De super T amp test....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

ovni schreef:

Gezien het gebruik op dergelijke versterkertjes wel iets om rekening mee te houden. Zomaar een simpele auto accu lijkt me niet zo'n goed plan, een echte start accu al helemaal niet. Gezien de enorme investering in een goede accu met bijbehorende lader lijkt een mooie amplimo met wat slitfoil achtig materiaal een praktischere (en goedkopere) oplossing als voeding.
Ger, ik denk niet dat je goedkoper een conventionele voeding kan maken. De vraag is wat voor voeding wil je... Accu of gewoon netvoeding. Ik denk zelf dat een accuvoeding voor een T-amp een prima keuze is. Fijne gel-accu erbij... http://www.baco-army-goods.nl/accu-pag.1.htm en een ladertje en spelen maar!

Jan
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
ovni schreef:

Gezien het gebruik op dergelijke versterkertjes wel iets om rekening mee te houden. Zomaar een simpele auto accu lijkt me niet zo'n goed plan, een echte start accu al helemaal niet. Gezien de enorme investering in een goede accu met bijbehorende lader lijkt een mooie amplimo met wat slitfoil achtig materiaal een praktischere (en goedkopere) oplossing als voeding.
Ger, ik denk niet dat je goedkoper een conventionele voeding kan maken. De vraag is wat voor voeding wil je... Accu of gewoon netvoeding. Ik denk zelf dat een accuvoeding voor een T-amp een prima keuze is. Fijne gel-accu erbij... http://www.baco-army-goods.nl/accu-pag.1.htm en een ladertje en spelen maar!

Jan
Bedankt Jan,
Gouden tip met die accu's
Ga mijn T amp tweaken dus moet ie
zeker aan de "schone'stroom.... :-({|=
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ytzen,
Ik heb hier nog een gel-accu en een lader liggen. Als je wil mag je die best even lenen.

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

De Super T-Amp komt deze kant op.

Groeten Roland
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Ik heb de T-Amp al mogen beluisteren en heb op www.audiofreaks.nl een recensie geschreven, namelijk het volgende:

De basics: het is een kleine geintegreerde versterker met een externe 'voeding' (een kleine plastic adapter), één ingang, één paar luidsprekeruitgangen, één aan/uit knop en een volumeregeling. Het geheel is van metaal gemaakt maar voelt licht en niet zo heel degelijk aan. Vooral de plastic volumeknop boezemt weinig vertrouwen in. De vergulde ingangen zijn wel degelijk, net als de luidsprekerklemmen. Als de T-Amp aanstaat gaat een blauwe LED op het front fel branden.

Als eerste heb ik de T-Amp op de grote set aangesloten. Hij kwam daar in de plaats van een Aragon voorversterker en een Threshold windversterker. Geen vergelijk natuurlijk, en zo klonk het ook. Het laag was verdwenen, het hoog klonk schel maar weinig gedetailleerd, stereobeeld was er nauwelijks en diepte helemaal niet. Alleen het midden was wel aardig, maar dat was dan ook alles.

Niet onlogisch. Mijn luidsprekers hebben een nominale impedantie van 4 Ohm, een dipje van 1,9 Ohm en een rendement van 87 dB. Er zijn wel zwaardere versterkers geweest die daar niets mee konden. Dus..... OP naar de tweede set, die bestaat uit een JVC cd-speler met regelbare output, een zelfgebouwde Klasse A eindversterker en een paar Mission 731 luidsprekers. Iets meer in verhouding met de T-Amp dus. Ik de cd-speler via de vaste uitgangen op de T-Amp aangesloten en..... luisteren maar.

En zo kom je ergens, want dat klonk heel behoorlijk. Of eigenlijk: goed! er was verrassend wat laag, mooi midden, stereobeeld ok, niet zo heel veel diepte. Alleen dat hoog...... gedetailleerd maar iets te veel naar mijn smaak. Maar vooral het laag verraste me. Ik weet dat de Missions voor hun grootte redelijk diep kunnen, maar dan hebben ze wel een versterker nodig die ze strak onder controle houdt. De Pioneer 407R die ik hiervoor gebruikte kreeg het er niet uit. De Klasse A eindbak wel, maar dat is andere koek. De T-Amp deed een hele aardige poging: het laag ging diep én bleef (redelijk) strak. Uiteindelijk waren er beperkingen, maar ik heb het gevoel dat een zwaardere voeding hier zou helpen.

