btw Peter, mogen we weten waar je mee bezig bent, gewoon uit nieuwsgierigheid.
Rudy
Momenteel met niks

Ik heb een paar MTM speakers gemaakt met Peerless WA10 tweeters en 2 Peerless HDS182 woofers. Ik heb de crossover laten maken door Jos van Speakerscorner.
Maar nu zou ik zelfs wat willen meten. Lijkt me toch leuker.
Ik ben er nog steeds niet uit.
Ofwel koop ik de ECM8000 met een MPA-102 verserkertje. Kost me zo'n 150€.
Ofwel doe ik het met zo'n capsulletje van monacor en een zelfbouwversterkertje. Maar hoe calibreer ik het ding dan? of is dat niet nodig omdat het lineair genoeg is?
Het capsulletje heb ik al. koste bijna niks.
Is er bij zo'n ECM8000 trouwens een calibratiecurve?