Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

ALs de ene demo om 14:00 eindigd kan de andere natuurlijk nog niet om 14:00 starten, je zit met opbouwen. een kleine opbouw pauze inlassen?
Zal wel meevallen. Boxen en versterkers meteen allemaal opstellen, dan is het een kwestie van snoertjes ompluggen, denk ik. Zien we wel als de boel binnen staat.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

audiomanics schreef:
weidok schreef:
Jan komt niet naar de luisterdag.. dus oook geen UcD400 klasse D..
jammer maar het is niet anders..
Maar wel een UcD700AD :!:

Kees
Neem hem maar mee Kees ...
Wie zijn speakers daarop horen wil laat het even weten..
Sietse wil het verschil tussen klasse AB en klasse D
graag via zijn eigen speakers eens horen..
=D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik zou Howard toch al meenemen al was het alleen maar voor de kijk...
Een dergelijk vermogen is overigens niet helemaal zonder risico...
Vandaar dat ik nu mijn hoorns drastisch aan het modificeren ben.. Schade tot nu toe bij de oude bestukking: 2 compressiondrivers en een paar condensatoren die hun jasje uitgetrokken hebben..
Ik heb overigens al proefgedraaid met de nieuwe woofers...
TEEERING -- ampers scheuren in de muur en alles komt los in huis.... Zelfs ademen wordt moeilijk :twisted:

De volumeknop dus met beleid hanteren is het devies..


Kees
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik wil mijn Casa's eigenlijk op de mini mono en Howard wel eens horen.
Die schade zou mee moeten vallen aangezien het van mij nu ook weer niet zo hard hoeft dat het dak los komt :wink:
En als ze bij S&C een Ultimo op de UcD700 zonder schade kunnen laten draaien moeten mijn Casa's er toch ook tegen kunnen.
Gewoon luistervolume.
Ik zou alleen eens willen horen of er duidelijk verschil zit in deze versterkers.
Dus weidok zet beide maar bij mijn Casa's is toch slecht eens kwestie van ompluggen...toch :?:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
Ik wil mijn Casa's eigenlijk op de mini mono en Howard wel eens horen.
Die schade zou mee moeten vallen aangezien het van mij nu ook weer niet zo hard hoeft dat het dak los komt :wink:
En als ze bij S&C een Ultimo op de UcD700 zonder schade kunnen laten draaien moeten mijn Casa's er toch ook tegen kunnen.
Gewoon luistervolume.
Ik zou alleen eens willen horen of er duidelijk verschil zit in deze versterkers.
Dus weidok zet beide maar bij mijn Casa's is toch slecht eens kwestie van ompluggen...toch :?:
wacht andere reacties even af en zal dan de lijsten aanpassen..
Die Howard (UcD700) is een "beest" dus voorzichtig met de volumeknop..

:) :) :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Heeeeel misschien komt KT88 ook met een phono pre amp ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zorg er goed voor dat iedereen zijn eigen spulletjes hanteert, anders is het dadelijk tranenland voor iemand terwijl het een gave dag hoort te zijn! Zeker met vermogen als die UcD700 kunnen er wel eens rooksignalen tevoorschijn komen :D

Wowly
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Heeeeel misschien komt KT88 ook met een phono pre amp ?
KT88 ?? heb ik een berichtje gemist ... :oops: :oops:

DT's zouden we misschien een ander keer toch doen ???
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Dat was in Ovni's draadje over de GP10.
Daarin postte hij een foto van zijn draaitafel, en de mededeling dat er in Beetsterzwaag geen phonostage aanwezig was.

Toen heb ik aangeboden, mits de organisatie en persoonlijke omstandigheden dit toelaten, om langs te komen met een RIAA trapje met buisjes, die ik zelf op de DL160 heb geoptimaliseerd, zodat Ovni met zijn draaitafel kan spelen daar.

Als er eventueel een versterkertekort is ontstaan door het wegvallen van "Leeuwarden" , wil ik ook wel een hybrid meenemen indien nodig.

Maar als Kees Audiomaniacs zijn spullen meeneemt, is dat misschien overbodig.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

KT88 schreef:
Dat was in Ovni's draadje over de GP10.
Daarin postte hij een foto van zijn draaitafel, en de mededeling dat er in Beetsterzwaag geen phonostage aanwezig was.

Toen heb ik aangeboden, mits de organisatie en persoonlijke omstandigheden dit toelaten, om langs te komen met een RIAA trapje met buisjes, die ik zelf op de DL160 heb geoptimaliseerd, zodat Ovni met zijn draaitafel kan spelen daar.

