De super T amp test....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

De super T amp test....

Bericht door weidok »

De Super T amp story

Vanmorgen de Super T amp binnengekregen
ga hem een poosje testen

lees dit eens op audiofreaks

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.0

Vanmiddag even een uurtje naar de Super T-amp geluisterd.
Nou hij matcht in ieder geval heel goed met de Fostex ML TL
Niks mis mee goede strakke bas.. mooi midden en hoog..
en dan die ruimtelijke weergave daar verbleekt de Mission Cyrus 2 bij
Morgen eens een zwaardere trafo testen...

Kortom voor fullrange hoog rendements speakers een dijk
van een versterker..

De Mission doet niet veel onder voor een Sonneteer klasse A
ook heb ik een Niat Niam 2 vergeleken met de Mission..
waarbij ik de Mission beter vond...


Plaatje

Afbeelding

De binnenkant

Afbeelding



De printplaat

Afbeelding

De specificaties:
Class-T architecture
Single Supply Operation
Audiophile Quality Sound
0.04% THD+N @ 9W,4 Ohm
0.18% IHF-IM @ 1W,4 Ohm
11W @ 4 Ohm,0.1% THD+N
6W @ 8 Ohm,0.1% THD+N
High Power
15W @4 Ohm,10% THD+N
10W @ 8 Ohm,10% THD+N

High Efficiency
81% @ 5W,4 Ohm 88% @ 10W,8
Dynamic Range = 102 dB
Super T-Amp comes with AC wall power adapter
Input: 100V - 240V AC 50/60Hz
Output: 12V DC 3.0A
Binnenkort meer ...:)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Nog even dit
Mijn gedachten over de vaak genoemde vervorming van klasse D

Dat klasse D vergeleken met andere versterkers in het
midden en hoog "lijken" te vervormen... kan ook wel aan
bv het filterconcept van de speakers liggen...


Een klasse D laat meer (micro) details horen
dan de meeste versterkers waardoor ook
"onvolkomenheden" van bv speakers sterker hoorbaar zullen zijn....

Op ander fora heb je ook voor- en tegenstanders van klasse D
tegen maar over de oorzaak van een "vervormde" midden en hoog
weergave die men waarneemt met klasse D wordt niet gesproken

Wel wordt het geluid van klasse D omschreven als vervormd midden
en schril hoog...

Ach nou ja.. smaken verschillen dus
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ff aan de quadro's hangen ? Zijn nog niet gesloopt.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik blijf me verbazen over de onkunde van sommige figuren op dat Audiofreaks forum........

"12 V? Hahahahaha! Hoe kan dat nog goed zijn? "
"10 watt? da's leuk voor een wekkerradio ...."

En even later juichen ze bij een of andere SET amp die amper 3 watt eruit perst.....maar dat zijn dan wel *buizenwatts* , die zijn anders he ! :roll:

Vergeten ze even dat die voedingsspanning er niets toe doet, hebben ze wel eens in hun caraudio versterker gekeken?
Nee, maar daar zit ook een veel grotere kast omheen he :lol:

<sigh>
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Mja, wordt er ook wel eens flauw van...
Die denken dan waarsch ook nog dat ze er veel verstand van hebben.
Maar de mensen die er (relatief) veel van af weten vinden dat ze weinig weten omdat zij wél weten dat er nog veeel meer is dan wat ze kennen...
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ey, hoe durf je het waardevolle oordeel van hifi.nl tegen te spreken. Ik vind het een schande, niet normaal gewoon. Wat een brutaliteit ! :lol:
KT88 schreef:
hebben ze wel eens in hun caraudio versterker gekeken?
Maar KT, jij weet toch ook wel dat de degelijke caraudio amps niet op 12V werken. Die kastjes zijn niet voor niks zo groot, zit namelijk een dikke geschakelde voeding in om het voltage omhoog te krikken. Headunits is een ander verhaal natuurlijk, die hebben dat niet (of heel, heel, heel zelden). Er zijn trouwens ook gewoon auto HU's met de T-amp erin :P
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

