nieuw project

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik heb testen gezet maar omdat deze houtstructuur dremate grof is zal ik tot 10 laklagen moeten gaan,misschien nog wel meer dus waarschijnlijk gaat dit niet gebeuren.
de eerste voet is ook klaar om gefineerd te worden, deze worden in dezelde fineer gezet alleen maak ik ze zwart,ik kan niet wachten tot ze klaar zijn,misschien kunnen ze wel mee naar breda :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

er bestaat volgens mij ook een speciaale opvullak voor dit soort dingen. Maar daar zal het nu wel te laat voor zijn (of je hebt al een dergelijke lak).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik gebruik rustin`s plastic coating,wat een prachtig spul,2-componenten stofdroog binnen een kwartier en zo knetterhard als het goed doorgehard is duw je met je nagel een deuk in `t hout maar de lak geeft geen krimp,tevens krasvast en hittebestendig en ook nog betaalbaar.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ZE SPELEN!!
net de laatste handelingen vericht,de voeten moet ik nog afmaken.
helaas m`n camera uitgeleend.
eerste indrukken zeker `t hoog vol in m`n smaak,maar de tweeters waren niet nieuw,de woofers moeten zeker nog ingespeeld worden en de filteronderdelen foto`s volgen spoedig.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

voorlopig nog inspelen,helaas zijn de naden licht zichtbaar geworden.
ze spelen in ieder geval heerlijk,het is ongelooflijk hoe laag die dingen gaan.in vergelijk met m`n vorige luidsprekers(premiun 11) is `t ongelooflijk hoeveel detail erbij is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

de voeten moet ik nog afmaken,helaas eerst wat andere dingen.
hoe kun je `t beste stof van een tweeter afhalen?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Prachtig zeg!! Mooie kleur fineer!
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

He, heb je de box weer recht gezet? :?

Prachtig wat je met zo'n beetje de splinterigste houtsoort gefikst hebt..

Snap alleen al die plakkertjes achter op het fineer nog niet... even verder studeren :? (ik dus...)

Kees
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

audiomanics schreef:
Snap alleen al die plakkertjes achter op het fineer nog niet... even verder studeren :? (ik dus...)

Kees
Volgens mij zijn het allemaal losse stroken :idea:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

al die plakkertjes zijn om de naden mooi aan elkaar te plakken,want het waren allemaal stroken van 10 cm.

wat bedoel je met weer recht gezet?
hij staat nu op een paar plankjes achterover,de voeten moet ik nog afmaken uiteraard met spikes.
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Wat is eigenlijk de bedoeling van die vier vierkanten die je in de baffle hebt/had?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik vind 'm er erg mooi uitzien. Graag meer foto's 8) .
Die scanspeak woofer ziet er met dat flitslicht wel heel goedkoop uit he :lol: . Hoe klinktie?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Wat is eigenlijk de bedoeling van die vier vierkanten die je in de baffle hebt/had?
die gaten moest ik er wel inmaken om loodbitumen,bedrading en demping te kunnen monteren.

wat die woofer betreft ziet het er in `t echt wel een stuk luxer uit 8)

de eerste indrukken,hoog zeer goed(foliespoelen?)met veel detail,laag veel detail en echt laag,stond werkelijk echt versteld hoe laag die dingen gaan.
het miden vind ik ook goed,maar heb liever dat ie iets meer forward klinkt het geluid komt mooi los van de speakers,ze moeten nog wel wat uurtjes inspelen ze hebben er nu een uurtje of 40 erop zitten en hoor nog steeds veel veranderen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Over de tweeter was ik ook heel tevreden. Sommigen vinden 'm te schel, anderen juist weer te terughoudend. Het is in ieder geval wél een tweeter waar je een mening over moet hebben :lol: .
Ik vind 'm mooi uitgewogen en gedetailleerd. Van scherpte geen last.
Die revelator woofers zien er in 't echt idd mooier uit :wink: . Klinken ook mooi! Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zou hem best willen zien op de luisterdag!!!

Ziet er gewoon ongelofelijk goed uit zeg!!!

Ik heb de 2k coating van rustin ook gebruikt, maar vond hem toch wel lastig om aan te brengen eerlijk gezegd. Had ook veel last van stofjes enzo..

Wowly
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik zal een tweede keer ook twijfelen met de plastic coating,het is erg agressief,het reageert slecht met tix en droogt zo verschrikkelijk snel het is echt stofdroog in 10 minuten.
wat betreft het meenemen naar de luisterdag gaat niet lukken omdat de auto vol zit met meerijders.
daarintegen ben je van harte welkom om een keer tekomen luisteren,als ze af zijn.
eerlijk is eerlijk,edo heeft hier toch een mooie klus mee geklaard 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

dre schreef:
wat betreft het meenemen naar de luisterdag gaat niet lukken omdat de auto vol zit met meerijders.
Aanhangwagentje huren en daar die meerijders in stoppen..
Of je brengt ze naar het station en in Breda pik je ze weer op.. Mogelijkheden genoeg..
Ik ben er niet... te kort op Beetsterzwaag..

Kees
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Erg mooi resultaat. Heb je het filter een op een van Edo over genomen?
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Erg mooi resultaat. Heb je het filter een op een van Edo over genomen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

moet ik de eerste of de 2e vraag beantwoorden? :D
ik heb het filter zo overgenomen,ik laat ze eerst goed inspelen en dan kijken we wel hoe `t resultaat is.
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

dre schreef:
moet ik de eerste of de 2e vraag beantwoorden? :D
ik heb het filter zo overgenomen,ik laat ze eerst goed inspelen en dan kijken we wel hoe `t resultaat is.
Excuus voor de dubbelpost, computer bleef hangen.

Handig dat het filter extern is geplaatst, aanpassingen zijn dan toch een stuk makkelijker te realiseren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

een extern filter maakt dat wel een stuk makkelijker,jij bent toch ook met een vergelijkbaar project bezig?
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Heb je de kastinhoud ook gelijk gehouden aan de versie van Edo?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

laten we zeggen ja,het viel niet mee om exact de inhoud te berekenen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

LOL... :) ...was inderdaad niet echt makkelijk maar te doen.... 8)

Betreffende je PB over dat mid...Je kan eventueel iets doen met de seriespoel van 2.2mH in serie met het laag. Iets verklijnen naar 1.8mH zal het mid wat optreken.

Hieronder zie je een simulatie wat er ongeveer gaat gebeuren dan:

Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

helaas heb ik geen 1.8mh liggen,wel een 2mh maar die is slechts 1.4mm er zit nu een tritec in van 3.5mm,ik ga maar eerst een luchtspoel proberen als er een andere spoel inkomt wordt het waarschijnlijk een foliespoel(prijs is wel even schrikken :shock: )
alleen past die foliespoel niet meer in de filterkast.......
Gesloten