site even gezocht naar de needles, zijn die goed voor deze set? Of mis ik dan te veel mid en laag?
mvg,Totale leek
Laatst gewijzigd door passoapillz op di 19 dec 2006, 20:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Needles zijn leuk voor home cinema. Alleen heb wel gemerkt dat je vrij gemakkelijk over de xmax gaat met een beetje volume. Ik zou voor de Stick gaan. Heb beide in huis staan, de Stick bevalt me toch iets beter, deze heeft veel minder moeite met laag weergeven en kan harder dus je zit lang niet zo snel aan de limiet.
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html

Kijk hier maar eens naar. Goedkoop en relatief eenvoudig. Succes!

Kijk hier maar eens naar. Goedkoop en relatief eenvoudig. Succes!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
tja als breedbander kan je zoveel gebruiken. De FRS 8 is het goedkoopst, W3-871 van tangband mooei compromis. Omnes Audio BB is ook een erg goeie.
Voor elk wat wils.
Probleem is vaak bij kleinere speakertjes, dat je kleine kastje lekker gaat beinvloeden.
Ik zou eerder naar bv http://www.lautsprechershop.de/ kijken of je iets leuks ziet.
Voor elk wat wils.
Probleem is vaak bij kleinere speakertjes, dat je kleine kastje lekker gaat beinvloeden.
Ik zou eerder naar bv http://www.lautsprechershop.de/ kijken of je iets leuks ziet.
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
Hestia look-a-like Sticks
waarom ik eigelijk de standaard stick wil aanpassen is omdat ik het ontwerp van de Hestia wel mooi vind. Maar de Stick is vierkant dus daar komt dat niet mooi uit die ronding.
Kan er iemand mij helpen om hiervoor een nieuwe kast te berekenen?
Kan er iemand mij helpen om hiervoor een nieuwe kast te berekenen?
Bedoel je de Stick die hieronder staat afgebeeld

Zo ja, dan kun je 'm toch gewoon dieper maken om een rechthoek te krijgen ipv. een vierkant
Je plakt dan eigenlijk een fake kast tegen de achterkant van de 'normale' kast en krijgt een hele dikke achterwand, let er wel op dat je geen wijzigingen gaat maken in het ontwerp van de oorspronkelijke kast
Die holle wand kun je dan weer vullen met zand/lood/1,2 miljoen euro/etc.

Zo ja, dan kun je 'm toch gewoon dieper maken om een rechthoek te krijgen ipv. een vierkant
Je plakt dan eigenlijk een fake kast tegen de achterkant van de 'normale' kast en krijgt een hele dikke achterwand, let er wel op dat je geen wijzigingen gaat maken in het ontwerp van de oorspronkelijke kast
Die holle wand kun je dan weer vullen met zand/lood/1,2 miljoen euro/etc.
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
tja, in beide gevallen redelijke verzendkosten... vanaf hier is een verzekerd pakket tot 2kg 12 euro (onverzekerd 10euro). meestal is t vanuit D toch wat meer. prijzen van de units liggen in D meestal wat lager dan hier, o.a. door lagere BTW.passoapillz schreef:Waar kan ik als belg het best material kopen, Duitsland of Nederland?
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
Ik heb voor mijn stick's het volgende gebruikt:
1mm InterTechnik Air-Coil Spoelen
MKP Q4 Condensatoren
MOX 10 Weerstanden
Bouwverslag van mijn sticks:
viewtopic.php?t=2201
1mm InterTechnik Air-Coil Spoelen
MKP Q4 Condensatoren
MOX 10 Weerstanden
Bouwverslag van mijn sticks:
viewtopic.php?t=2201
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
Ja, je zou dit eens kunnen proberen: Mivoc SB 25 JMpassoapillz schreef:wel ik kom voor deze luidspreker alles incl op zo'n 60euro uit per box. Is er soms een andere 2-weg voor die prijs in DHZ?
Heb dit setje maandje terug besteld en ben bezig met de bouw (bijna klaar). Heeft recensies waar de prijs/prestatie/kwaliteit verhouding erg goed wordt genoemd. Inclusief verzending kosten 2 setjes 90 Euro. Hout kost circa 27 Euro (18 mm MDF). Heb je alleen nog lijm nodig. Of eventueel nippies en speakerdoek voor een frontje.
Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat dit goed te doen is voor een eerste setje! Alhoewel... setje... het zijn stevige jongens!
Heb je daar meer info over/van? Bijv. recensies, bouwtekeningen en kostenplaatje? Zo op het oog een leuk vervolgprojectje na de Mivoc's.thefinlux schreef:
Goedkoop en relatief eenvoudig. Succes!
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15
-
passoapillz
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15