In navolging van Jacco zal ik in het vervolg dan ook maar gaan spreken van "Volgens Mensen Met Verstand Van Audio is dit helemaal geweldig/ruk/onzin/top etc. etc." :lol:

Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

KT88 schreef:
Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Iets over mijn achtergrond en drijfveren:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/38211

Bij tijd en wijle word ik hier wat sentimenteel, en ook zie ik na teruglezen wel wat foutjes. Ik vraag vergiffenis bij voorbaat :oops:

Blijkbaar ben ik een gespleten persoonlijkheid, enerzijds de koele ing., anderszijds de gepassioneerde audio-hobbyist. ;-)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

JuuL schreef:
Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
En vooral ook zijn hart waar nodig 8)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Afgezien van alle gespleten persoonlijkheden :)

Hoe performed dit kleine ding?

Ik heb zelf een amp3 en ik vindt dat deze soort kleine verterkertjes buitengewoon goed presteren. De vergelijkingen met met versterkers die een factor 100 duurder, zoals soms in de reviews gemaakt worden, gaat wel een beetje aan mij voorbij.

Moet wel zeggen dat ik voor m'n hoofdsysteem wat anders heb, deze gebruik ik bij m'n laptop
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

voodooless schreef:
JuuL schreef:
Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
En vooral ook zijn hart waar nodig 8)
Zekers te weten... En dat beetje naast je schoenen lopen is goed voor je eigenwaarde!!

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik naast mijn schoenen lopen?

De eerste die me daarop betrapt, krijgt een buizenversterker van me.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nou, ik kan de foto zo snel niet vinden maar die buizenamp... :mrgreen:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik heb er verschillende, welke bedoel je?

BTW vind eerst maar eens een post waarin ik verwaand of arrogant overkom !
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

KT88 schreef:

BTW vind eerst maar eens een post waarin ik verwaand of arrogant overkom !
En inkoppen maar: Gevonden! :mrgreen:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

????? Omdat ik meerdere buizenversterkers heb staan?

Sorry, maar die volg ik niet.

Niettemin wil ik best ook eens eentje voor jou bouwen hoor.
Zeg maar welke specs en welke buizen je erin wilt hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nee joh... Ik maak maar een grapje! :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

KT88 schreef:
Niettemin wil ik best ook eens eentje voor jou bouwen hoor.
Zeg maar welke specs en welke buizen je erin wilt hebben :mrgreen:
Euh... ik had je eens gemaild over eengratis E1148 + onderdelen... :o

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Yep.

Moet eerst moed verzamelen :oops: :roll:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ff aan de quadro's hangen ? Zijn nog niet gesloopt.
Kunnen we as vrijdagmiddag.. wel even proberen he..
Als je zo lang wachten met slopen dan :)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

KT88 schreef:
In navolging van Jacco zal ik in het vervolg dan ook maar gaan spreken van "Volgens Mensen Met Verstand Van Audio is dit helemaal geweldig/ruk/onzin/top etc. etc." :lol:

Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
Die super T amp klinkt gewoon goed met mijn Fostexjes..
Dat vertellen mijn boerenoortjes gewoon..
Verder heb ik de ballen verstand van audioelectronica... :)

Verder ben ik niet van plan omhoog of omlaag te vallen
sta gewoon met beide benen op de grond (stevige friese klei)
:lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

weidok schreef:
Die super T amp klinkt gewoon goed met mijn Fostexjes..
Dat vertellen mijn boerenoortjes gewoon..
Mooi, daar gaat het ook om.

Mijn commentaar was ook meer gericht op de audiofreakz- en hifi.nl recensies.....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ben benieuwd hoe die bij Sietse klinkt...

@Roland: mag die ook losgelaten worden op Sietse z'n 3pitters?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Henkjan schreef:
ben benieuwd hoe die bij Sietse klinkt...

@Roland: mag die ook losgelaten worden op Sietse z'n 3pitters?
Ga ik niet wagen. De quadro's zijn 4 ohm. Dat gaat wel lukken. Verschil tussen de Denon (klasse A / B) en de de klasse D weet ik binnen 5 min. :wink:
Plaats reactie