Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Welkom Jeoffey.. bij deze zijn jullie aangemeldjeoffrey schreef:hallo,
Ik woon in groningen en wou met een vriend langskomen op deze dag. heb alleen nergens kunnen lezen hoe ik mij kan aanmelden. heeft iemand hier info over?
zal de lijst op pagina 1 post 1 zsm aanpassen
Misschien kunnen jullie carpoolen met Roland
PM hem maar even .. lijkt mij handig..
Jammer.. Porcino volgende keer misschien ??Porcino schreef:Heren,
Met pijn in mijn hart moet ik melden dat de audiodag in het noorden voor mij helaas niet gaat lukken. Ik zit dat weekeinde voor mijn werk in het buitenland. Ik zal nog proberen of ik eea kan verplaatsen maar ben bang dat dit een onbegonnen zaak is...
zal de lijst zsm aanpassen
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hoi
Het belooft een erg leuke dag te worden. Ik zal er hard aan werken om mijn hoorns met Ciare HX 132 drivers spelend te hebben tegen die tijd.
Van bladzijde 1:
ik denk dat ik de mini tl's thuis laat.
Ik neem in ieder geval de Trends Audio TA 10 klasse D amp mee. Met de beruchte tripath chip. Die ook in de Super T en de regular T-Amp zit.
Afhankelijk van wat voor een vervoer ik kan regelen, neem ik mijn difussors ook mee. Twee stuks van 90 bij 140 cm en twee stuks van 74 bij 140 cm. (12cm dik en erg zwaar). En een prototype van mijn nieuwe basstrap. (90*80*30 cm) die met passieve radiatoren werkt, ipv poorten.
Als er iemand vanuit Groningen met een busje naar B'zwaag gaat zou ik erg graag meerijden. (ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet).
Groeten Roland
Het belooft een erg leuke dag te worden. Ik zal er hard aan werken om mijn hoorns met Ciare HX 132 drivers spelend te hebben tegen die tijd.
Van bladzijde 1:
De tl's zijn met Tangband bas. De hoorns daar zit een Ciare driver in. Hmm een luisteruimte van 15 bij 7 meter. Moeilijke, moeilijk, moeilijk,4: Tangband hoorn gelijk het beest. (R2D2)..roland
Geintregeerde versterkers:
2: Super T amp of andere klasse D.........Roland ??
Ik neem in ieder geval de Trends Audio TA 10 klasse D amp mee. Met de beruchte tripath chip. Die ook in de Super T en de regular T-Amp zit.
Afhankelijk van wat voor een vervoer ik kan regelen, neem ik mijn difussors ook mee. Twee stuks van 90 bij 140 cm en twee stuks van 74 bij 140 cm. (12cm dik en erg zwaar). En een prototype van mijn nieuwe basstrap. (90*80*30 cm) die met passieve radiatoren werkt, ipv poorten.
Als er iemand vanuit Groningen met een busje naar B'zwaag gaat zou ik erg graag meerijden. (ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet).
Groeten Roland
Misschien dat het meevalt. Er ligt stoffen vloer bedekking en toen ik er geweest ben klonk het er niet hol. In het midden zitten schuifdeuren dus kunnen we desgewenst de ruimte halveren.Hmm een luisteruimte van 15 bij 7 meter. Moeilijke, moeilijk, moeilijk
Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen.
Het is altijd beter dan een kaal klaslokaal (hoop ik).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Laat me raden, je oma die in de jaren zestig pin-up was en vaak naakt geposeerd heeft gaat een come-back maken, haar eerste strip-tease optreden is tijdens de luisterdag?Een nostalische verrassing uit de zestiger jaren????..
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik dacht eigenlijk dat hij John Lennon opgegraven had...
Wat betreft de acoustiek.. Het klinkt toch nooit zoals het thuis klinkt.. Meestal lopen daar ook niet zoveel mensen in de huiskamer.
Dus mensen: gelieve de kleding aan te passen op de acoustiek van de ruimte..
Mocht Howard aangesloten worden, toch wel even een waarschuwing aan diegene die de volumeknop gaat bedienen. Ik heb gelezen dat het er in Breda soms redelijk hard aan toe ging... Het zou ontzettend sneu zijn als er iemand met een paar verkoolde speakers weer huiswaarts keert..
Vermogen is nu eenmaal slecht op het gehoor in te schatten, zeker niet als de andere omstandigheden (acoustiek, ruimte, demping etc) onbekend zijn.. Howard drukt wel door hoor..
