Zal wel meevallen. Boxen en versterkers meteen allemaal opstellen, dan is het een kwestie van snoertjes ompluggen, denk ik. Zien we wel als de boel binnen staat.ALs de ene demo om 14:00 eindigd kan de andere natuurlijk nog niet om 14:00 starten, je zit met opbouwen. een kleine opbouw pauze inlassen?
Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Neem hem maar mee Kees ...audiomanics schreef:Maar wel een UcD700ADweidok schreef:Jan komt niet naar de luisterdag.. dus oook geen UcD400 klasse D..
jammer maar het is niet anders..![]()
Kees
Wie zijn speakers daarop horen wil laat het even weten..
Sietse wil het verschil tussen klasse AB en klasse D
graag via zijn eigen speakers eens horen..
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik zou Howard toch al meenemen al was het alleen maar voor de kijk...
Een dergelijk vermogen is overigens niet helemaal zonder risico...
Vandaar dat ik nu mijn hoorns drastisch aan het modificeren ben.. Schade tot nu toe bij de oude bestukking: 2 compressiondrivers en een paar condensatoren die hun jasje uitgetrokken hebben..
Ik heb overigens al proefgedraaid met de nieuwe woofers...
TEEERING -- ampers scheuren in de muur en alles komt los in huis.... Zelfs ademen wordt moeilijk
De volumeknop dus met beleid hanteren is het devies..
Kees
Een dergelijk vermogen is overigens niet helemaal zonder risico...
Vandaar dat ik nu mijn hoorns drastisch aan het modificeren ben.. Schade tot nu toe bij de oude bestukking: 2 compressiondrivers en een paar condensatoren die hun jasje uitgetrokken hebben..
Ik heb overigens al proefgedraaid met de nieuwe woofers...
TEEERING -- ampers scheuren in de muur en alles komt los in huis.... Zelfs ademen wordt moeilijk
De volumeknop dus met beleid hanteren is het devies..
Kees
Ik wil mijn Casa's eigenlijk op de mini mono en Howard wel eens horen.
Die schade zou mee moeten vallen aangezien het van mij nu ook weer niet zo hard hoeft dat het dak los komt
En als ze bij S&C een Ultimo op de UcD700 zonder schade kunnen laten draaien moeten mijn Casa's er toch ook tegen kunnen.
Gewoon luistervolume.
Ik zou alleen eens willen horen of er duidelijk verschil zit in deze versterkers.
Dus weidok zet beide maar bij mijn Casa's is toch slecht eens kwestie van ompluggen...toch
Die schade zou mee moeten vallen aangezien het van mij nu ook weer niet zo hard hoeft dat het dak los komt
En als ze bij S&C een Ultimo op de UcD700 zonder schade kunnen laten draaien moeten mijn Casa's er toch ook tegen kunnen.
Gewoon luistervolume.
Ik zou alleen eens willen horen of er duidelijk verschil zit in deze versterkers.
Dus weidok zet beide maar bij mijn Casa's is toch slecht eens kwestie van ompluggen...toch
wacht andere reacties even af en zal dan de lijsten aanpassen..mluyben schreef:Ik wil mijn Casa's eigenlijk op de mini mono en Howard wel eens horen.
Die schade zou mee moeten vallen aangezien het van mij nu ook weer niet zo hard hoeft dat het dak los komt![]()
En als ze bij S&C een Ultimo op de UcD700 zonder schade kunnen laten draaien moeten mijn Casa's er toch ook tegen kunnen.
Gewoon luistervolume.
Ik zou alleen eens willen horen of er duidelijk verschil zit in deze versterkers.
Dus weidok zet beide maar bij mijn Casa's is toch slecht eens kwestie van ompluggen...toch
Die Howard (UcD700) is een "beest" dus voorzichtig met de volumeknop..
Dat was in Ovni's draadje over de GP10.
Daarin postte hij een foto van zijn draaitafel, en de mededeling dat er in Beetsterzwaag geen phonostage aanwezig was.
Toen heb ik aangeboden, mits de organisatie en persoonlijke omstandigheden dit toelaten, om langs te komen met een RIAA trapje met buisjes, die ik zelf op de DL160 heb geoptimaliseerd, zodat Ovni met zijn draaitafel kan spelen daar.
Als er eventueel een versterkertekort is ontstaan door het wegvallen van "Leeuwarden" , wil ik ook wel een hybrid meenemen indien nodig.
Maar als Kees Audiomaniacs zijn spullen meeneemt, is dat misschien overbodig.
Daarin postte hij een foto van zijn draaitafel, en de mededeling dat er in Beetsterzwaag geen phonostage aanwezig was.
