nieuw project

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

gisteren de folie spoelen(jantzen) erin gezet,eerste indruk strakker laag,geluid komt nog beter los van de speakers.
nog een paar daagjes en dan gaat m`n set in de lengterichting van mijn kamer opgesteld worden en hoop ik dat akoestiek wat beter wordt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

er komen 2 actieve subs bij,de seas l26(h1209)units zijn besteld.
zit er aaan te twijfelen om de speakers gesloten te gaan uitvoeren dit lijkt me keurig te gaan met de subs die ook gesloten worden uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Als je klaar bent kom ik een keertje luisteren :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

gaan we doen 8) ,wel even je versterker mee!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

na al het gekl**t met de tweeter zie:http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3007 ,neem ik van edo een stel gewone 9700`s over,ben ik daar ook vanaf want de filter aanpassingen leverde wel een beter geheel op maar een verschikkelijke nadruk op de ssssssssssssen!!!!
ondertussen heb ik niet stil gezeten en ben begonnen met de bouw van 2 subs met de seas l26 foto`s van de bouw volgen spoedig.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

dre schreef:
na al het gekl**t met de tweeter zie:http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3007 ,neem ik van edo een stel gewone 9700`s over,ben ik daar ook vanaf want de filter aanpassingen leverde wel een beter geheel op maar een verschikkelijke nadruk op de ssssssssssssen!!!!
Tja, dat ligt toch écht niet aan die tweeter hoor. Heb je de Isis wel eens gehoord waar die ook in zat?

Wacht even, ik kijk naar dat draadje en je speelt juist met de Isis? En je vind die sss-erig klinken? Daar snap ik nu helemaal niets van.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

het ligt ook niet aan de tweeter maar het filter is berekend op de 9700 en werkt hier dus duidelijk niet goed met de 9900.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik heb dus een 9700 die eigenlijk een 9900 is met een frontplaat diameter van een 9700.

Afbeelding

valt ie al?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

jeroen_d schreef:
Tja, dat ligt toch écht niet aan die tweeter hoor. Heb je de Isis wel eens gehoord waar die ook in zat?

Wacht even, ik kijk naar dat draadje en je speelt juist met de Isis? En je vind die sss-erig klinken? Daar snap ik nu helemaal niets van.
Hij heeft hem nagebouwd en daarvoor hier thuis beluisterd. Maar van sssssén heb ik nooit wat gemerkt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

vandaag de tweeters vervangen voor een `orginele` 9700,en alles valt prima op z`n plek,weg ssssss en het wat harde is er ook compleet uit.
zonde van de spoeltjes die ik gister heb gekocht maar die zullen later nog wel eens van pas komen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's mooi dre, alleen je hebt de spikes laten liggen hier... :)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb het gedeelte over de nieuwe subwoofer afgesplits in een nieuw topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3285
Gesloten