Als er eventueel een versterkertekort is ontstaan door het wegvallen van "Leeuwarden" , wil ik ook wel een hybrid meenemen indien nodig.

Maar als Kees Audiomaniacs zijn spullen meeneemt, is dat misschien overbodig.
Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horen
is mij best.. zeg het maar ??
Dus KT88 komt met een buizenvoorvoorversterker ....

en iets meenemen om te laten zien mag altijd natuurlijk...

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

weidok schreef:
Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horen
is mij best.. zeg het maar ??
Dat laat ik dan even aan Ovni over, ik stel dan slechts de voortrap beschikbaar.
Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Dus KT88 komt met een buizenvoorvoorversterker ....
Als dat organisatorisch geen bezwaar is?
En als ik me die dag OK voel, maar omdat ik dan al geruime tijd na mijn behandelingen zit, verwacht ik daar geen problemen.
en iets meenemen om te laten zien mag altijd natuurlijk...
Ik zou niet durven, om mijn misbaksels naast Howard te zetten.
Ik zou dat alleen doen indien er een versterkertekort zou zijn, maar gezien de apparatuur in de openingspost is daar geen gebrek aan lijkt me.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

KT88 schreef:
Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Stel het je maar wel voor... de laatste MM heb ik jaren geleden de deur uitgewerkt (waarschijnlijk in een grijze container) Sinds dien heb ik een MC (vandenHul MC10) met een MC voorversterker in, ja, een heel gelikt kastje (overigens niet zelfbouw, wel ietwat aangepast: Burmester 808 MK3, een oude jongensdroom van me en nog steeds mijn trots..)
Bijna gelijk aan deze:
Afbeelding

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 13 sep 2006, 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik heb even een plaatje gemaakt, zijnde een voorstel voor de opstelling van de meegebrachte spullen. De sets boxen hebben ieder hun eigen kleur, maar dat snappen jullie wel. Enige probleem zou de lengte van ls kabels kunnen zijn. Zo kunnen we snel wisselen van boxen en versterkers etc.

Afbeelding

Mee eens?
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

KT88 schreef:
weidok schreef:
Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horen
is mij best.. zeg het maar ??
Dat laat ik dan even aan Ovni over, ik stel dan slechts de voortrap beschikbaar.
Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Nou graag, ik hoop dat Kt88 kan komen.

Tja en wat het uiterlijk niveau betreft .... wat Jasper Joppe Geerts bij speakers en audiomiacs bij versterkers doen*), dat haal ik ook niet. Sterker nog ik zal dat ook wel nooit gaan halen, ik hanteer nu eenmaal slechts schuurpapier en kwast / roller. Maar je kunt als je je best doet een heel aardig resultaat halen. En dat gelikte spul hier op het forum ... een prachtige inspiratiebron.

*) als ik andere 'kunstenaars' vergeet, mijn oprechte verontschuldigingen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kwa opstelling vd boxen: wat flexibiliteit is misschien wel handig, niet alle boxen houden van de zelfde afstand uit elkaar enzo
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Henkjan schreef:
kwa opstelling vd boxen: wat flexibiliteit is misschien wel handig, niet alle boxen houden van de zelfde afstand uit elkaar enzo
Dat is waar, maar dat zien we dan wel weer. Het is even bedoeld als uitgangs situatie, zodat we niet te veel tijd verliezen met installeren.
Ik neem wel stroom kabels en verdeeldozen mee voor de noodzakelijke 230V en ik heb ls kabels van ca 4 mtr. 2,5mm*.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Bij een dergelijke opstelling ook genoeg kortsluitkabeltjes om de niet gebruikte boxen kort te sluiten. Anders absorberen de buren het laag van de spelende box te veel.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
Bij een dergelijke opstelling ook genoeg kortsluitkabeltjes om de niet gebruikte boxen kort te sluiten. Anders absorberen de buren het laag van de spelende box te veel.
Dat is zeker een goed idee. Richard .. kortsluitkabeltjes..!!!
De opstelling van Sietse is wel goed we zetten de speakers
waar we tijdens een luister"stint" naar willen luisteren een
metertje of anderhalf naar voren .. ruimte genoeg dacht ik zo :)

Ovni neem toch je DT maar mee.. een beetje vinyl erbij
over een buizenphonoamp is best wel leuk zo'n dag...

