De super T amp test....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

SSassen schreef:
het leveren van een onbehoorlijke hoeveelheid 2e orde harmonische vervorming,
Aha... een silicium uitvoering van de WK-amp??? Dat is dan weer prettig... 8)

Kees
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Die vervorming valt wel mee toch?
http://www.michael.mardis.com/sonic/mea ... mbo-8.html

Groeten Roland
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mja, da's een plot van de THD vs. vermogen, ik zie daarnaast ook graag een THD spectrum, dus van bv. 2Hz tot 25kHz en dat bij 1W, 10W en 50W. Oh, wacht die laatste twee gaat al niet, nu ja, 1mW, 100mW en 1W dan maar :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ok

Ik dacht dat je die al had? Of is die hoge tweede orde van horen zeggen?

Groet Roland
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Roland,

De plots staan ook in de datasheet van het gebruikte IC, maar daar zijn ze nogal optimitisch. E.e.a. valt of staat natuurlijk met de implementatie, maar beter dan dat wordt 't zeker niet. Neemt niet weg dat er best wel liefhebbers zullen zijn voor een dergelijke versterker, d'r zijn ook mensen die 3W SET helemaal het einde vinden. Mijn ding is 't niet, maar dat wist je inmiddels al, ik gok liever op een nette 100W klasse-A met welhaast onmeetbaar lage vervorming.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

audiomanics schreef:
Kun je ook aangeven in welk gebied de T-Amp het sterkste is?

Kees
Hoi Kees,
Het sterkste punt is mijn inziens wel de goede prijs/kwaliteit verhouding.
Van wat ik gehoord heb vind ik het laag wel een sterk punt,in de prijsklasse van de tot 300€ amps mankeert daar meestal wel wat aan.
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

SSassen schreef:
Mja, da's een plot van de THD vs. vermogen, ik zie daarnaast ook graag een THD spectrum, dus van bv. 2Hz tot 25kHz en dat bij 1W, 10W en 50W. Oh, wacht die laatste twee gaat al niet, nu ja, 1mW, 100mW en 1W dan maar :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hoi sander,
We praten hier niet over een uniek geval :wink: ,de meeste low budget amps scoren toch niet veel beter :?:
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

SSassen schreef:
Mijn ding is 't niet, maar dat wist je inmiddels al, ik gok liever op een nette 100W klasse-A met welhaast onmeetbaar lage vervorming.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Heb ik ook liever maar die koop je niet voor een appel en een ei :D :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Turbomarco, zou je je post in één reply kunnen stoppen aub, dit is niet de manier waarop je reageert in een forum. Het leest erg onrustig omdat je denkt dat er steeds een ander persoon een antwoord geeft.

Graag zsm.

Wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ja, je moet hier idd. alles naar waarde schatten, ik leg de lat wat dat betreft als fervente zelfbouwer veels te hoog, en moet dus ook gewoon m'n grote mond houden :oops:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

SSassen schreef:
Ja, je moet hier idd. alles naar waarde schatten, ik leg de lat wat dat betreft als fervente zelfbouwer veels te hoog, en moet dus ook gewoon m'n grote mond houden :oops:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je moet maar 1 ding sander,en dat is ademen :wink:
Op zich is er niets mis mee met de lat hoog te leggen,maar het is wel beter om realistisch zijn.

@ wowly,ik zal de volgende keer wat meer werk maken van de quote's (als de bovenstaande quote's van mij storen verwijder ze dan maar,ik heb mijzelf wel duidelijk gemaakt en indien nodig klep ik op AF wel verder :wink: )

greetz Marco
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
ik gok liever op een nette 100W klasse-A met welhaast onmeetbaar lage vervorming.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Maar de energierekening bij zoiets gaat weer snel vervelen :evil:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hmm, voor deze keer dan :wink:

Wowly
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Nounou, strenge mods hier, hoor...........het lijkt CO wel :twisted:

Klasse A: mooie muziek plus verwarming van je luisterruimte, wat wil je nog meer dan? ;-)

Licht? Gebruik helgloeiers, of een mooie 211!
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Van het weekend uitgebreid de Super T-amp getest. Hier onder staan mijn bevindingen.

Uiterlijk en bouwkwaliteit.

Over de technische opbouw aan de binnenzijde kan ik niks vertellen. Ik heb hem niet open gemaakt en bovendien zijn speakers mijn specialteit, niet versterkers. Wat ik over de bouwkwaliteit aan buitenkant kan vertellen is dat deze redelijk is. De aansluitnaden van behuizing zijn netjes maar sluiten niet overal gelijkmaktig aan. Verder zijn de toleranties van de RCA aanslutingen aan de achterzijde niet zo nauw. Bij een van de inputs vond ik de interlink stekker er nogal ruim in gaan, bij de ander juist iets te strak. Verder zat eentje los en kon je hem dus ronddraaien, maar goed dit ding is al een tijdje "on the road" dus het zal wel aan het transport vele liggen. :?

Luisteren.

