Je zou alles wellicht alles naar achteren moeten tilten.
Die woofer zou ik anders gewoon aan de zijkant zetten. Desnoods de basreflexpoort aan de andere kant.
Je zou alles wellicht alles naar achteren moeten tilten.
Die woofer zou ik anders gewoon aan de zijkant zetten. Desnoods de basreflexpoort aan de andere kant.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen , die woofer aan de zijkant.
Maar dan kom ik waarschijnlijk in de problemen met straling tegen de apparatuur. Deze staat links en rechts van de center.
Ik dacht de fronts van de units zelf in een hoek te zetten voor de goede afstraling
En gewoon downfiring sub? Dus naar beneden laten richten? Dit lijkt een beetje op de Bose 60** nogwat ontwerpen met die woofer zo schreef omhoog!
Is ook een mogelijkhied, ik ban dan wel bang voor het karakter van de sub zelf, misschien dat je dan verschil gaat horen met de andere 4 subs.
eventueel naar achter? , maar volgens mij is dat om problemen vragen?
En wat als je de woofer naar achteren richt? Hoever komt de center van de wand te staan? Als daar redelijk wat plaats tussen is zou je dat nog kunnen overwegen.
En wat als je de woofer naar achteren richt? Hoever komt de center van de wand te staan? Als daar redelijk wat plaats tussen is zou je dat nog kunnen overwegen.
Dat zou nog kunnen meevallen dan, denk ik.
Bouw eens een testkastje en zet die eens een meter van de muur. Draai het ding een rond z'n as en luister elke keer eens naar de prestaties. Als er niet veel te merken valt is het best te doen lijkt me.
Bij Down-firing zit de sub veel dichter bij een wand.
je bent nog steeds fantastisch bezig zie ik machtige kasten ondertussen
Ik (van mijn kant) zou jou ontwerp voor de center aanhouden. Ik zie geen graten i.v.m. de schuin-upfiring woof, althans, ik zie geen echte akoestische reden om hem down- of backfiring te maken.
Ik denk dat ik in de ruimte zelf een paar testkast ga maken en eens ga luisteren naar deze opstellingen.
Persoonlijk denk ik dat ik er niet ver naast zal zitten.
Misschien hier en daar nog een estetische toutch.
In ieder geval een center die de andere waardig is
Paul zeggen zoals je dat vindt
Persoonlijk vink ik het ook niet zo mooi.
Probleem is dat deze onder het doek moet komen.
Een andere optie is microperf doek en er een volledige grand utopia als center bijzetten.
Zonder center is natuurlijk het mooist, maar of het beter is?
Die 15 inch woofer tegen je scherm aan laten blazen wil je niet! Dat wappert lekker mee dan.. Jm lab heeft een downfiringsubwoofer met deze woofer.
Kan je dan niet beter de 15 inch sub naast de gestapelde 11" en mids zetten? Dus dat deze ook de kamer inkijkt.. Je krijgt dan een bredere center, maar wel zodat de 11"onder je mids staat!
Dan zou ik voor een microperf scherm gaan.
Geen seconde over twijfelen.
Ook zo'n geperforeerd scherm vangt een hoop hoge tonen af, dat zul je in het filter of met een equalizer moeten corrigeren.
Maar het is denk ik wel belangrijk dat middentoner en tweeter op dezelfde hoogte staan als de hoofdluidsprekers, een stem die uit de voeten van de acteur lijkt te komen is in zo'n compromisloos systeem eigenlijk ook geen optie.