Dus..... een hele behoorlijke versterker. Maar met beperkingen. Je hebt maar één ingang, en moeilijk aanstuurbare luidsprekers zijn taboe. Bovendien kun je voor 189 euro een hele mooie tweedehands versterker kopen. Maar als je een nieuwe versterker wilt, en je hebt alleen maar een cd-speler en een paar redelijk makkelijk aanstuurbare luidsprekers is dit een aangename verrassing.
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

KT88 schreef:
Ik blijf me verbazen over de onkunde van sommige figuren op dat Audiofreaks forum........

"12 V? Hahahahaha! Hoe kan dat nog goed zijn? "
"10 watt? da's leuk voor een wekkerradio ...."

En even later juichen ze bij een of andere SET amp die amper 3 watt eruit perst.....maar dat zijn dan wel *buizenwatts* , die zijn anders he ! :roll:

Vergeten ze even dat die voedingsspanning er niets toe doet, hebben ze wel eens in hun caraudio versterker gekeken?
Nee, maar daar zit ook een veel grotere kast omheen he :lol:

<sigh>
Heb jij wel eens serieuze hifi beluisterd??
Ik denk van niet.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ok

Aan mij de schone taak! KT88 ontwerpt en bouwt zelf buizenversterkers die door iedereen hier op het forum die ze ooit gehoord heeft de hemel ingeprezen worden. Daarnaast heeft KT88 een aantal jaar bij een van de bekendste/ duurste high end zaken des lands gewerkt.

Een "en nu jij weer" is hier redelijk op zijn plaats....

Groet Roland
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

Roland schreef:
Ok

Aan mij de schone taak! KT88 ontwerpt en bouwt zelf buizenversterkers die door iedereen hier op het forum die ze ooit gehoord heeft de hemel ingeprezen worden. Daarnaast heeft KT88 een aantal jaar bij een van de bekendste/ duurste high end zaken des lands gewerkt.

Een "en nu jij weer" is hier redelijk op zijn plaats....

Groet Roland
Beste Roland<

Dat zegt mij werkelijk helemaal niets!
Waar hij over oordeelt met betrekking tot hifi zal mij een hele grote zorg wezen :wink:
Omdat een paar mensen zijn buizenversterkers zo geweldig vinden (ik ga er voor het gemak even van uit dat de meerderheid ze niet beluisterd heeft) zegt mij ook helemaal niets.
En wanneer je over high end zaken begint dan kan ik alleen maar lachen(tenslotte is high end maar een heel wazig begrip) :D

Mijn vraag is trouwens (met enige sarcasme) gericht aan KT88.
Na het lezen van zijn reaktie schop ik wel even het balletje terug :wink: :arrow:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

turbomarco schreef:
Heb jij wel eens serieuze hifi beluisterd??
Ik denk van niet.
Ik denk het ook niet.

Jouw sig line zegt alles eigenlijk al: "ook herrie kan mooi klinken!" ;-)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hee niet zo he? tegen onze Sander... Anders zet ik :evil: -ien op de trein naar Arnhem...
(maar dat zegt je niks natuurlijk... :wink: )

KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!: KT88 :!:

Kees
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

audiomanics schreef:
Hee niet zo he? tegen onze Sander... Anders zet ik :evil: -ien op de trein naar Arnhem...
Nou, dan nogmaals de tip :roll:

Afbeelding

RENNEN :!:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

De pech is marco, dat op dit forum allemaal no-nonsense leden zijn.....En dat zomaar iets roepen vaak een reactie geeft die vraagt te onderbouwen wat je roept. Zo niet, wordt het een frustrerende bezigheid, vertoeven op het ZBA-forum. Vandaar dat de meesten alhier niet zo heel erg geinteresseerd zijn in uitspraken door mensen die al heel vaak de plank hebben misgeslagen.......

