De Hestia, een kleine vloerstaander met wat apparte vorm.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hoi,

Ik ben ook goed bekend met de 13 cm woofers van Peerless. Als je niet valt over het uiterlijk, dan zou ik altijd voor de HDS152 excl gaan. Absolute topkwaliteit voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zou zeker kunnen, die nieuwe HDS die Jeroen voorstelde. Alleen wordt dan de kast iets breder en zul je het volume wat aan moeten passen.

De HDS132 die ik heb gebruikt zit niet meer in het leveringsprogramma van Peerless. Ze hebben die vervangen voor die andere 3 die je zag op de lijst van Speaker&Co. Welke het meest in de buurt komt van de oude zou ik even moeten kijken.
Gebruikersavatar
rvdvalk
Berichten: 115
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 15:43
Locatie: Middelstum/Groningen

Bericht door rvdvalk »

Hallo Edo,

Ik heb net een nieuwe versterker een Philips DFR9000 (niks audiofiel) maar multichannel.
Hiervoor wil ik een surround setje maken, dit ter vervanging van de rotzooi plastic speakers die bij de Thomson alles in een zaten.

Ik kwam dit topic tegen en het idee van de speakers staat mij wel aan, en ze hebben natuurlijk een hoge WAF :wink:
Mijn idee is om de Peerless HDS-152 samen met de Vifa XT300-(S) te gebruiken voor zowel de front als de surround en de centre speaker.
Op het moment hebben we nog een kleine (16m2) woonkamer dus een sub is nog niet nodig.

Zou je mij kunnen adviseren met de bouw? Via de mail of het forum?

Een van de problemen waar ik bijvoorbeeld al tegenaan loop is met WinISD. Als ik de gegevens van de speaker invul heb ik volgens het programma een baspoort van 10cm doorsnede en 70cm lang nodig. Lijkt mij niet echt reeël.

Mocht er iemand zijn die een idee voor een TL behuizing heeft voor deze speaker, dan houd ik mij ook aanbevolen.

p.s. dit zal mijn eerste echte zelfbouw systeem worden.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hoi,

Ten eerste welkom hier natuurlijk.
Ik zal zo even kijken waar ik op uitkom, maar nog een klein vraagje....Met de HDS152 bedoel je de 830882, de HDS Exclusive?

Leuk setje tesamen met de XT300. Heb hem ook een aantal malen gebruikt vroeger en is me erg goed bevallen.

Advies over de bouw etc kan natuurlijk via dit forum, maar mailen kan/mag natuurlijk ook altijd.

EDIT: Hier dezefde resultaten. Maar als je de pijp wat kleiner maakt naar iets van 6 cm diameter, wordt ie nog maar 23 cm lang. De airspeed door de pijp is wel wat hoger, maar nog niet schrikbarend hoog. Zeker op wat lager volume en de pijp aan de achterkant zal dit geen problemen opleveren.

P.s. ik kom op een kast uit van rond de 6 liter.
Laatst gewijzigd door Edo op di 14 nov 2006, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rvdvalk
Berichten: 115
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 15:43
Locatie: Middelstum/Groningen

Bericht door rvdvalk »

Hallo Edo,

Ik bedoel inderdaad de HDS 152 Exclusive, maar dan de 831882. Dit is wat op mijn pdf uitdraai van peerless staat.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

OK, gaat nog even kijken....
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Blijft ongeveer hetzelfde als hierboven. Litertje of 6 ongeveer met een pijpje van 6cm diameter en dan rond de 25 cm lang.
Gebruikersavatar
rvdvalk
Berichten: 115
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 15:43
Locatie: Middelstum/Groningen

Bericht door rvdvalk »

OK, bedankt. Ik zal alles eens verder op een rijtje gaan zetten.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En mocht je vragen hebben of iets hoor ik het graag van je.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Rvdvalk,

Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.

Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Of de ultimate monitor van JeroenD.?
Ook erg mooi.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

SSassen schreef:
Rvdvalk,

Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.

Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Of de Silverado :lol: :wink: .
Edo schreef:
Of de ultimate monitor van JeroenD.?
Ook erg mooi.
Of de HDS monitor. Die heeft wat meer bas (BR) en is eenvoudiger te bouwen.
Gesloten