Bijgewerkt op 19 oktober 2006:
de bedenker(s) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen
De liefhebbers zijn:
1: mluyben
2: sietse
3: ovni
4: richard
5: roland
6: weidok (ytzen)???
7: macabre
8: Gast weidok
9: nando
10: Audiomanics (Kees)
11: evil-ien
12: KT88
13: 1e Gast mluyben
14: Hififiel (Kevin)
15: gast Richard
16: doppedoos
17: jeoffrey..
18: gast jeoffrey..
19: 2e Gast mluyben
LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )
KOSTEN: 40 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om 10.45 uur koffie/ thee met cake (eigenbouw?)
........... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d
Na afloop is er de mogelijkheid een restaurant op te zoeken.
TIJDEN: Luisteren van ca 11.00 tot 16.00 uur.
Het luisterschema staat onderaan !!!! :
van ca. 10:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
van 16.00-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.
APPARATUUR
Speakers:......Luisterschema staat onderaan:
1: Visaton Casablanca's....(imp. 6 ohm).....mluyben
2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse
3: Tangband hoorn gelijk het beest. (R2D2)..roland
4: Sostratos TL Sceanpeak.........(4 ohm)...ovni
5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm)...gast weidok
6: De Cantate speakers met JX92s driver.. Hififiel
7: Proteus...(we zien wel of ze klaar).....richard??
We kunnen dus ongeveer 35/45 minuten naar 1 stel speakers
luisteren
Versterkers:
Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)
Audiomanics maakt xlr verloopkabels voor z'n buizeneindtrap
Eindtrappen:
1: klasse D minimono's UcD 180............ovni
2: Bryston 4B-NRB klasse AB ............richard
3: Quad II buizen mono blokken 15 watt....nando
4: Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap....Audiomanics
Geintregeerde versterkers:
1: Mission Cyrus 2........klasse AB.......weidok
(md/mc phonotrap)
...... gaat mee als backup systeem
2: Super T amp of andere klasse D.........Roland
CD spelers:
1: Sony PS1...............................weidok
2: Denon DVD1600 speler gemodificeeerd....mluyben
3: Denon DCD735 ..........................mluyben
4: Technics A10 CD/DVD...................richard
Draaitafels: (OVNI met Sl110/Sme309mkII/Dl-160)
Phonavoortrap van KT88
Kunnen we als er een vervolg op deze dag komt
(en die komt er vast wel
altijd nog wel meer aandacht geven...
EEN DRAAITAFEL- of VINYLDAG
Kabels en snoeren ??
Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken iedereen neemt wel kabels
en snoeren mee
Muziek voorkeur :
Pop???
Klassiek ??
Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare.
Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking
Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.
Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).
Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.
De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.
De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.
Alle zaken/veranderingen mbt de planning
graag doorgeven aan de organisator(en)cq bedenker(s)
Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.
Deze lijst zal steeds worden aangepast
zijn er nog vragen dan horen wij dat graag !!
Kijk de vlag bij de ingang hangt al uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Voorlopig Luisterschema ZelfbouwAudio te Beetsterzwaag
Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)
Audiomanics maakt xlr verloopkabels voor z'n buizeneindtrap
...Tijd:..............Speakers:...................................Versterker:...............CDspeler
11.00-11.35 1: Visaton Casablanca's..(imp. 6 ohm)...mluyben....Mini mono's UcD180...Denon DVD1600 en Denon DCD735
11.45-12.20 2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse.....Bryston 4B-NRB klasse AB...........HK 7600 ?
12.30-13.05 3: Tangband hoorn R2D2..roland.......Super T-amp...................................................??.
13.15-13.50 4: Sostratos TL Sceanpeak..(4 ohm)...ovni.Minimono's UcD180..buizenphonoamp (KT88)..Sl110/Sme309mkII/Dl-160
14.00-14.35 5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm).................Quad II buizen.....................Sony PS1.??.
14.45-15.20 6: Proteus (we zien wel of ze klaar zijn ).richard.Bryston 4B-NRB klasse AB...Technics A10 CD/DVD.??
15.30-16.15 7: De Cantate met JX92s...Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap... cd speler ????
Reserve : Vergelijking klasse AB vertserker met UCD klasse D speakers zelf met elkaar kiezen ???
Tussen iedere stint zit ca. 10 min voor ombouwen, ervaring uitwisselen of gewoon babbelen en pauze .. andere noodzakelijke dingen
de redactie Weidok
..


