Ik heb de T-Amp al mogen beluisteren en heb op
www.audiofreaks.nl een recensie geschreven, namelijk het volgende:
De basics: het is een kleine geintegreerde versterker met een externe 'voeding' (een kleine plastic adapter), één ingang, één paar luidsprekeruitgangen, één aan/uit knop en een volumeregeling. Het geheel is van metaal gemaakt maar voelt licht en niet zo heel degelijk aan. Vooral de plastic volumeknop boezemt weinig vertrouwen in. De vergulde ingangen zijn wel degelijk, net als de luidsprekerklemmen. Als de T-Amp aanstaat gaat een blauwe LED op het front fel branden.
Als eerste heb ik de T-Amp op de grote set aangesloten. Hij kwam daar in de plaats van een Aragon voorversterker en een Threshold windversterker. Geen vergelijk natuurlijk, en zo klonk het ook. Het laag was verdwenen, het hoog klonk schel maar weinig gedetailleerd, stereobeeld was er nauwelijks en diepte helemaal niet. Alleen het midden was wel aardig, maar dat was dan ook alles.
Niet onlogisch. Mijn luidsprekers hebben een nominale impedantie van 4 Ohm, een dipje van 1,9 Ohm en een rendement van 87 dB. Er zijn wel zwaardere versterkers geweest die daar niets mee konden. Dus..... OP naar de tweede set, die bestaat uit een JVC cd-speler met regelbare output, een zelfgebouwde Klasse A eindversterker en een paar Mission 731 luidsprekers. Iets meer in verhouding met de T-Amp dus. Ik de cd-speler via de vaste uitgangen op de T-Amp aangesloten en..... luisteren maar.
En zo kom je ergens, want dat klonk heel behoorlijk. Of eigenlijk: goed! er was verrassend wat laag, mooi midden, stereobeeld ok, niet zo heel veel diepte. Alleen dat hoog...... gedetailleerd maar iets te veel naar mijn smaak. Maar vooral het laag verraste me. Ik weet dat de Missions voor hun grootte redelijk diep kunnen, maar dan hebben ze wel een versterker nodig die ze strak onder controle houdt. De Pioneer 407R die ik hiervoor gebruikte kreeg het er niet uit. De Klasse A eindbak wel, maar dat is andere koek. De T-Amp deed een hele aardige poging: het laag ging diep én bleef (redelijk) strak. Uiteindelijk waren er beperkingen, maar ik heb het gevoel dat een zwaardere voeding hier zou helpen.
Dus..... een hele behoorlijke versterker. Maar met beperkingen. Je hebt maar één ingang, en moeilijk aanstuurbare luidsprekers zijn taboe. Bovendien kun je voor 189 euro een hele mooie tweedehands versterker kopen. Maar als je een nieuwe versterker wilt, en je hebt alleen maar een cd-speler en een paar redelijk makkelijk aanstuurbare luidsprekers is dit een aangename verrassing.