Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Heren,

Met pijn in mijn hart moet ik melden dat de audiodag in het noorden voor mij helaas niet gaat lukken. Ik zit dat weekeinde voor mijn werk in het buitenland. Ik zal nog proberen of ik eea kan verplaatsen maar ben bang dat dit een onbegonnen zaak is...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

jeoffrey schreef:
hallo,

Ik woon in groningen en wou met een vriend langskomen op deze dag. heb alleen nergens kunnen lezen hoe ik mij kan aanmelden. heeft iemand hier info over?
Welkom Jeoffey.. bij deze zijn jullie aangemeld :)
zal de lijst op pagina 1 post 1 zsm aanpassen

Misschien kunnen jullie carpoolen met Roland
PM hem maar even .. lijkt mij handig..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Porcino schreef:
Heren,

Met pijn in mijn hart moet ik melden dat de audiodag in het noorden voor mij helaas niet gaat lukken. Ik zit dat weekeinde voor mijn werk in het buitenland. Ik zal nog proberen of ik eea kan verplaatsen maar ben bang dat dit een onbegonnen zaak is...
Jammer.. Porcino volgende keer misschien ?? :)
zal de lijst zsm aanpassen
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

:oops: vergeten te vertellen :)

Een nostalische verrassing uit de zestiger jaren????

Als het lukt ...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

[quote="weidok
Een nostalische verrassing uit de zestiger jaren????..[/quote]

Ik heb er al slapeloze nachten van en nu ga je het nog spannender maken...

Kees
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

audiomanics schreef:
[quote="weidok
Een nostalische verrassing uit de zestiger jaren????..
Ik heb er al slapeloze nachten van en nu ga je het nog spannender maken...

Kees
Ja en ik mag zolang "het geheim" niet verklappen :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

audiomanics schreef:
Ik heb er al slapeloze nachten van en nu ga je het nog spannender maken...

Kees
Ja ja,

volgens mij ben je gewoon zenuwachtig voor volgende week :mrgreen:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

ovni schreef:
volgens mij ben je gewoon zenuwachtig voor volgende week :mrgreen:
Ja, alweer dronken worden en dan die kater!!.... Maar daar zijn weer roze snoepjes voor :D

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Gezien de toch wel overmatige belangstelling voor de WK versterker vroeg ik me af of ik die nog mee zal brengen naar Beesterzwaag?

Hoop hem dan nog iets te hebben fijngetuned..........
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

KT88 schreef:
Gezien de toch wel overmatige belangstelling voor de WK versterker vroeg ik me af of ik die nog mee zal brengen naar Beesterzwaag?

Hoop hem dan nog iets te hebben fijngetuned..........
Joh .. zou zeggen neem dat beest dan maar mee he :)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

KT88 schreef:
Gezien de toch wel overmatige belangstelling voor de WK versterker vroeg ik me af of ik die nog mee zal brengen naar Beesterzwaag?

Hoop hem dan nog iets te hebben fijngetuned..........
Je haalt het niet in je hoofd om het niet te doen!!

Kees
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Het belooft een erg leuke dag te worden. Ik zal er hard aan werken om mijn hoorns met Ciare HX 132 drivers spelend te hebben tegen die tijd.

Van bladzijde 1:
4: Tangband hoorn gelijk het beest. (R2D2)..roland
Geintregeerde versterkers:
2: Super T amp of andere klasse D.........Roland ??
De tl's zijn met Tangband bas. De hoorns daar zit een Ciare driver in. Hmm een luisteruimte van 15 bij 7 meter. Moeilijke, moeilijk, moeilijk, :^o ik denk dat ik de mini tl's thuis laat.

Ik neem in ieder geval de Trends Audio TA 10 klasse D amp mee. Met de beruchte tripath chip. Die ook in de Super T en de regular T-Amp zit.

Afhankelijk van wat voor een vervoer ik kan regelen, neem ik mijn difussors ook mee. Twee stuks van 90 bij 140 cm en twee stuks van 74 bij 140 cm. (12cm dik en erg zwaar). En een prototype van mijn nieuwe basstrap. (90*80*30 cm) die met passieve radiatoren werkt, ipv poorten.

Als er iemand vanuit Groningen met een busje naar B'zwaag gaat zou ik erg graag meerijden. (ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet).

Groeten Roland
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hmm een luisteruimte van 15 bij 7 meter. Moeilijke, moeilijk, moeilijk
Misschien dat het meevalt. Er ligt stoffen vloer bedekking en toen ik er geweest ben klonk het er niet hol. In het midden zitten schuifdeuren dus kunnen we desgewenst de ruimte halveren.
Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen.
Het is altijd beter dan een kaal klaslokaal (hoop ik).
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Een nostalische verrassing uit de zestiger jaren????..
Laat me raden, je oma die in de jaren zestig pin-up was en vaak naakt geposeerd heeft gaat een come-back maken, haar eerste strip-tease optreden is tijdens de luisterdag?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik dacht eigenlijk dat hij John Lennon opgegraven had...

