diyBylie schreef:
Bij de andere auteurs krijg je meer een inkijk in het hoe en waarom sommige beslissingen gemaakt zijn wat ik nou juist zeer interessant vind om te lezen en wat meehelpt in het uiteindelijk beslissen van welk model het gaat worden.
Ik geloof best dat de A4 monitors zeer goede luidsprekers zijn maar toch die extra informatie zou het "af" maken.
Misschien ben ik wel teveel een techneut die wil weten hoe het achter de schermen ineen zit

en heeft het grote publiek (als men hier al van kan spreken in de DIY-luidsprekerwereld) hier niet veel boodschap aan.
Dat klopt diyBylie, ik begrijp volledig je standpunt want ook ik wil er graag wat meer insite info over willen.
Het punt is echter dat het gros van de "nabouwers" in vele gevallen geen nood hebben aan die informatie.
Zij die dit wel willen weten hebben meestal genoeg kennis of motivatie om een eigen idee te ontwerpen.
Audiocomponents is de Benelux importeur van units. Zij hebben commercieel belang bij een net product dat eenvoudig is na te bouwen, en daar slagen ze perfect in. Zij publiceren detailtekeningen en werken met recht toe recht aan schakelingen met lage moeilijkheidsgraag.
De onderzoekingen en detailering zul je moeten zoeken bij andere bronnen.
Die Zaph, is een doe het zelver zoals jij en ik. die wil zijn kennis op het net publiceren en zich zo op deze aardbol waarmaken binnen een geselecteerde groep techneuten.
Ik blijf echter bij mijn vorig standpunt.
Als iemand het ontwerp zo schitterend vind, dan is die zo vrij het na te bouwen en bij een volgende luisterdag het setje te demonstreren, dan weten we gelijk wat WIJ (zba leden) ervan vinden.
Groeten,
Ed.