(dan te bedenken dat ik een heletijd geleden een schitterende trafo gesloopt heb
Een 2x25 V , 80VA doet het toch ook wel goed ?
(een kennis van mij heeft ide nog liggen)
Moderator: Beheerdersteam
Ja idd, een voortrapje trekt niet zoveel stroom en een mic ook niet (paar mA), dat kunnen de LM3xx makelijk aan. Die LM3xx'jes dan wel op een koelprofieltje schroeven. Ben je een stuk goedkoper en kleiner uit dan met een extra trafo.b_force schreef:
Kunnen we anders geen LM317 gebruiken (en negatieve variant, 337 toch ? ).
Die kan zo'n 40V hebben volgens mij..
Genoeg voor een opampjeb_force schreef:mm, jah degelijke schema's kende ik al. Je kan echter ook gewoon een diode brug op een (alleen opsitieve) wisselspnning doen, dan kom je ook aan een negatieve spanning. Ik vraag me alleen af hoeveel stroom dit kan hebben.
Meer dan genoeg voor je OpAmp, maar je wilt niet je Power Opamp voor je "eind" versterker voeden met de gestabiliseerde spanning van de LM317.b_force schreef:Hoeveel stroom kan een LM3xx max hebben (heb fftjes niet zomaar een datasheet voor mijn neuzen).
Je kan de spanning voor de eind versterker niet terugschroeven met een spanningsregulator want die levert niet genoeg stroom.b_force schreef:Anders zou je de spanning ook nog enigsinds terug kunnne schroeven voor je LM3875, of is dat geen goed plan ?![]()
Ja, ik zou dat schema aanhouden van nomad.ee.b_force schreef:Owjha nog een vraagje, je fantoom spanning, kan ik die genoeg stabalieseren met een paar elco's etc etc, of moet ik daar echt een spannings regelaar voor nemen ?