Toen heb ik aangeboden, mits de organisatie en persoonlijke omstandigheden dit toelaten, om langs te komen met een RIAA trapje met buisjes, die ik zelf op de DL160 heb geoptimaliseerd, zodat Ovni met zijn draaitafel kan spelen daar.
Als er eventueel een versterkertekort is ontstaan door het wegvallen van "Leeuwarden" , wil ik ook wel een hybrid meenemen indien nodig.
Maar als Kees Audiomaniacs zijn spullen meeneemt, is dat misschien overbodig.
Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horenKT88 schreef:Dat was in Ovni's draadje over de GP10.
Daarin postte hij een foto van zijn draaitafel, en de mededeling dat er in Beetsterzwaag geen phonostage aanwezig was.
Toen heb ik aangeboden, mits de organisatie en persoonlijke omstandigheden dit toelaten, om langs te komen met een RIAA trapje met buisjes, die ik zelf op de DL160 heb geoptimaliseerd, zodat Ovni met zijn draaitafel kan spelen daar.
Als er eventueel een versterkertekort is ontstaan door het wegvallen van "Leeuwarden" , wil ik ook wel een hybrid meenemen indien nodig.
Maar als Kees Audiomaniacs zijn spullen meeneemt, is dat misschien overbodig.
is mij best.. zeg het maar ??
Dus KT88 komt met een buizenvoorvoorversterker ....
en iets meenemen om te laten zien mag altijd natuurlijk...
Dat laat ik dan even aan Ovni over, ik stel dan slechts de voortrap beschikbaar.weidok schreef:Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horen
is mij best.. zeg het maar ??
Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Als dat organisatorisch geen bezwaar is?Dus KT88 komt met een buizenvoorvoorversterker ....
En als ik me die dag OK voel, maar omdat ik dan al geruime tijd na mijn behandelingen zit, verwacht ik daar geen problemen.
Ik zou niet durven, om mijn misbaksels naast Howard te zetten.en iets meenemen om te laten zien mag altijd natuurlijk...
Ik zou dat alleen doen indien er een versterkertekort zou zijn, maar gezien de apparatuur in de openingspost is daar geen gebrek aan lijkt me.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Stel het je maar wel voor... de laatste MM heb ik jaren geleden de deur uitgewerkt (waarschijnlijk in een grijze container) Sinds dien heb ik een MC (vandenHul MC10) met een MC voorversterker in, ja, een heel gelikt kastje (overigens niet zelfbouw, wel ietwat aangepast: Burmester 808 MK3, een oude jongensdroom van me en nog steeds mijn trots..)KT88 schreef:Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Bijna gelijk aan deze:

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 13 sep 2006, 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou graag, ik hoop dat Kt88 kan komen.KT88 schreef:Dat laat ik dan even aan Ovni over, ik stel dan slechts de voortrap beschikbaar.weidok schreef:Als OVNI met zijn speakers met zijn dt wil laten horen
is mij best.. zeg het maar ??
Alhoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat Audiomaniacs niet over een fatsoenlijke MM pre beschikt, die er dan ook nog eens 100 x gelikter uitziet dan mijn b(r)ouwseltjes..........
Tja en wat het uiterlijk niveau betreft .... wat Jasper Joppe Geerts bij speakers en audiomiacs bij versterkers doen*), dat haal ik ook niet. Sterker nog ik zal dat ook wel nooit gaan halen, ik hanteer nu eenmaal slechts schuurpapier en kwast / roller. Maar je kunt als je je best doet een heel aardig resultaat halen. En dat gelikte spul hier op het forum ... een prachtige inspiratiebron.
*) als ik andere 'kunstenaars' vergeet, mijn oprechte verontschuldigingen.
Dat is waar, maar dat zien we dan wel weer. Het is even bedoeld als uitgangs situatie, zodat we niet te veel tijd verliezen met installeren.Henkjan schreef:kwa opstelling vd boxen: wat flexibiliteit is misschien wel handig, niet alle boxen houden van de zelfde afstand uit elkaar enzo
Ik neem wel stroom kabels en verdeeldozen mee voor de noodzakelijke 230V en ik heb ls kabels van ca 4 mtr. 2,5mm*.
Dat is zeker een goed idee. Richard .. kortsluitkabeltjes..!!!richard schreef:Bij een dergelijke opstelling ook genoeg kortsluitkabeltjes om de niet gebruikte boxen kort te sluiten. Anders absorberen de buren het laag van de spelende box te veel.
De opstelling van Sietse is wel goed we zetten de speakers
waar we tijdens een luister"stint" naar willen luisteren een
metertje of anderhalf naar voren .. ruimte genoeg dacht ik zo
Ovni neem toch je DT maar mee.. een beetje vinyl erbij
over een buizenphonoamp is best wel leuk zo'n dag...
