Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Weidok, bij dezen mijn condoleances.

Ik krijg een beetje een gek soort deja-vu met dit forum, een paar jaar terug hadden we bij de CX club ook zoiets: drie leden binnen enkele maanden na elkaar overleden, en ook diverse familieleden in zeer korte tijd daaromheen.

Bizar. Ik hoop dat we zoiets niet ook hier gaan meemaken, na Fineermannetje nu Weidok's vader........
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Zeer treurig dit soort dingen, Weidok had er zich nogal op verheugd om meerdere breedbanders naast elkaar te kunnen vergelijken maar ik kan me voorstellen dat hem dat nu allemaal even gestolen kan worden.

Kevin
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Weidok, ook condoleances van mijn zijde.....
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

condoleances

Kees
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Gecondoleerd en sterkte de komende tijd Ytzen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
Mag ik evt nog een gast meenemen?
Dit is een ex-collega van me die nu zelf ook aan het bouwen is zo kwamen we mekaar toevallig weer tegen.
Hij was erg benieuwd naar deze dag en ik heb hem het forum gewezen waar hij nog nooit geweest was.
Ik zou alleen eerst nog even vragen of het niet te druk werd...
Dus mluyben 2 gasten (sjouwers) :) is ok



koffie, thee met cake zo rond 10.45 uur is geregeld
(graag deze consumptie direct afrekenen met de bediening)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Jongens... hartstikke bedankt voor jullie reacties
doet mij goed onder deze trieste omstandigheden..
Maar het is maar beter zo en heb ik er vrede mee ..

Na 36 uur hektiek met een paar uurtjes slaap is
alles bijna geregeld en kan ik dat wel even loslaten..

Eerst een behoorlijke nachtrust... en kijken hoe
ik me voel....

Lijkt me dat ik met sietse carpool...
de HK (karton) :) cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..

De Sony PS1 en de mission cyrus 2 staan voor het grijpen !!
Een bakje met leuke CD's had ik al klaar staan
dus daar heb ik weinig drukte van ..

Als er tijd over is kunnen jullie altijd aan het eind
van de dag nog een klasse AB (Bryston) met een
UCD klasse D vergelijken met speakers die jullie
het meest geschikt daar voor vinden ..

Zoiets had ik in gedachten... zeg het maar..

Sietse ik neem aan dat als ik wel verhinderd zal zijn
Richard je wel wil bijspringen....

nieuwe lijstjes en een luisterschema komen er aan

Nogmaals thanks.... tot wellicht zaterdag ..
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weidok schreef:
de HK (karton) :) cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
Heeft een van de overig meegenomen dvd/cd spelers wel een niveau regelaar? ( anders kunnen de casablanca's niet aan de minimono's)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik neem wel *mijn* (audiophiele) versie van de GP10 mee, Ovni.

Alleen is die 100k, dus het kabeltje erachter *moet* echt kort zijn, en de ingangsimpedantie van de eropvolgende versterker liefst hoger dan 50k.

Overigens zal ik ook nog op verzoek de WK amp meeslepen, en is mijn RIAA phono nog iets aangepast gezien de wat teleurstellende resultaten op de Bredase luisterdag.

Ik denk zo rond een uur of 12 in het Friesche te zijn.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

De ingangsimp van de minimono's is 100k.

Hoe kort wil je het kabeltje hebben? Ik gebruik microfoon kabel (van cinch naar xlr)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Tja, monoblokken staan uit elkaar he?
Elke pF meer is er eentje, dus.........

Ik heb zelf 50 cm RG58U erachter, da's bijna 40 pF.
Veel meer moet dat niet worden, als het lastig wordt kan ik er nog wel even XLR-en aan solderen.
Moet dat nog impedantie-gebalanceerd zijn, of mag het hard koud ---> gnd. worden?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
weidok schreef:
de HK (karton) :) cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
Heeft een van de overig meegenomen dvd/cd spelers wel een niveau regelaar? ( anders kunnen de casablanca's niet aan de minimono's)
weet niet ... ander neem ik of sietse em alsnog mee..

als het niet ander kan dan met ik de HK alsnog lospeuteren :?:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

We komen er wel, Weidok.

