nieuw project

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

dre

Bericht door dre »

gisteren de folie spoelen(jantzen) erin gezet,eerste indruk strakker laag,geluid komt nog beter los van de speakers.
nog een paar daagjes en dan gaat m`n set in de lengterichting van mijn kamer opgesteld worden en hoop ik dat akoestiek wat beter wordt.
dre

Bericht door dre »

er komen 2 actieve subs bij,de seas l26(h1209)units zijn besteld.
zit er aaan te twijfelen om de speakers gesloten te gaan uitvoeren dit lijkt me keurig te gaan met de subs die ook gesloten worden uitgevoerd.
Paul

Bericht door Paul »

Als je klaar bent kom ik een keertje luisteren :D
dre

Bericht door dre »

gaan we doen 8) ,wel even je versterker mee!
dre

Bericht door dre »

na al het gekl**t met de tweeter zie:http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3007 ,neem ik van edo een stel gewone 9700`s over,ben ik daar ook vanaf want de filter aanpassingen leverde wel een beter geheel op maar een verschikkelijke nadruk op de ssssssssssssen!!!!
ondertussen heb ik niet stil gezeten en ben begonnen met de bouw van 2 subs met de seas l26 foto`s van de bouw volgen spoedig.
Afbeelding

Afbeelding
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

dre schreef:
na al het gekl**t met de tweeter zie:http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3007 ,neem ik van edo een stel gewone 9700`s over,ben ik daar ook vanaf want de filter aanpassingen leverde wel een beter geheel op maar een verschikkelijke nadruk op de ssssssssssssen!!!!
Tja, dat ligt toch écht niet aan die tweeter hoor. Heb je de Isis wel eens gehoord waar die ook in zat?

Wacht even, ik kijk naar dat draadje en je speelt juist met de Isis? En je vind die sss-erig klinken? Daar snap ik nu helemaal niets van.
dre

Bericht door dre »

het ligt ook niet aan de tweeter maar het filter is berekend op de 9700 en werkt hier dus duidelijk niet goed met de 9900.
dre

Bericht door dre »

ik heb dus een 9700 die eigenlijk een 9900 is met een frontplaat diameter van een 9700.

Afbeelding

valt ie al?
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

jeroen_d schreef:
Tja, dat ligt toch écht niet aan die tweeter hoor. Heb je de Isis wel eens gehoord waar die ook in zat?

Wacht even, ik kijk naar dat draadje en je speelt juist met de Isis? En je vind die sss-erig klinken? Daar snap ik nu helemaal niets van.
Hij heeft hem nagebouwd en daarvoor hier thuis beluisterd. Maar van sssssén heb ik nooit wat gemerkt.
dre

Bericht door dre »

vandaag de tweeters vervangen voor een `orginele` 9700,en alles valt prima op z`n plek,weg ssssss en het wat harde is er ook compleet uit.
zonde van de spoeltjes die ik gister heb gekocht maar die zullen later nog wel eens van pas komen.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Da's mooi dre, alleen je hebt de spikes laten liggen hier... :)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Ik heb het gedeelte over de nieuwe subwoofer afgesplits in een nieuw topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3285
Gesloten