Kunnen we misschien wat van opsteken...
Want vinyl leeft nog steeds onder de audioliefhebbers
Wat van opstekenweidok schreef:Ovni neem toch je DT maar mee.. een beetje vinyl erbij
over een buizenphonoamp is best wel leuk zo'n dag...
Kunnen we misschien wat van opsteken...
Want vinyl leeft nog steeds onder de audioliefhebbers
![]()
In een ander topic had ik het over meisje Krall. Live in Paris is helaas nooit op lp verschenen. Haar laatste opname is wel op Lp verschenen. Geen speciale audiofiele uitgave overigens.
Ik kijk wel even of ik nog wat speciaals kan vinden van zeer recente datum. (Klaar! van Doe Maar kan bijvoorbeeld niet, is alleen maar een hebbe dingetje van slechte kwaliteit persing
(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is.
Zoals zoveel mensen, presteer ik het beste onder drukovni schreef:(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is.)
Ik neem wel e.e.a. aan vinyl mee, maar ik heb vnl. jazzrock en symphonische rock.
Heb ook nog wel e.e.a. aan klassiek, maar dat zijn geërfde platen, moet ik even de perskwaliteit van checken.
Zitten echte oudjes bij, Philips LY series enzo, zelfs nog wel wat mono hier en daar. Mijn grootvader en vader waren echte verzamelaars.............
De 78-ers zal ik dan maar thuislaten he?
Overigens ben ik niet bang van "niet-audiophiele" opnames, de muziek waar je van houdt is niet altijd even goed opgenomen of geperst.
Dat weerhoudt je toch ook niet om 't thuis te draaien?
Mij in elk geval niet!
porcino heeft ook een diy phonoamp beschikbaar.. !!KT88 schreef:Zoals zoveel mensen, presteer ik het beste onder drukovni schreef:(Zo gaan we Kt88 wel onder druk zetten, 'k weet nie of 'ie daar blij mee is.)
en Audiomanics heeft ook een "pareltje"dus er is geen sprake van druk
Over de kwaliteit van de ondergrond een kantine tafel zeg maar
waarop de dt op moet staan heb ik zo mijn twijfels
Draaitafel kan/mag op de grond staan (zolang het geen houten vloer is! ), anders is een met zand gevulde kist prima.
Die ga ik alleen niet meenemen en/of sjouwen, dus dat zal dan iemand anders moeten doen.
- edit -
Oeps, verkeerde topic, ik was in de war met Breda waar ik zelf een draaitafel zal gebruiken.
Dit moet je denkelijk even met Ovni opnemen.
De kans bestaat inderdaad dat ik me op die dag niet 100% voel, dus als er alternatieven zijn voor mijn phonostage, zoveel te beter.
Ik zal wel alles in het werk stellen om er wel bij te zijn, maar de geest is soms sterker dan het lichaam................
Die ga ik alleen niet meenemen en/of sjouwen, dus dat zal dan iemand anders moeten doen.
- edit -
Oeps, verkeerde topic, ik was in de war met Breda waar ik zelf een draaitafel zal gebruiken.
Dit moet je denkelijk even met Ovni opnemen.
De kans bestaat inderdaad dat ik me op die dag niet 100% voel, dus als er alternatieven zijn voor mijn phonostage, zoveel te beter.
Ik zal wel alles in het werk stellen om er wel bij te zijn, maar de geest is soms sterker dan het lichaam................
Eigenlijk hoort een sl-110 in de veren te hangen .....KT88 schreef:Draaitafel kan/mag op de grond staan (zolang het geen houten vloer is! ), anders is een met zand gevulde kist prima.
Die ga ik alleen niet meenemen en/of sjouwen, dus dat zal dan iemand anders moeten doen.
- edit -
Oeps, verkeerde topic, ik was in de war met Breda waar ik zelf een draaitafel zal gebruiken.
Dit moet je denkelijk even met Ovni opnemen.
Ik hoop dat je er wel bent want ik ben heel nieuwsgierig naar specifiek deze pre-pre.KT88 schreef:De kans bestaat inderdaad dat ik me op die dag niet 100% voel, dus als er alternatieven zijn voor mijn phonostage, zoveel te beter.
Ik zal wel alles in het werk stellen om er wel bij te zijn, maar de geest is soms sterker dan het lichaam................
Ik neem kwa lp's waarschijnlijk mee;
*Wat vroege jaren 80 muziek ... +
*Sara K. - Water Falls (180 grams, Dmm Cut Vinyl)
*Katie Melua - Piece By Piece (180 Gr. LP)