Kunnen we misschien wat van opsteken...
Want vinyl leeft nog steeds onder de audioliefhebbers
:wink: :wink:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

weidok schreef:
Ovni neem toch je DT maar mee.. een beetje vinyl erbij
over een buizenphonoamp is best wel leuk zo'n dag...

Kunnen we misschien wat van opsteken...
Want vinyl leeft nog steeds onder de audioliefhebbers
:wink: :wink:
Wat van opsteken :?: Dat wordt gewoon een "Ah erlebnis" :twisted:

In een ander topic had ik het over meisje Krall. Live in Paris is helaas nooit op lp verschenen. Haar laatste opname is wel op Lp verschenen. Geen speciale audiofiele uitgave overigens.

Ik kijk wel even of ik nog wat speciaals kan vinden van zeer recente datum. (Klaar! van Doe Maar kan bijvoorbeeld niet, is alleen maar een hebbe dingetje van slechte kwaliteit persing ](*,) )

(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is. :roll: )
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

ovni schreef:
(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is. :roll: )
Zoals zoveel mensen, presteer ik het beste onder druk :mrgreen:

Ik neem wel e.e.a. aan vinyl mee, maar ik heb vnl. jazzrock en symphonische rock.
Heb ook nog wel e.e.a. aan klassiek, maar dat zijn geërfde platen, moet ik even de perskwaliteit van checken.
Zitten echte oudjes bij, Philips LY series enzo, zelfs nog wel wat mono hier en daar. Mijn grootvader en vader waren echte verzamelaars.............
De 78-ers zal ik dan maar thuislaten he? :lol:

Overigens ben ik niet bang van "niet-audiophiele" opnames, de muziek waar je van houdt is niet altijd even goed opgenomen of geperst.
Dat weerhoudt je toch ook niet om 't thuis te draaien?
Mij in elk geval niet!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

KT88 schreef:
ovni schreef:
(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is. :roll: )
Zoals zoveel mensen, presteer ik het beste onder druk :mrgreen:
porcino heeft ook een diy phonoamp beschikbaar.. !!

en Audiomanics heeft ook een "pareltje"dus er is geen sprake van druk :) :)

Over de kwaliteit van de ondergrond een kantine tafel zeg maar
waarop de dt op moet staan heb ik zo mijn twijfels :?: :?:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Draaitafel kan/mag op de grond staan (zolang het geen houten vloer is! ), anders is een met zand gevulde kist prima.

Die ga ik alleen niet meenemen en/of sjouwen, dus dat zal dan iemand anders moeten doen.

- edit -
Oeps, verkeerde topic, ik was in de war met Breda waar ik zelf een draaitafel zal gebruiken.
Dit moet je denkelijk even met Ovni opnemen.

De kans bestaat inderdaad dat ik me op die dag niet 100% voel, dus als er alternatieven zijn voor mijn phonostage, zoveel te beter.

Ik zal wel alles in het werk stellen om er wel bij te zijn, maar de geest is soms sterker dan het lichaam................
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

KT88 schreef:
Draaitafel kan/mag op de grond staan (zolang het geen houten vloer is! ), anders is een met zand gevulde kist prima.

Die ga ik alleen niet meenemen en/of sjouwen, dus dat zal dan iemand anders moeten doen.

- edit -
Oeps, verkeerde topic, ik was in de war met Breda waar ik zelf een draaitafel zal gebruiken.
Dit moet je denkelijk even met Ovni opnemen.
Eigenlijk hoort een sl-110 in de veren te hangen ..... :wink:
KT88 schreef:
De kans bestaat inderdaad dat ik me op die dag niet 100% voel, dus als er alternatieven zijn voor mijn phonostage, zoveel te beter.

Ik zal wel alles in het werk stellen om er wel bij te zijn, maar de geest is soms sterker dan het lichaam................
Ik hoop dat je er wel bent want ik ben heel nieuwsgierig naar specifiek deze pre-pre.

Ik neem kwa lp's waarschijnlijk mee;
*Wat vroege jaren 80 muziek ... +
*Sara K. - Water Falls (180 grams, Dmm Cut Vinyl)
*Katie Melua - Piece By Piece (180 Gr. LP)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

@ Weidok,
De vierpitters zal niet lukken. En mijn gast komt ook niet. Kun je dus ff aanpassen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
@ Weidok,
De vierpitters zal niet lukken. En mijn gast komt ook niet. Kun je dus ff aanpassen.
Jammer.. maar het is niet anders...
volgende keer komen de 4 pitters wel aan bod :)
Lijst is aangepast zie post 1 pagina 1 !!!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”