Kees
Wat betreft de acoustiek.. Het klinkt toch nooit zoals het thuis klinkt.. Meestal lopen daar ook niet zoveel mensen in de huiskamer.
Dus mensen: gelieve de kleding aan te passen op de acoustiek van de ruimte..
Mocht Howard aangesloten worden, toch wel even een waarschuwing aan diegene die de volumeknop gaat bedienen. Ik heb gelezen dat het er in Breda soms redelijk hard aan toe ging... Het zou ontzettend sneu zijn als er iemand met een paar verkoolde speakers weer huiswaarts keert..
Vermogen is nu eenmaal slecht op het gehoor in te schatten, zeker niet als de andere omstandigheden (acoustiek, ruimte, demping etc) onbekend zijn.. Howard drukt wel door hoor..
Kees
Hoi Sietse
Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?
Groeten Roland
Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?
Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Groeten Roland
Of de achterwand van baksteen is? Volgens mij zijn de wanden ouwerwets afgewerkt met iets. Weet ik niet zeker. Maar er is ruimte om de boxen daar te plaatsen waar je wilt.Roland schreef:Hoi Sietse
Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Groeten Roland
Volgens mij is er bij de laatste (jaren '60?) verbouwing van de ruimte en het podium kwistig met hardboard en zachtboard omgesprongen. Ook heb ik begrepen dat de ruimte achter het gordijn van het podium wordt gebruikt als opslag voor materialen van de fanfare.
Aan de andere zijde van het lokaal stond een eenvoudige bar-koffietafel.
Aan de andere zijde van het lokaal stond een eenvoudige bar-koffietafel.
De akoustiek is volgens mij behoorlijk...Roland schreef:Hoi Sietse
Is de achterwand van baksteen? Hoe ziet die er uit? Weet je dat nog?Ik bouw alles zo dat het de achterwand gebruikt om de bass op te liften. Ach ok, er valt vast een mouw aan te passen. Zo gevoelig zijn die hoorns niet voor akoustiek.Er zit bovendien een klein podium in de zaal. Als we daar voor de boxen opstellen hebben we ook nog acoustische demping want ik meen dat er nog gordijnen hangen
Groeten Roland
en de ruimte ka eventueel kleiner gemaakt worden
dmv schuifwanden... dus dat gaat wel lukken
Nog even dit nu het bijna zover is...............
Kabels en snoeren ??
Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee ???
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken ???
Als de speaker eigenaren/bouwers zelf een set luidsprekerkabels mee kunnen nemen gaat dat ook lukken
Of hebben jullie andere suggesties ???
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik heb nog een setje interlinks liggen van olifantenlullenleer, cadeau gekregen van een forumlid, zit ook een waarschuwing bij 'do not rub for prolonged periods of time, may expand to 10x its normal diameter and length' als iemand 't aandurft wil ik die wel uitlenen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
JA IK!!!SSassen schreef:Ik heb nog een setje interlinks liggen van olifantenlullenleer, cadeau gekregen van een forumlid, zit ook een waarschuwing bij 'do not rub for prolonged periods of time, may expand to 10x its normal diameter and length' als iemand 't aandurft wil ik die wel uitlenen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kees
edit... Sorry WIJ!! (
Nog even dit nu het bijna zover is...............sietse schreef:Gewoon ff de openings post lezen, maar bij deze zijn jij en je vriend geregistreerd en welkom natuurlijk.
Weidok gaat nog wel de lijst bijwerken, maar heeft te maken met vervelende fam. omstandigheden, waarvan we de afloop niet weten.
Kabels en snoeren ??
Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee ???
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken ???
Als de speaker eigenaren/bouwers zelf een set luidsprekerkabels mee kunnen nemen gaat dat ook lukken
Of hebben jullie andere suggesties ???
Even to the piont please
wie neemt nog wat luidsprekersnoer mee?sietse schreef:Ik neem een kabelhaspel mee (met kabel..) en ik heb al een stapeltje snoeren met verdeeldozen klaar liggen. Met en zonder randaarde.
Ik heb ook 1 stel ls kabels van ca 4 mtr.
Richard heeft een PB.
De prijzen van de consumpties
koffie/ thee en fris zijn € 1,-
koffie met cake € 1,20
Het is mogelijk om voor koffie te zorgen.
Hoe laat moet dit klaar staan en voor hoeveel personen?
Indien u overdag consumpties wilt gebruiken is het mogelijk dat u dat zelf maakt of uit de koelkast haalt.
Wij gaan ervan uit dat iedereen betaalt wat hij gebruikt.
Er zijn voldoende stoelen en tafels.
Kijk wat een service...
