De Hestia, een kleine vloerstaander met wat apparte vorm.
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zou zeker kunnen, die nieuwe HDS die Jeroen voorstelde. Alleen wordt dan de kast iets breder en zul je het volume wat aan moeten passen.
De HDS132 die ik heb gebruikt zit niet meer in het leveringsprogramma van Peerless. Ze hebben die vervangen voor die andere 3 die je zag op de lijst van Speaker&Co. Welke het meest in de buurt komt van de oude zou ik even moeten kijken.
De HDS132 die ik heb gebruikt zit niet meer in het leveringsprogramma van Peerless. Ze hebben die vervangen voor die andere 3 die je zag op de lijst van Speaker&Co. Welke het meest in de buurt komt van de oude zou ik even moeten kijken.
Hallo Edo,
Ik heb net een nieuwe versterker een Philips DFR9000 (niks audiofiel) maar multichannel.
Hiervoor wil ik een surround setje maken, dit ter vervanging van de rotzooi plastic speakers die bij de Thomson alles in een zaten.
Ik kwam dit topic tegen en het idee van de speakers staat mij wel aan, en ze hebben natuurlijk een hoge WAF
Mijn idee is om de Peerless HDS-152 samen met de Vifa XT300-(S) te gebruiken voor zowel de front als de surround en de centre speaker.
Op het moment hebben we nog een kleine (16m2) woonkamer dus een sub is nog niet nodig.
Zou je mij kunnen adviseren met de bouw? Via de mail of het forum?
Een van de problemen waar ik bijvoorbeeld al tegenaan loop is met WinISD. Als ik de gegevens van de speaker invul heb ik volgens het programma een baspoort van 10cm doorsnede en 70cm lang nodig. Lijkt mij niet echt reeël.
Mocht er iemand zijn die een idee voor een TL behuizing heeft voor deze speaker, dan houd ik mij ook aanbevolen.
p.s. dit zal mijn eerste echte zelfbouw systeem worden.
Ik heb net een nieuwe versterker een Philips DFR9000 (niks audiofiel) maar multichannel.
Hiervoor wil ik een surround setje maken, dit ter vervanging van de rotzooi plastic speakers die bij de Thomson alles in een zaten.
Ik kwam dit topic tegen en het idee van de speakers staat mij wel aan, en ze hebben natuurlijk een hoge WAF
Mijn idee is om de Peerless HDS-152 samen met de Vifa XT300-(S) te gebruiken voor zowel de front als de surround en de centre speaker.
Op het moment hebben we nog een kleine (16m2) woonkamer dus een sub is nog niet nodig.
Zou je mij kunnen adviseren met de bouw? Via de mail of het forum?
Een van de problemen waar ik bijvoorbeeld al tegenaan loop is met WinISD. Als ik de gegevens van de speaker invul heb ik volgens het programma een baspoort van 10cm doorsnede en 70cm lang nodig. Lijkt mij niet echt reeël.
Mocht er iemand zijn die een idee voor een TL behuizing heeft voor deze speaker, dan houd ik mij ook aanbevolen.
p.s. dit zal mijn eerste echte zelfbouw systeem worden.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Hoi,
Ten eerste welkom hier natuurlijk.
Ik zal zo even kijken waar ik op uitkom, maar nog een klein vraagje....Met de HDS152 bedoel je de 830882, de HDS Exclusive?
Leuk setje tesamen met de XT300. Heb hem ook een aantal malen gebruikt vroeger en is me erg goed bevallen.
Advies over de bouw etc kan natuurlijk via dit forum, maar mailen kan/mag natuurlijk ook altijd.
EDIT: Hier dezefde resultaten. Maar als je de pijp wat kleiner maakt naar iets van 6 cm diameter, wordt ie nog maar 23 cm lang. De airspeed door de pijp is wel wat hoger, maar nog niet schrikbarend hoog. Zeker op wat lager volume en de pijp aan de achterkant zal dit geen problemen opleveren.
P.s. ik kom op een kast uit van rond de 6 liter.
Ten eerste welkom hier natuurlijk.
Ik zal zo even kijken waar ik op uitkom, maar nog een klein vraagje....Met de HDS152 bedoel je de 830882, de HDS Exclusive?
Leuk setje tesamen met de XT300. Heb hem ook een aantal malen gebruikt vroeger en is me erg goed bevallen.
Advies over de bouw etc kan natuurlijk via dit forum, maar mailen kan/mag natuurlijk ook altijd.
EDIT: Hier dezefde resultaten. Maar als je de pijp wat kleiner maakt naar iets van 6 cm diameter, wordt ie nog maar 23 cm lang. De airspeed door de pijp is wel wat hoger, maar nog niet schrikbarend hoog. Zeker op wat lager volume en de pijp aan de achterkant zal dit geen problemen opleveren.
P.s. ik kom op een kast uit van rond de 6 liter.
Laatst gewijzigd door Edo op di 14 nov 2006, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Rvdvalk,
Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.
Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.
Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Of de SilveradoSSassen schreef:Rvdvalk,
Misschien een idee om een vijftal Hatt's te bouwen? Prima ontwerp, compact en toch een zeer volwassen geluid, evt. uit te breiden met een subwoofer.
Hatt MKIII
http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-III.html
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Of de HDS monitor. Die heeft wat meer bas (BR) en is eenvoudiger te bouwen.Edo schreef:Of de ultimate monitor van JeroenD.?
Ook erg mooi.
