Sorry, effe heel weinig tijd dezer dagen.doppedoos schreef:het forum lijkt wel uitgestorven.... Heb een nieuwe woofer gevonden van peerless 12 inch met een Fres van 18 herz!! Zal wel een behoorlijke TL worden!
Ik meld me nog.
Henri
Moderator: Beheerdersteam
Het gaat mij niet om de kast....sietse schreef:Dat is een oeroud ontwerp en heet de "Home constructors transmission-line".
De kasten die ik had voor de driepitters. Aleen had ik er twee woofers in en was het drieweg.
Dit topic is inderdaad gestopt. Maar ja, wat is de ideale TL he. Ik denk die, waar je zelf heel tevreden mee bent.

Beide units hebben een Ticonel magneet.... ook wel een AlnicoMarp schreef:Wat maakt deze drivers zo specifiek dat ze ons i.c.m. een al langer bestaande behuizing dichterbij een "ideale" TL zouden kunnen brengen?

Mooi Ed heb jij die gebouwd...asterduc schreef:met deze ben je al dicht in de buurt.
Hier zit een Davis 20KLV8A in.
HH resonator in de bovenkast.
Tweeter in silicone opgehangen.
De uitmond van de kijn is zo dicht mogelijk bij de speaker geplaatst.
Deze lijnuitgang heeft een hoornmond afgesteld op de uitgangsfrekwentie.
Verder is de kast dubbelwandig met een tussenlaag van massaplaat.
De fout is dat het een 2-weg systeem is.
Er had een middentoner moeten bijstaan.
Ed.
Yep.weidok schreef:
Mooi Ed heb jij die gebouwd...
Zo ja kunje dan wat over de kwalitet van de woofer
vertellen...