Ik denk dat deze setup zich nog makkelijk kan gaan meten met topspeakers van nu. Zoveel is er echt neit veranderd door de jaren heen, ook al willen de marketeers ons graag anders doen geloven...
Tony, gaat het trouwens een gesloten ontwerp worden ofd bas-reflex? (hmmm gesloten systeem, 1e orde met top drivers, dat wordt smullen!)
Wordt waarschijnlijk bas-reflex want er komt niet bijzonder veel laag uit die woofertjes in een gesloten kast. Maar eerst proberen zonder gat natuurlijk.
Niet zo ver opgeschoten met dit project, de kasten zitten ondertussen wel dicht en de woofer gaten zijn gemaakt, maar ik moet nog alles schuren en fresen.
Dan maar een foto van de drivers
Smullen hoor Tony, dit brengt weer herinneringen terug uit 't verre verleden, dit was toen als student zijnde onbereikbaar voor mij, dus ben heel benieuwd hoe deze drivers vandaag de dag presteren.
Een kleine update (helaas nog geen foto): de kasten zijn nu in elkaar, geschuurd en voorzien van de woofer gaten. Ik moet alleen nog de sparingen voor de tweeter en mid uitfresen en dan kunnen ze gelakt worden.
Afgelopen zaterdag een 2weg gehoord van dynaudio. Vergeleken met een seas excel combi was het geluid veel rustiger, warmer, aangenamer maar een beetje sloom...
Was trouwens dezelfde mid (zo te zien?) en andere tweeter
Van het weekend eindelijk tijd gehad om de frees ter hand te nemen. De driver en poort sparingen zijn uitgefreesd en aan de voor- en achterzijde heb ik ze onder een hoek van 15 graden afgeschuind. Om geheel in Dynaudio stijl te blijven worden de tweeter en mid wel verzonken gemonteerd, de woofers niet. Om aftekening van de naden na verloop van tijd voor te zijn, heb ik bewust een tweetal V-groeven gefreesd die samenvallen met de plaatnaden. Bovendien worden de speakers hierdoor optisch smaller.
Om aftekening van de naden na verloop van tijd voor te zijn, heb ik bewust een tweetal V-groeven gefreesd die samenvallen met de plaatnaden. Bovendien worden de speakers hierdoor optisch smaller.
Dat zal ik een volgende keer ook es proberen. Ziet er al netjes uit.