Het ontwerp is/zal eruit gaan zien beetje zoals deze tekening:

Deze tekening staat ook al ergens anders op het forum bij houtbewerking, maar hier in de showcase het verloop van de bouw laten zien.
Het idee kwam naar boven dankzij mijn broer. Die wou wat speakers hebben die slank waren, op de vloer stonden, niet te duur waren, licht van kleur en beetje appart.
Zo is het idee geboren.
Een binnenkast van 18 mm dik MDF, met daaroverheen buigplex van 9 mm dik. De tussenvulling van zand. Tweeweg systeem met wat units die ik nog in de schuur hed liggen....De Peerless HDS 132 en een Vifa XT300.
Misschien dat ik de tweeter nog eens ga veranderen naar een leuke Seas tweeter, maar eerst maar eens de kast....
Ik zit al een tijdje te wachten op hout...moest besteld worden, en bij de eerste poging met zagen bleek dat de houthandel 90 graden verkeerd had gezaagt.
Buigplex buigt maar in 1 richting, en natuurlijk precies de verkeerde....opnieuw bestellen dus...
Maar vandaag het telefoontje gehad dat het hout klaar is. Morgen maar even ophalen en eens kijken wanneer we weer verder kunnen met de volgende stap.
Hieronder alvast de binnenkast van MDF.

De kast bestaat uit een 7 liter "boven" gedeelte (de eigenlijke speaker) en een ondergedeelte voor het filter en verzwaring van de kast.
Hieronder nog een voorbeeld van buigplex en een test qua buigzaamheid wat het ongeveer zal gaan worden:

Het buigplex...

En wat het ongever gaat worden...