Niewe versterker, klasse A-B

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Jan-Willem schreef:
DualdudE schreef:
Dus kans is groot dat de 640A het niet haalt bij de Advance :)
Ik weet het wel cker :wink: De MAP is vooral in het laag veel gecontroleerder. Hij houd de speaker precies waar de amp wil. Voor de rest zal ik zo geen verdere verschillen kunnen opmerken, omdat ik ze niet direct na elkaar heb gehoord. Het vermogen zou voor die controle zorgen, wat wel logisch is.
Dit is wat Jasper Joppe Geers erover zei:
Daarom zeg ik ook altijd, je hebt het vermogen niet nodig om hard te kunnen, maar om die zuiverheid qua klank naar voor te kunnen drukken. Met meer vermogen maak je meer dingen hoorbaar..
En Rotel ????
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Jan-Willem schreef:
DualdudE schreef:
En? ;)
Ik mocht de Advance Audio MAP 3 dagen beluisteren, dus nu staat hij hier te glunderen. Hij klinkt echt goed ... ook bij een hoger vermogen. Maandag breng ik hem terug, en dan zal ik vertellen hoe het verder gaat.
alsof jij met al die feesten tijd hebt om goed te luisteren :D
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

weidok schreef:
En Rotel ????
Daar ben ik uiteindelijk ook terecht gekomen, zie signature ;)
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Henkjan schreef:
Jan-Willem schreef:
DualdudE schreef:
En? ;)
Ik mocht de Advance Audio MAP 3 dagen beluisteren, dus nu staat hij hier te glunderen. Hij klinkt echt goed ... ook bij een hoger vermogen. Maandag breng ik hem terug, en dan zal ik vertellen hoe het verder gaat.
alsof jij met al die feesten tijd hebt om goed te luisteren :D
Hehe eigenlijk niet nee :( :P Nee, ik heb nog maar 1 rotel amp gehoord, die viel me tegen maar zat ook in een goedkopere prijsklasse dus geen eerlijke concurentie. Ik zal d'r ook eens naar moeten luisteren.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Nou ik heb de Advance Acoustic MAP 305 gekocht :D Hij staat al weer een dag te spelen... Nu weet ik weer wat ik heb gemist met die andere amps. Het is een goed uitziende versterker. Maar wat natuurlijk veel belangrijker is het geluid. Ik vind het fantastisch, ongelofelijk strak, dat kun je vooral horen in het laag. Nu nog een cd speler, want ik heb ook een Advance Acoustic cd speler meegehad... en nu speel ik weer met een oude cd speler, de MCD 203 buizen cd speler. Deze bevalt mij niet, hij kleurt echt (te veel), je hoorde geen sis klank meer in de cd van Katie Melua (wat wel zo hoort).
Hier een foto van mijn amp:
Afbeelding
En dan nog even een vraag: Ik wil eigenlijk m'n pc er ff aanhangen, zodat ik wat achtergrond geluid heb. Nu heb ik een line-out, maar deze is afhankelijk van het volume dat is ingesteld op de pc. Dit zou toch niet moeten ? Hij zou toch op 1 niveau moeten spelen :?: :!: Ik durf hem er nu niet aan te hangen, heb hem op een oude amp. , en daar zie ik dat hij te weinig geluid geeft (de computer) Heb alles software matig op hoogste niveau gezet. Kan ik hem wel gewoon zo op mijn amp. aansluiten.. en dan heeft de amp gewoon een lage input, of is dat niet goed voor de amp? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij dan te hard moet werken om te versterken.

Alvast bedankt
Groeten JW
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Bij mij moet ik de volumeknop van de voorversterker gewoon wat verder opendraaien. Je geluidskaart zal net als de mijne wel een lage uitgangsspanning hebben.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Gefeliciteerd met je aankoop. Ziet er mooi uit.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Martijn M schreef:
Bij mij moet ik de volumeknop van de voorversterker gewoon wat verder opendraaien. Je geluidskaart zal net als de mijne wel een lage uitgangsspanning hebben.
Ik heb dus geen aparte voorversterker :wink: Ik spreek je op msn nog wel even.

En Sietse bedankt :) ik ben er erg blij mee, wat ziet dat blauwe licht er mooi uit nu in het donker 8)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Leukleuk! :D

Ben zelf aan het orienteren voor een 'klein' versterkertje d'r bij...voor m'n zelfbouwprojectjes. Daarvoor was m'n oog (oor :P) ook gevallen op een Advance, de MAP103. Maar ook de NAD C320BEE lijkt me een optie, of de Cambridge 340A/540A. Wil eigenlijk niet meer betalen dan rond de €300,- Anders staat het totaal niet in verhouding tot de speakers die er aan komen ;)
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

