Spaanplaat is naar mijn mening ook niet echt slechter of beter als MDF, persoonlijk werk ik graag met combinaties van verschillende materialen.
En dan bedoel ik niet verschillende lagen maar bijv een front van MDF en een achterkant van Carbon/Epoxy zoals bij mijn huidige ontwerp, daarvoor had een stel speakers gebouwd waarbij de zijkanten van gefineerd spaanplaat waren en de rest van de kast was van MDF.
En het project waarmee ik nu bezig ben krijgt een front van Berken Multiplex en de rest wordt MDF, combinaties van materialen zorgen naar mijn mening ervoor dat je resonanties verdeeld over grotere bereiken.
Zo is ook mijn mening erover.
De sterkte krachten die op deze platen komen zijn vele malen lager dan wat ze kunnen verdragen.daarbij komt nog eens dan ze nog ondersteund worden door het nog sterkere MDF op bepaalde plaatsen.
Zoals ik al zei, het is het idee, ontwerp.
Daarbij moet je uitkijken met Multiplex.
Dit materiaal werkt het hardst. Zeker voor dwarsverbindingen sta ik er nogal twijfelachtig tegenover
Intressante ontwikkeling.
Ik heb iemand gevonden die me een logo in het frontpaneel kan frezen volledig cnc gestuurd.
Dit maakt het wel volledig af.
En content dat ik ben
Hij heeft een eigen logo voor mij ontworpen speciaal voor deze speakers. Meer daarover later.
En nummer 5? Ben je daar al aan begonnen of komt die pas als de 4 "normale" exemplaren klaar zijn?
Je hebt me het design een keer uitgelegd en het lijkt me een uitermate interessante centerspeaker te worden.
Inderdaad eerst de andere speakers en dan de center.
Anders kom ik plaats te kort.
Het ontwerp ligt volledig klaar nu.
Dit wordt een gigantische center.
Weer wat gedaan vandaag.
De fronts allemaal in de opening gelijmt van de laagkasten en alle voorzieningen aan de bovenkant van de kast gemaakt, Doorvoer voor de kabels, doppen voor de zandvulling en zittingen voor de spikes.
Waarom?
Welk ik heb vandaag de kop gemaakt, het midlaag dus.
Nu krijgen de speakers hun vorm en jongens dit zijn grote speakers, machtig, prachtig, maar vooral indrukwekkend.
Ik heb weer een half uur op een stoel gezeten om het te bewonderen.
Arrrhh een half uur kwijtgespeeld. Maar dat geeft niet ik sta nu voor op de planning.
Ik heb er daarnet even mijn laagunit ingezet.
En een versterker er even op aangezet.
Brrr, dit gaat grellig worden, dat beloofd.
Kwa druk komt 1 speaker bij mijn SVS pb12 al in de buurt.
De ruimte is natuurlijk veel te beperkt om te testen.
Ben even onder de indruk.
Ik heb er straks zo 5 staan !!!
Ik heb er daarnet even mijn laagunit ingezet.
En een versterker er even op aangezet.
Brrr, dit gaat grellig worden, dat beloofd.
Kwa druk komt 1 speaker bij mijn SVS pb12 al in de buurt.
De ruimte is natuurlijk veel te beperkt om te testen.
Ben even onder de indruk.
Ik heb er straks zo 5 staan !!!
....en ik heb die SVS een keertje mogen meemaken. ....5stuks van datte.....WOW!!
Kan ik het hier in Den Helder horen als je het vol open zet daar in Antwerpen
Of anders: kun je na de eerste film de tweede nog wel horen???
Is je pandje wel van speciaal gewapend beton? (een bunker misschien??)
156 dBA doet echt zeer aan je oren hoor, weet ik uit ervaring
Kees