En Rotel ????Jan-Willem schreef:Ik weet het wel ckerDualdudE schreef:Dus kans is groot dat de 640A het niet haalt bij de AdvanceDe MAP is vooral in het laag veel gecontroleerder. Hij houd de speaker precies waar de amp wil. Voor de rest zal ik zo geen verdere verschillen kunnen opmerken, omdat ik ze niet direct na elkaar heb gehoord. Het vermogen zou voor die controle zorgen, wat wel logisch is.
Dit is wat Jasper Joppe Geers erover zei:Daarom zeg ik ook altijd, je hebt het vermogen niet nodig om hard te kunnen, maar om die zuiverheid qua klank naar voor te kunnen drukken. Met meer vermogen maak je meer dingen hoorbaar..
Niewe versterker, klasse A-B
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
alsof jij met al die feesten tijd hebt om goed te luisterenJan-Willem schreef:Ik mocht de Advance Audio MAP 3 dagen beluisteren, dus nu staat hij hier te glunderen. Hij klinkt echt goed ... ook bij een hoger vermogen. Maandag breng ik hem terug, en dan zal ik vertellen hoe het verder gaat.DualdudE schreef:En?
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Hehe eigenlijk niet neeHenkjan schreef:alsof jij met al die feesten tijd hebt om goed te luisterenJan-Willem schreef:Ik mocht de Advance Audio MAP 3 dagen beluisteren, dus nu staat hij hier te glunderen. Hij klinkt echt goed ... ook bij een hoger vermogen. Maandag breng ik hem terug, en dan zal ik vertellen hoe het verder gaat.DualdudE schreef:En?
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Nou ik heb de Advance Acoustic MAP 305 gekocht
Hij staat al weer een dag te spelen... Nu weet ik weer wat ik heb gemist met die andere amps. Het is een goed uitziende versterker. Maar wat natuurlijk veel belangrijker is het geluid. Ik vind het fantastisch, ongelofelijk strak, dat kun je vooral horen in het laag. Nu nog een cd speler, want ik heb ook een Advance Acoustic cd speler meegehad... en nu speel ik weer met een oude cd speler, de MCD 203 buizen cd speler. Deze bevalt mij niet, hij kleurt echt (te veel), je hoorde geen sis klank meer in de cd van Katie Melua (wat wel zo hoort).
Hier een foto van mijn amp:

En dan nog even een vraag: Ik wil eigenlijk m'n pc er ff aanhangen, zodat ik wat achtergrond geluid heb. Nu heb ik een line-out, maar deze is afhankelijk van het volume dat is ingesteld op de pc. Dit zou toch niet moeten ? Hij zou toch op 1 niveau moeten spelen
Ik durf hem er nu niet aan te hangen, heb hem op een oude amp. , en daar zie ik dat hij te weinig geluid geeft (de computer) Heb alles software matig op hoogste niveau gezet. Kan ik hem wel gewoon zo op mijn amp. aansluiten.. en dan heeft de amp gewoon een lage input, of is dat niet goed voor de amp? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij dan te hard moet werken om te versterken.
Alvast bedankt
Groeten JW
Hier een foto van mijn amp:

