Er zijn een paar vragen geweest, namelijk, 2, 3 of 2.1 weg en de vraag wat de kosten mogen zijn.
Aangezien we voor een meer democratisch iets zullen gaan moeten we even kijken wat de pols hebben opgeleverd.
Vwb de maximum prijs voor een nautilusschelp-kast:
5 doen er evt mee als het max 75 euro gaat kosten
6 doen er evt mee als het max 150 gaat kosten
1 doet er evt mee als het maximaal 250 euro gaat kosten
Mocht de kast ongeveer 250 euro gaan kosten: geen haalbare kaart.....
Mocht de kast maximaal 150 euro kosten: zeer zeker een haalbare kaart vanwege 6 (!) mensen die wel mee willen doen!!!
Mocht de kast 75 maximaal gaan kosten doen er nog eens 5 mee!!
Conclusie, als we die kasten onder de 75 euro houden doen er in het totaal zo'n 11 mensen mee. Ik vind dat best veel. Ik wil gaan vragen aan hififiel of het tegenwoordig mogelijk is om voor ongeveer 75 euro zo'n nautilusschelp is te maken qua materiaalkosten. De mal kunnen we delen door elf, dus dat wordt een cheapie.....
Ik denk dat als mensen écht moeten inschrijven we ongeveer zo'n 6 a 7 man overhouden voor de nautiluskast.....
Voor wat betreft de configuratie, dat wordt wat lastiger......
1 eentje wil een midend 2-weg zonder sub, ik ben bang dat die afvalt. 3 willen een high-end tweeweg. is net te doen, eigenlijk net als een drie-weg mid-end. Wel 7 mensen willen een 3-weg high (!) en 6 een 2-weg incl Sub (!)
Da's lastig, want dat zijn er vrijwel evenveel die een drieweg-high-end willen en een 2.1 systeem..........
Verschillende optie's...
1: we voegen de drie high-end tweeweg bij de 2.1 weg en we hebben 9 (!) mensen die mee willen doen, alleen maken er drie geen gebruik van de sub. Dat dit eigenlijk niet helemaal kan komt dat een high-end 2 weg die uit een 2.1 systeem wordt gehaald per defintie bijna geen lagere regionen heeft.......
2: we bouwen 6 2-wegsystemen
3: we bouwen 7 3-wegsystemen.
Helaas heeft deze poll geen eenduidige richting gegeven...en wat gaat de doorslag geven?
Degene(n) die er de meeste uren in steekt?
Degene(n) die daadwerkelijk mee gaan doen (en zich dus vastleggen als er op voorhand kosten moeten worden gemaakt?)
Degene(n) die............???
ik weet het even niet. Misschien beiden??
Misschien kunnen we kijken wat de onderliggende technieken zijn waardoor B&W deze vorm heeft gekozen????? Als we die weten dat we die gaan toepassen op zowel een twee- als een driewegsysteem? Als we eenmaal weten hoe we een mal enzo moeten maken is de tweede keer een stuk eenvoudiger mogelijk? Dus dat we voorlopig even op twee benen blijven lopen?
Wowly