Nadat de versterker opgewarmd was heb ik uitgebreid geluisterd naar diverse soorten muziek van kleine tot grote bezettingen en zowel vocaal als instrumentaal. We moeten hier wel in ons achterhoofd houden dat het hier gaat om een klein versterkertje van EUR. 189,- dus verwacht geen wereld wonderen. :wink:

Wat als eerste opvalt is het geordende laag, goed doortekend maar wel met een gebrek aan authoriteit en diepgang. Wat eruit komt is wel goed te volgen maar een contrabas bijvoorbeeld mist physieke aanwezigheid. Gaan we door naar het middengebied dan is die geordendheid weer te hekennen, maar persoonlijk vind ik het nogal zakelijk en daardoor afstandelijk overkomen. Wat wel een duidelijke verbetering gaf was toen ik de netstekker andersom in het stekkerblok deed - toen was de emotieloze klilheid een stuk minder, ruimte om te experimeteren dus. Ik had niet verwacht dat het omstekkeren van de 230V kant zoveel zou schelen, maar het resultaat was duidelijk hoorbaar. Wat het hoog betreft kan ik deze omschrijven als rustig zonder overdrijving. Het is niet het ultieme in transparantie maar er is prima mee te leven.

Tot nu toe prima resultaten voor een goedkope versterker. Wat mij echter als duidelijk min-puntje is bijgebleven is de ruimte-informatie van de Super T-amp: het geluid blijft een beetje plakken aan de speakers en een sound-stage met duidelijke voor/achter verschillen is beperkt. Het beeld komt niet echt los van de speakers en klinkt vrij compact. :cry:

Samenvattend kan ik het geluid omschrijven als netjes, maar bij mij brengt het niet de emotie van de muziek over. En voor mij is dat toch het belangrijkste van een audio component. Als versterker voor bij de PC lijkt het mij een pefect ding, maar voor serieuze hifi zou ik nog even doorsparen. :twisted:

Gebruikte appartuur.


- Maranz CD-67SE cd-speler (mechanisch gemodificeerd)
- Burson Audio Buffer
- Super T-amp
- diverse DIY interlinks waaronder solid-core zilver
- diverse DIY speakerkabels waaronder CAT6
- DIY stekkerblok met LAPP kabel en BALS stekkers
- Elipson 1303 luidsprekers (gemodificeerd met o.a. Clarity Cap SA)
- Avalon Eclipse luidsprekers

Muziek.


- Diana Krall - Love Scenes
- Chick Corea - Friends
- Bassdrumbone - Hence The Reason
- JS Bach - Weinnachts Oratorium
- Brad Mehldau & Renee Flemming - Love Sublime
- Chopin - Piano Concerto No. 1
- Jordi Savall & Hisperion XXI - Muziek uit de tijd van Christophus Columbus
Bijlagen
T-amp_02.jpg
T-amp_01.jpg
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Misschien nog van belang om te vermelden of de wijn voor of na de muziek van toepassing is geweest? :idea:

Goede recensie!

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Deze fles is werd pas na het luisteren genuttigd. :D
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 dec 2006, 22:10
Locatie: Een dorp

Bericht door Lars »

Mooie en duidelijke recensie. :)

Grotendeels ben ik het ook met je eens, maar het blijkt maar weer dat de gebruikte luidspreker de versterker kan maken of breken. Kan ook andersom natuurlijk. :wink:
Het is geen moeilijke en "audiofiele" versterker, maar een waar je gewoon met elke luidspreker normaal naar kunt luisteren.

Het is meer de voeding en misschien het vermogen wat de minpuntjes kan veroorzaken. :roll:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Lars schreef:
Mooie en duidelijke recensie. :)

Grotendeels ben ik het ook met je eens, maar het blijkt maar weer dat de gebruikte luidspreker de versterker kan maken of breken. Kan ook andersom natuurlijk. :wink:
Het is geen moeilijke en "audiofiele" versterker, maar een waar je gewoon met elke luidspreker normaal naar kunt luisteren.

Het is meer de voeding en misschien het vermogen wat de minpuntjes kan veroorzaken. :roll:
Ik heb bewust twee totaal verschillende speakers gebruikt om juist te kijken of dat goed gaat. Allebei zijn ze acht ohm, maar de Avalon heeft een laag rendement, de Elipson juist relatief hoog. Biede luidsprekers hebben ook totaal verschillende karakters. Aan beide speakers beleefde ik meer plezier als ze werden aangestuurd door mijn oude Denon versterker.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Wie is de volgende op de lijst?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tony, luister/heb jij naar fabrieks Avalons? kletter, klabam, ratel, klap, jan valt van zijn voetstul af.....

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi KT 88

Volgens mij mag ie nu naar jou toe. Wil je Tony je adres mailen?

Groeten Roland
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Done!

Ben benieuwd wat die op Maggies doet ;-)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Lars schreef:
Mooie en duidelijke recensie. :)

Grotendeels ben ik het ook met je eens, maar het blijkt maar weer dat de gebruikte luidspreker de versterker kan maken of breken. Kan ook andersom natuurlijk. :wink:
Het is geen moeilijke en "audiofiele" versterker, maar een waar je gewoon met elke luidspreker normaal naar kunt luisteren.

Het is meer de voeding en misschien het vermogen wat de minpuntjes kan veroorzaken. :roll:
Heb de super T amp (een andere) ook gehoord met een PC voeding
en dat klonk heel goed !!!

Toch heb ik de indruk dat de kleine T amp ruimtelijker klinkt..
De Italiaanse T amp (zo noem ik em maar) is nog weer muzikaler
en is strakker in de bas vergeleken met de ander 2 T amps :)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Wowly schreef:
Tony, luister/heb jij naar fabrieks Avalons? kletter, klabam, ratel, klap, jan valt van zijn voetstul af.....

Jan
Het duurt voorlopig nog even tot dat mijn eigen speakers klaar zijn dus dan moet je wat in de tussentijd! :twisted:
Plaats reactie