Vandaar de soms denigrerende manier van praten over een site, wat je met een knip-oog moet lezen. Echter, mocht je zwaar fan zijn van de site in kwestie, zal het best een beetje pijn doen. Geeft niks, gewoon doorbijten, je komt er heus wel. Gewoon wat langer rondneuzen alhier en je zult zien dat KT88 aka Sander een van de meest populaire leden is hier welke zich zowel op het forum als daarbuiten (!) al heel erg lang bewezen heeft als persoon aen als zelfbouwer.

Ik ga stickers maken, "I Love KT88", wie wil er?

Wowly
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

1000 stuks svp..

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Bedankt voor de support, heren.

Maar ik ben niet geinteresseerd in een "dick-contest", en bovendien heeft Marco wel gelijk als hij stelt dat mijn eventuele "credentials" en gebouwde projecten voor hem geen referentie zijn.
Bovendien had ik inderdaad wel een wat andere woordkeuze kunnen gebruiken, en niet een hele site in de zeik moeten zetten. Sorry daarvoor.

Audio is heel persoonlijk, en wat voor mij goed klinkt, kan voor een ander een gruwel zijn.
Daarom ook geen hard feelings naar Marco, iedereen heeft zijn eigen referentie, en zo hoort het m.i. ook.

Laten we het hierbij laten, dit topic gaat tenslotte over ervaringen met de Super-T amp.
Wie het in extenso over vergelijkende luisterervaring, andere sites of high end zaken wil hebben, moet maar mailen, of een topicje starten in de kantine ofzo.
Gebruikersavatar
Lars
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 dec 2006, 22:10
Locatie: Een dorp

Bericht door Lars »

Ik had me eerst niet voorgenomen om hier te registreren, heb ik het toch gedaan. 8)
Al doe ik nog niet veel aan zelfbouw, wel eigenhandig een luidspreker in elkaar gezet van Speakerland. Of een kabeltje gemaakt.

Maar ik wou eigenlijk reageren over de Super T-amp. Op Audiofreaks.nl heb ik mijn ervaringen neergezet. Alleen ga ik ze niet hier kopieren, aangezien het nogal veel tekst is.

Dit is de directe link: linkje
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

Ja laten we het maar weer over de t amp hebben :D

Ik heb daar ook een recensie getypt,al ben ik daar niet zon held in.
Even voor de duidelijkheid ,ik ben de bewuste Marco die samen met Lars bij mij thuis naar de T amp hebben geluisterd.
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

Om even terug te komen op de stickerhandel,ik ken wel iemand die ze voor relatief weinig kan maken,de hoeveelheid speelt wel een rol maar dat lijkt mij geen probleem wanneer er om 1000st gevraagd word :wink:

petjes,T shirts,en andere handel is natuurlijk ook bespreekbaar.
Daarvoor zie ik graag een PM tegemoed om zodoende het topic schoon te houden.





















Lachuh mannen Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

turbomarco schreef:
Om even terug te komen op de stickerhandel,ik ken wel iemand die ze voor relatief weinig kan maken,de hoeveelheid speelt wel een rol maar dat lijkt mij geen probleem wanneer er om 1000st gevraagd word :wink:
:D :D
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Maak dan stickers met de tekst "I love T-amps!" , daar heeft Crafty ook nog wat aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De T-amp staat sinds gisteren bij mij. Binnenkort een verslag.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Leuk,

Ik heb geen haast maar zou hem eigenlijk ook wel een keer in het echt willen horen. Kan ik gelijk een vergelijk maken met een (beperkt) gemodde Amp3 van 41Hz. Die heeft welliswaar net iets meer power maar het verschil is beperkt.

hmm... misschien eens denken over een setje Clarity's SA van 2.2uF als inputcap. In mijn koperbehuizing past het niet maar ik ben bezig met een tweede in een net iets grotere behuizing voor in de slaapkamer.