Desnoods hangen we mijn voortrapje of iets anders er even tussen, ik denk als we met 50 cm per kant uitkomen dat mijn GP100 (laat ik hem dan maar zo noemen) het best zal doen.
nando
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 9:45

Bericht door nando »

Dat bedacht ik me nog... Ik wil ook graag een cd speler met variabele uitgang omdat mijn oude Quad 22 voorversterker niet zoveel volts aankan. Ik gebruik wel een gemodificeerde cd ingang of een verzwakker kabeltje maar dan nog blijkt mijn Marantz cd-72mkII wat veel af te geven.

Dus is er een cd speler beschikbaar of moet ik ook mijn cd speler meenemen?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

nieuwe lijstjes en een luisterschema komen er aan
Post 1 pagina 1 is aangepast...

Natuurlijk is mogelijk dat jullie ter plaatse het schema anders
indelen.. hangt er gewoon van af wie wat meeneemt..

Of als jullie een betere match amp/speakers/cd/dvd speler en kabels
voor ogen hebben... overleg maar met elkaar...

Schema's en lijsten uitprinten is ook reuze handig :)

Aankoniging(affiche) van de luisterdag ..??
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

KT88 schreef:
Tja, monoblokken staan uit elkaar he?
Elke pF meer is er eentje, dus.........

Ik heb zelf 50 cm RG58U erachter, da's bijna 40 pF.
Veel meer moet dat niet worden, als het lastig wordt kan ik er nog wel even XLR-en aan solderen.
Moet dat nog impedantie-gebalanceerd zijn, of mag het hard koud ---> gnd. worden?
Ik heb ze conform deze hypex pdf gemaakt. De kabel die ik gebruik heeft 50 pf per meter en 70 pf bij mantel gebruik. Ze zijn nu vrij lang en de minimono's heel klein, ik kort ze wel ff in tot 50 cm. Dan hoeft Weidok niks los te halen.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Mooi, opgelost.

Ik neem nog wel e.e.a. extra aan kabeltjes mee.

Justin Case.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

En ik neem voor alle zekerheid ook nog wel ff een soldeerbout etc. mee. Je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
En ik neem voor alle zekerheid ook nog wel ff een soldeerbout etc. mee. Je weet maar nooit.
Ook al??? Nou dan zijn er minstens drie... Plus de rest... Wie neemt er een zaagtafel en een vlakbank mee?? Kunnen we daar ook boxen bouwen.... :wink:

Kees
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Zoals ik in een van de eerste posts al aangaf, mijn Denon DCD735 heeft een variabele uitgang.
De DVD speler helaas niet en die had ik het liefst gebruikt....is serieus goed.
Beide gaan mee
Maar ik meende dat sietse een pre mee zou nemen??
[ovni, niks van martin gehoord?]
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Even het volgende, de vader van Weidok is afgelopen nacht overleden....
gecondoleerd Ytzen, en sterkte met dit verlies.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

mluyben schreef:
[ovni, niks van martin gehoord?]
AfbeeldingAfbeelding

Tja deze heb jij dus ook. Meer weet ik niet.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ja dat zijn dezelfde.
Had toch leuk geweest zo'n minimono preamp.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
[ovni, niks van martin gehoord?]
heb contact met martin gehad zitzwaar in een dip maar
hoopt wel dat ie komt...
Denk wel dat zo'n dag hem wat opfleurt ( is at wel abn ??) :)
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik bedoelde een andere martin [S&C] :) , maar inderdaad ik heb een maand geleden nog even met macabre [martin] gemailed maar het ging niet echt geweldig daar :(
Ik ben er helaas niet aan toe gekomen om er langs te gaan...sorry martin
Als je dit leest, ik hoop wel dat je komt.
Even ontspannen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”