Wat betreft de acoustiek.. Het klinkt toch nooit zoals het thuis klinkt.. Meestal lopen daar ook niet zoveel mensen in de huiskamer.
Dus mensen: gelieve de kleding aan te passen op de acoustiek van de ruimte..

Mocht Howard aangesloten worden, toch wel even een waarschuwing aan diegene die de volumeknop gaat bedienen. Ik heb gelezen dat het er in Breda soms redelijk hard aan toe ging... Het zou ontzettend sneu zijn als er iemand met een paar verkoolde speakers weer huiswaarts keert..
Vermogen is nu eenmaal slecht op het gehoor in te schatten, zeker niet als de andere omstandigheden (acoustiek, ruimte, demping etc) onbekend zijn.. Howard drukt wel door hoor..

Kees
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Sietse

Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?
Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Roland schreef:
Hoi Sietse

Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?
Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.

Groeten Roland
Of de achterwand van baksteen is? Volgens mij zijn de wanden ouwerwets afgewerkt met iets. Weet ik niet zeker. Maar er is ruimte om de boxen daar te plaatsen waar je wilt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Volgens mij is er bij de laatste (jaren '60?) verbouwing van de ruimte en het podium kwistig met hardboard en zachtboard omgesprongen. Ook heb ik begrepen dat de ruimte achter het gordijn van het podium wordt gebruikt als opslag voor materialen van de fanfare.

Aan de andere zijde van het lokaal stond een eenvoudige bar-koffietafel.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi Sietse

Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?
Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.

Groeten Roland
De akoustiek is volgens mij behoorlijk...
en de ruimte ka eventueel kleiner gemaakt worden
dmv schuifwanden... dus dat gaat wel lukken :)

Nog even dit nu het bijna zover is...............

Kabels en snoeren ??

Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee ???
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken ???

Als de speaker eigenaren/bouwers zelf een set luidsprekerkabels mee kunnen nemen gaat dat ook lukken



Of hebben jullie andere suggesties ???

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik heb nog een setje interlinks liggen van olifantenlullenleer, cadeau gekregen van een forumlid, zit ook een waarschuwing bij 'do not rub for prolonged periods of time, may expand to 10x its normal diameter and length' als iemand 't aandurft wil ik die wel uitlenen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

SSassen schreef:
Ik heb nog een setje interlinks liggen van olifantenlullenleer, cadeau gekregen van een forumlid, zit ook een waarschuwing bij 'do not rub for prolonged periods of time, may expand to 10x its normal diameter and length' als iemand 't aandurft wil ik die wel uitlenen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
JA IK!!!

Kees

edit... Sorry WIJ!! ( :evil: -ien ook dus..)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Hmmm........probeer ze dan te krijgen *voor* de 13e....heeft :evil: -ien ook eens een leuke nacht......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Gewoon ff de openings post lezen, maar bij deze zijn jij en je vriend geregistreerd en welkom natuurlijk.
Weidok gaat nog wel de lijst bijwerken, maar heeft te maken met vervelende fam. omstandigheden, waarvan we de afloop niet weten.
Nog even dit nu het bijna zover is...............

Kabels en snoeren ??

Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee ???
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken ???

Als de speaker eigenaren/bouwers zelf een set luidsprekerkabels mee kunnen nemen gaat dat ook lukken



Of hebben jullie andere suggesties ???

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:


Even to the piont please :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik neem een kabelhaspel mee (met kabel.. :wink: ) en ik heb al een stapeltje snoeren met verdeeldozen klaar liggen. Met en zonder randaarde.
Ik heb ook 1 stel ls kabels van ca 4 mtr.

Richard heeft een PB.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ik neem een kabelhaspel mee (met kabel.. :wink: ) en ik heb al een stapeltje snoeren met verdeeldozen klaar liggen. Met en zonder randaarde.
Ik heb ook 1 stel ls kabels van ca 4 mtr.

Richard heeft een PB.
wie neemt nog wat luidsprekersnoer mee?


De prijzen van de consumpties
koffie/ thee en fris zijn € 1,-
koffie met cake € 1,20

Het is mogelijk om voor koffie te zorgen.
Hoe laat moet dit klaar staan en voor hoeveel personen?
Indien u overdag consumpties wilt gebruiken is het mogelijk dat u dat zelf maakt of uit de koelkast haalt.
Wij gaan ervan uit dat iedereen betaalt wat hij gebruikt.
Er zijn voldoende stoelen en tafels.

Kijk wat een service... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”