DualdudE schreef:
Leukleuk! :D

Ben zelf aan het orienteren voor een 'klein' versterkertje d'r bij...voor m'n zelfbouwprojectjes. Daarvoor was m'n oog (oor :P) ook gevallen op een MAP, de 103. Maar ook de NAD C320BEE lijkt me een optie, of de Cambridge 340A/540A. Wil eigenlijk niet meer betalen dan rond de €300,- Anders staat het totaal niet in verhouding tot de speakers die er aan komen ;)
Kijk aan, ik zat dus ook te twijfelen tussen de twee merken Cambridge Audio en de Advance Acoustic. Ik heb gemerkt dat de MAP veel meer power heeft, en (daardoor?, hoge dempingsfactor) de speaker vooral in het laag veel beter beheerst. Over die NAD kan ik niks zeggen... Ik wil wel eens weten wat jouw luisterervaringen zijn, het verschil tussen die Cambridge en MAP
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Van wat ik heb gelezen schijnt de NAD C320BEE 'beter' (wat is beter... :P) te zijn dan de MAP103. Maar over een tijdje zelfs maar eens gaan beoordelen. Al kan ik waarschijnlijk de Advance niet hier in Enschede luisteren. De Cambridge en de NAD iig wel.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

DualdudE schreef:
Van wat ik heb gelezen schijnt de NAD C320BEE 'beter' (wat is beter... :P) te zijn dan de MAP103. Maar over een tijdje zelfs maar eens gaan beoordelen. Al kan ik waarschijnlijk de Advance niet hier in Enschede luisteren. De Cambridge en de NAD iig wel.
En weet je al wat meer? Ik heb gister weer de NAD gehoord, maar klonk echt beduidend minder, vooral de controle over de speakers viel tegen.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ben nog niet zover, waarschijnlijk wordt het eind december / begin januari dat ik op jacht ga :) Heb wat andere uitgaven gedaan waardoor versterker 'r nog ff niet in zat. Eind van het jaar, en met nieuwe modellen op komst waren er bij veel zaken racefietsen te koop met flinke korting, heb me dus een fiets (Gitane Mach 1500) gekocht, beetje conditie kweken ;) Al dat stilzitten in je stoel luisterend naar muziek is niet goed voor de conditie :P

Heb al wel op internet beetje 'research' gedaan. Er is ook een nieuwe Cambridge 340A uit, de SE. Deze kan o.a. bi-wiren en heeft íets meer vermogen (scheelt niet veel). Budget heb ik bepaald tussen de €300,- en €400,- Daar moet wat voor te vinden zijn, heb iig wel besloten dat ik dit budget niet ga overschrijden, het is maar voor d'r bij :) Met dat budget moet een Cambridge 540A ook nét kunnen. (catalogusprijs van €399,-) M'n huisgenoot gaat er ook een stereo versterker bij kopen, dus als we dit tegelijk doen kunnen we misschien zelfs nog wat korting regelen.

Opties wat me tot nu toe interessant lijkt:

Cambridge 340A (SE)
Cambridge 540A
NAD C320BEE (is't een optie?)
Advance Acoustic MAP103
Marantz PM4001 (weinig power)
Marantz PM7001 (prijs verschilt nogal, gezien van €390,- tot €500,-)
Jan-Willem schreef:
Ik heb gister weer de NAD gehoord, maar klonk echt beduidend minder, vooral de controle over de speakers viel tegen.
Ik was ook al niet echt onder de indruk van de C372. Terwijl 'r legio mensen helemaal lyrisch over 't ding zijn. Vond hem nogal futloos en vlak klinken.

Heb 't idee dat ik niet echt een NAD-o-fiel ben en 't ook niet zal worden ;) Van de MAP103 z'n grote broer de 305 was ik erg onder de indruk, maar dat hoef ik jou niet te vertellen ;) Vooralsnog heb ik vanwege de Cambridge 840A heb ik een ongegronde voorkeur voor de 340A/540A. Maar kwestie van luisteren of me die net zo goed bevallen. :)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

De nieuwe Denon PMA-500AE ziet er ook wel interessant uit, en is niet duur. Jammer dat ik hier nog niet echt reviews van heb kunnen vinden.

edit:

Ben vandaag bij een lokale toko langs geweest. Binnenkort ga ik daar een luistersessie huiden tussen de NAD C320BEE, Denon PMA-500AE, Cambridge Azur 340A/540A, en de Marantz PM-4100. Een van deze 5 gaat het worden, de AA wordt net ff te duur.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Het is de NAD C320BEE. Klinkt niet verkeerd en had de beste 'value for money' verhouding wat de winkel me te bieden had in die prijsklasse. Hij was in de aanbieding omdat het een uitloop model is. Zelfde geldt voor de C521BEE cd-speler, die er dus ook gelijk maar bij gekocht. Als 2e setje voor de slaapkamer helemaal niet verkeerd. Heb m'n Stick's er aan hangen.

edit:

Afbeelding
Plaats reactie