Het blijft een hoop werk. Als die super T zo lekker presteerrd kan ik me goed voorstellen dat dat voor veel mensen een uitkomst is.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geenius schreef:
De T-amp staat sinds gisteren bij mij. Binnenkort een verslag.
Ding lijkt me ideaal voor je 21" subs :lol:
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

Voor diegene die de recensie op AF nog niet hebben gelezen zet ik hem hier nog even neer.

Zaterdag 1-12-06

Vandaag is lars bij mij op bezoek geweest met de T amp.
Het klessebessen over de ambiance laat ik voor de duidelijkheid even achterwege.

Ik begin met de gebruikte componenten.
In de eerste plaats hebben we de fostex'jes als luidsprekers gekozen (op verzoek van Lars) vanwege hun redelijk hoge rendement van 91Db.
De bron was een marantz CD11le cd speler,de interlinks zijn de IT KX80.
En natuurlijk de versterking geschied via de T amp.

Hoe klinkt het:
Het laag was strak.
Laagmidden is iets terughoudend.
Mid/hoog scoort ook een hele ruime voldoende.
De algemene ruimtelijkheid en detailering krijgt wat mij betrefd net een voldoende.
Let op dit is even kort samengevat .
De muziek die we beluisterd hebben op deze set varieerd van rock tot jazz.
Ik kom tot conclusie dat deze setup niet geschikt is voor het stevige werk,maar het comerciele werk zoals de meeste freaks laten horen op hun set komen toch heel goed tot hun recht.
Wat ik veel gelezen heb is dat de T amp vrij scherp in het hoog kan klinken,nou daar heb ik niets van gemerkt!

De volgende setup was op de luidsprekers na hetzelfde,de luidsprekers die we later gebruikte zijn de Speakerland Vector 2 (meer info omtrent deze speakers volgt nog) deze hebben een rendement van naar ik meen 86Db en nu klinkt de T amp ineens heel anders!
Het laag is nog steeds strak.
Het midden/laag lijkt iets te pieken (we hebben niets gemeten) bij 100Hz,en het mid/hoog klinkt bijzonder aangenaam en weer zonder enige scherpte in het hoog.
Op deze luidsprekers blijkt dat de T amp wel degelijk kan rocken,al is het wel wat terughoudend.

De laatste try out was uiteindelijk het meest bepalende over wat deze amp wel of niet kan,de seas EX4 speakers met een rendement van 83 Db werden er aan geknoopt,en beste mensen dat gaat echt goed,ok de volumepot moet ver open maar het ding laat geen vervorming horen Shocked
En weer is er geen scherpte te bekennen .

Beste mensen,
Deze versterker verdient meer dan een stel hoogrendements breedbandertjes (die ook veel beperkingen kennen) en mag best aan een dikke speaker geknoopt worden,hij wil het en kan het maar geeft het ding een kans en knoop er een behoorlijke voeding aan en ik weet zeker dat dit de techniek vd toekomst is.

Ik ben in ieder geval nog geen amp tegengekomen die voor zo weinig eurie's zo goed presteerd.
Ik denk dat ik maar de rest van de commentaar aan lars moet overlaten .

En er volgen binnenkort ook nog wel wat pics.

greetz marco
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Kun je ook aangeven in welk gebied de T-Amp het sterkste is?
Het lijkt een leuk ding voor tri-of Qaud-amping.
Je geeft aan dat het laag strak is, maar daar is het vermogen te gering voor, maar voor mijn mid-en high horns met een rendement van >112dB zouden ze best wel geschikt kunnen zijn... (nu staat er zo'n 10W-SET op en dat sloft de 1400WRMS op de vier bas hoorns met ca met zo'n 105-110dB rendement makkelijk bij)

Kees
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Kees,
Kun je ook aangeven in welk gebied de T-Amp het sterkste is?
Ja hoor, het leveren van een onbehoorlijke hoeveelheid 2e orde harmonische vervorming, daar hoef ik geen lang verhaal over op te houden 8)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie