Ik heb helemaal geen ervaring met het ontwerpen of begrijpen van de theorie van een horn.
Als je tot een echt goed resultaat wilt komen maak je dan maar klaar voor heel veel avonden inlezen in de theorie, en spelen met simulaties/berekeningen.
Is het mogelijk de horn binnen 100-150 liter te krijgen, met een redelijk compromie met de basweergave?
150 liter.

Ik heb een 500 liter hoorn liggen welke al een flinke compromis is voor een sub.
Een paar dingen die ik belangrijk vind, en in de praktijk goed uitpakken voor een sub:
Pak een hyperbolische curve. Dit neemt het minste ruimte in beslag en houd de vervorming laag in het (smalle) werkgebied.
Kijk vooral niet te veel naar de gesimuleerde responsie, er zijn naast de responsie nog genoeg belangrijke dingen.
Kies het liefst een woofer die niet te strak opgehangen is. Het is beter en makkelijker tunen als je een relatief groot deel van de totale veerwerking uit het luchtvolume van de achterkamer haalt.
Let op de akoestische impedantie, want dat is nu net het geen waarvoor je de hoorn gebruikt. Een hoge en geleidelijk verlopende akoestische impendatie is wat je wilt hebben.
En misschien wel het belangrijkste van alles, probeer met de tekening van de uiteindelijke sub zo dicht mogelijk bij het theoretische model te komen wat je hebt gebruikt. Theoretische ziet de hoorn er als volgt uit: achterkamer -> driver -> voorkamer -> hals ->hoorn -> mond. Zorg dat deze onderdelen in de praktijk overeen komen met de theorie en laat ze goed op elkaar aansluiten.