En dan nog even een vraag: Ik wil eigenlijk m'n pc er ff aanhangen, zodat ik wat achtergrond geluid heb. Nu heb ik een line-out, maar deze is afhankelijk van het volume dat is ingesteld op de pc. Dit zou toch niet moeten ? Hij zou toch op 1 niveau moeten spelen
Alvast bedankt
Groeten JW
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Ik heb dus geen aparte voorversterkerMartijn M schreef:Bij mij moet ik de volumeknop van de voorversterker gewoon wat verder opendraaien. Je geluidskaart zal net als de mijne wel een lage uitgangsspanning hebben.
En Sietse bedankt
Leukleuk! 
Ben zelf aan het orienteren voor een 'klein' versterkertje d'r bij...voor m'n zelfbouwprojectjes. Daarvoor was m'n oog (oor
) ook gevallen op een Advance, de MAP103. Maar ook de NAD C320BEE lijkt me een optie, of de Cambridge 340A/540A. Wil eigenlijk niet meer betalen dan rond de €300,- Anders staat het totaal niet in verhouding tot de speakers die er aan komen 
Ben zelf aan het orienteren voor een 'klein' versterkertje d'r bij...voor m'n zelfbouwprojectjes. Daarvoor was m'n oog (oor
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Kijk aan, ik zat dus ook te twijfelen tussen de twee merken Cambridge Audio en de Advance Acoustic. Ik heb gemerkt dat de MAP veel meer power heeft, en (daardoor?, hoge dempingsfactor) de speaker vooral in het laag veel beter beheerst. Over die NAD kan ik niks zeggen... Ik wil wel eens weten wat jouw luisterervaringen zijn, het verschil tussen die Cambridge en MAPDualdudE schreef:Leukleuk!
Ben zelf aan het orienteren voor een 'klein' versterkertje d'r bij...voor m'n zelfbouwprojectjes. Daarvoor was m'n oog (oor) ook gevallen op een MAP, de 103. Maar ook de NAD C320BEE lijkt me een optie, of de Cambridge 340A/540A. Wil eigenlijk niet meer betalen dan rond de €300,- Anders staat het totaal niet in verhouding tot de speakers die er aan komen
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
En weet je al wat meer? Ik heb gister weer de NAD gehoord, maar klonk echt beduidend minder, vooral de controle over de speakers viel tegen.DualdudE schreef:Van wat ik heb gelezen schijnt de NAD C320BEE 'beter' (wat is beter...) te zijn dan de MAP103. Maar over een tijdje zelfs maar eens gaan beoordelen. Al kan ik waarschijnlijk de Advance niet hier in Enschede luisteren. De Cambridge en de NAD iig wel.
Ben nog niet zover, waarschijnlijk wordt het eind december / begin januari dat ik op jacht ga
Heb wat andere uitgaven gedaan waardoor versterker 'r nog ff niet in zat. Eind van het jaar, en met nieuwe modellen op komst waren er bij veel zaken racefietsen te koop met flinke korting, heb me dus een fiets (Gitane Mach 1500) gekocht, beetje conditie kweken
Al dat stilzitten in je stoel luisterend naar muziek is niet goed voor de conditie 
Heb al wel op internet beetje 'research' gedaan. Er is ook een nieuwe Cambridge 340A uit, de SE. Deze kan o.a. bi-wiren en heeft íets meer vermogen (scheelt niet veel). Budget heb ik bepaald tussen de €300,- en €400,- Daar moet wat voor te vinden zijn, heb iig wel besloten dat ik dit budget niet ga overschrijden, het is maar voor d'r bij
Met dat budget moet een Cambridge 540A ook nét kunnen. (catalogusprijs van €399,-) M'n huisgenoot gaat er ook een stereo versterker bij kopen, dus als we dit tegelijk doen kunnen we misschien zelfs nog wat korting regelen.
Opties wat me tot nu toe interessant lijkt:
Cambridge 340A (SE)
Cambridge 540A
NAD C320BEE (is't een optie?)
Advance Acoustic MAP103
Marantz PM4001 (weinig power)
Marantz PM7001 (prijs verschilt nogal, gezien van €390,- tot €500,-)
Heb 't idee dat ik niet echt een NAD-o-fiel ben en 't ook niet zal worden
Van de MAP103 z'n grote broer de 305 was ik erg onder de indruk, maar dat hoef ik jou niet te vertellen
Vooralsnog heb ik vanwege de Cambridge 840A heb ik een ongegronde voorkeur voor de 340A/540A. Maar kwestie van luisteren of me die net zo goed bevallen. 
Heb al wel op internet beetje 'research' gedaan. Er is ook een nieuwe Cambridge 340A uit, de SE. Deze kan o.a. bi-wiren en heeft íets meer vermogen (scheelt niet veel). Budget heb ik bepaald tussen de €300,- en €400,- Daar moet wat voor te vinden zijn, heb iig wel besloten dat ik dit budget niet ga overschrijden, het is maar voor d'r bij
Opties wat me tot nu toe interessant lijkt:
Cambridge 340A (SE)
Cambridge 540A
NAD C320BEE (is't een optie?)
Advance Acoustic MAP103
Marantz PM4001 (weinig power)
Marantz PM7001 (prijs verschilt nogal, gezien van €390,- tot €500,-)
Ik was ook al niet echt onder de indruk van de C372. Terwijl 'r legio mensen helemaal lyrisch over 't ding zijn. Vond hem nogal futloos en vlak klinken.Jan-Willem schreef:Ik heb gister weer de NAD gehoord, maar klonk echt beduidend minder, vooral de controle over de speakers viel tegen.
Heb 't idee dat ik niet echt een NAD-o-fiel ben en 't ook niet zal worden
De nieuwe Denon PMA-500AE ziet er ook wel interessant uit, en is niet duur. Jammer dat ik hier nog niet echt reviews van heb kunnen vinden.
edit:
Ben vandaag bij een lokale toko langs geweest. Binnenkort ga ik daar een luistersessie huiden tussen de NAD C320BEE, Denon PMA-500AE, Cambridge Azur 340A/540A, en de Marantz PM-4100. Een van deze 5 gaat het worden, de AA wordt net ff te duur.
edit:
Ben vandaag bij een lokale toko langs geweest. Binnenkort ga ik daar een luistersessie huiden tussen de NAD C320BEE, Denon PMA-500AE, Cambridge Azur 340A/540A, en de Marantz PM-4100. Een van deze 5 gaat het worden, de AA wordt net ff te duur.
Het is de NAD C320BEE. Klinkt niet verkeerd en had de beste 'value for money' verhouding wat de winkel me te bieden had in die prijsklasse. Hij was in de aanbieding omdat het een uitloop model is. Zelfde geldt voor de C521BEE cd-speler, die er dus ook gelijk maar bij gekocht. Als 2e setje voor de slaapkamer helemaal niet verkeerd. Heb m'n Stick's er aan hangen.
edit:

edit:

