Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Weidok, bij dezen mijn condoleances.
Ik krijg een beetje een gek soort deja-vu met dit forum, een paar jaar terug hadden we bij de CX club ook zoiets: drie leden binnen enkele maanden na elkaar overleden, en ook diverse familieleden in zeer korte tijd daaromheen.
Bizar. Ik hoop dat we zoiets niet ook hier gaan meemaken, na Fineermannetje nu Weidok's vader........
Ik krijg een beetje een gek soort deja-vu met dit forum, een paar jaar terug hadden we bij de CX club ook zoiets: drie leden binnen enkele maanden na elkaar overleden, en ook diverse familieleden in zeer korte tijd daaromheen.
Bizar. Ik hoop dat we zoiets niet ook hier gaan meemaken, na Fineermannetje nu Weidok's vader........
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dus mluyben 2 gasten (sjouwers)mluyben schreef:Mag ik evt nog een gast meenemen?
Dit is een ex-collega van me die nu zelf ook aan het bouwen is zo kwamen we mekaar toevallig weer tegen.
Hij was erg benieuwd naar deze dag en ik heb hem het forum gewezen waar hij nog nooit geweest was.
Ik zou alleen eerst nog even vragen of het niet te druk werd...
koffie, thee met cake zo rond 10.45 uur is geregeld
(graag deze consumptie direct afrekenen met de bediening)
Jongens... hartstikke bedankt voor jullie reacties
doet mij goed onder deze trieste omstandigheden..
Maar het is maar beter zo en heb ik er vrede mee ..
Na 36 uur hektiek met een paar uurtjes slaap is
alles bijna geregeld en kan ik dat wel even loslaten..
Eerst een behoorlijke nachtrust... en kijken hoe
ik me voel....
Lijkt me dat ik met sietse carpool...
de HK (karton)
cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
De Sony PS1 en de mission cyrus 2 staan voor het grijpen !!
Een bakje met leuke CD's had ik al klaar staan
dus daar heb ik weinig drukte van ..
Als er tijd over is kunnen jullie altijd aan het eind
van de dag nog een klasse AB (Bryston) met een
UCD klasse D vergelijken met speakers die jullie
het meest geschikt daar voor vinden ..
Zoiets had ik in gedachten... zeg het maar..
Sietse ik neem aan dat als ik wel verhinderd zal zijn
Richard je wel wil bijspringen....
nieuwe lijstjes en een luisterschema komen er aan
Nogmaals thanks.... tot wellicht zaterdag ..
doet mij goed onder deze trieste omstandigheden..
Maar het is maar beter zo en heb ik er vrede mee ..
Na 36 uur hektiek met een paar uurtjes slaap is
alles bijna geregeld en kan ik dat wel even loslaten..
Eerst een behoorlijke nachtrust... en kijken hoe
ik me voel....
Lijkt me dat ik met sietse carpool...
de HK (karton)
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
De Sony PS1 en de mission cyrus 2 staan voor het grijpen !!
Een bakje met leuke CD's had ik al klaar staan
dus daar heb ik weinig drukte van ..
Als er tijd over is kunnen jullie altijd aan het eind
van de dag nog een klasse AB (Bryston) met een
UCD klasse D vergelijken met speakers die jullie
het meest geschikt daar voor vinden ..
Zoiets had ik in gedachten... zeg het maar..
Sietse ik neem aan dat als ik wel verhinderd zal zijn
Richard je wel wil bijspringen....
nieuwe lijstjes en een luisterschema komen er aan
Nogmaals thanks.... tot wellicht zaterdag ..
Heeft een van de overig meegenomen dvd/cd spelers wel een niveau regelaar? ( anders kunnen de casablanca's niet aan de minimono's)weidok schreef:de HK (karton)cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
Ik neem wel *mijn* (audiophiele) versie van de GP10 mee, Ovni.
Alleen is die 100k, dus het kabeltje erachter *moet* echt kort zijn, en de ingangsimpedantie van de eropvolgende versterker liefst hoger dan 50k.
Overigens zal ik ook nog op verzoek de WK amp meeslepen, en is mijn RIAA phono nog iets aangepast gezien de wat teleurstellende resultaten op de Bredase luisterdag.
Ik denk zo rond een uur of 12 in het Friesche te zijn.
Alleen is die 100k, dus het kabeltje erachter *moet* echt kort zijn, en de ingangsimpedantie van de eropvolgende versterker liefst hoger dan 50k.
Overigens zal ik ook nog op verzoek de WK amp meeslepen, en is mijn RIAA phono nog iets aangepast gezien de wat teleurstellende resultaten op de Bredase luisterdag.
Ik denk zo rond een uur of 12 in het Friesche te zijn.
Tja, monoblokken staan uit elkaar he?
Elke pF meer is er eentje, dus.........
Ik heb zelf 50 cm RG58U erachter, da's bijna 40 pF.
Veel meer moet dat niet worden, als het lastig wordt kan ik er nog wel even XLR-en aan solderen.
Moet dat nog impedantie-gebalanceerd zijn, of mag het hard koud ---> gnd. worden?
Elke pF meer is er eentje, dus.........
Ik heb zelf 50 cm RG58U erachter, da's bijna 40 pF.
Veel meer moet dat niet worden, als het lastig wordt kan ik er nog wel even XLR-en aan solderen.
Moet dat nog impedantie-gebalanceerd zijn, of mag het hard koud ---> gnd. worden?
weet niet ... ander neem ik of sietse em alsnog mee..ovni schreef:Heeft een van de overig meegenomen dvd/cd spelers wel een niveau regelaar? ( anders kunnen de casablanca's niet aan de minimono's)weidok schreef:de HK (karton)cd speler en de Fostex ML TL
(dat had de Waddenhoorn moeten worden)
laat ik thuis ... hoef ik niks los te halen
het schema is druk genoeg ..
als het niet ander kan dan met ik de HK alsnog lospeuteren
Dat bedacht ik me nog... Ik wil ook graag een cd speler met variabele uitgang omdat mijn oude Quad 22 voorversterker niet zoveel volts aankan. Ik gebruik wel een gemodificeerde cd ingang of een verzwakker kabeltje maar dan nog blijkt mijn Marantz cd-72mkII wat veel af te geven.
Dus is er een cd speler beschikbaar of moet ik ook mijn cd speler meenemen?
Dus is er een cd speler beschikbaar of moet ik ook mijn cd speler meenemen?
Post 1 pagina 1 is aangepast...nieuwe lijstjes en een luisterschema komen er aan
Natuurlijk is mogelijk dat jullie ter plaatse het schema anders
indelen.. hangt er gewoon van af wie wat meeneemt..
Of als jullie een betere match amp/speakers/cd/dvd speler en kabels
voor ogen hebben... overleg maar met elkaar...
Schema's en lijsten uitprinten is ook reuze handig
Aankoniging(affiche) van de luisterdag ..??
Ik heb ze conform deze hypex pdf gemaakt. De kabel die ik gebruik heeft 50 pf per meter en 70 pf bij mantel gebruik. Ze zijn nu vrij lang en de minimono's heel klein, ik kort ze wel ff in tot 50 cm. Dan hoeft Weidok niks los te halen.KT88 schreef:Tja, monoblokken staan uit elkaar he?
Elke pF meer is er eentje, dus.........
Ik heb zelf 50 cm RG58U erachter, da's bijna 40 pF.
Veel meer moet dat niet worden, als het lastig wordt kan ik er nog wel even XLR-en aan solderen.
Moet dat nog impedantie-gebalanceerd zijn, of mag het hard koud ---> gnd. worden?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:


