Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Spaanplaat is naar mijn mening ook niet echt slechter of beter als MDF, persoonlijk werk ik graag met combinaties van verschillende materialen.
En dan bedoel ik niet verschillende lagen maar bijv een front van MDF en een achterkant van Carbon/Epoxy zoals bij mijn huidige ontwerp, daarvoor had een stel speakers gebouwd waarbij de zijkanten van gefineerd spaanplaat waren en de rest van de kast was van MDF.

En het project waarmee ik nu bezig ben krijgt een front van Berken Multiplex en de rest wordt MDF, combinaties van materialen zorgen naar mijn mening ervoor dat je resonanties verdeeld over grotere bereiken.

Kevin
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Zo is ook mijn mening erover.
De sterkte krachten die op deze platen komen zijn vele malen lager dan wat ze kunnen verdragen.daarbij komt nog eens dan ze nog ondersteund worden door het nog sterkere MDF op bepaalde plaatsen.
Zoals ik al zei, het is het idee, ontwerp.

Daarbij moet je uitkijken met Multiplex.
Dit materiaal werkt het hardst. Zeker voor dwarsverbindingen sta ik er nogal twijfelachtig tegenover
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Intressante ontwikkeling.
Ik heb iemand gevonden die me een logo in het frontpaneel kan frezen volledig cnc gestuurd.
Dit maakt het wel volledig af.
En content dat ik ben :D
Hij heeft een eigen logo voor mij ontworpen speciaal voor deze speakers. Meer daarover later. :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Da's wel cool zeg! :D
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Nog een paar dingen doen aan de frontplaten.
Nog 1 plaat tegen alle frontplaten en dan kunnen deze gelijmd worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ahja, dit is het JM-lab topic. Wordt verwarrend met beide projecten in dezelfde foto. :lol:

De Avalons hebben blijkbaar ook een stevigheidskuur ondergaan.

Nu vraag ik me al even af: Waar is nummer 4?
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Ah die staat achterin, dat is het kopiermodel.
Een der dezer dagen worden mooi naast elkaar gezet.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

En nummer 5? Ben je daar al aan begonnen of komt die pas als de 4 "normale" exemplaren klaar zijn?

Je hebt me het design een keer uitgelegd en het lijkt me een uitermate interessante centerspeaker te worden.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

rho schreef:
En nummer 5? Ben je daar al aan begonnen of komt die pas als de 4 "normale" exemplaren klaar zijn?

Je hebt me het design een keer uitgelegd en het lijkt me een uitermate interessante centerspeaker te worden.
Inderdaad eerst de andere speakers en dan de center.
Anders kom ik plaats te kort.
Het ontwerp ligt volledig klaar nu.
Dit wordt een gigantische center.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

FrankG schreef:
Dit wordt een gigantische center.
Dat had ik al door ja. :D
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Fantastische projekten, Frank. Dit topic blijf ik zeker volgen, ik ben diep onder de indruk. Het hele topic heb ik in een ruk uitelezen. :D
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

wow , 31 pagina´s, das al een uitdaging op zich.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Weer wat gedaan vandaag.
De fronts allemaal in de opening gelijmt van de laagkasten en alle voorzieningen aan de bovenkant van de kast gemaakt, Doorvoer voor de kabels, doppen voor de zandvulling en zittingen voor de spikes.
Afbeelding

En ook de kasten in de kelder anders opgesteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Het begint al aardig vorm te krijgen. Spannend! :D
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Vandaag kreeg ik weer het wow gevoel.

Waarom?
Welk ik heb vandaag de kop gemaakt, het midlaag dus.
Nu krijgen de speakers hun vorm en jongens dit zijn grote speakers, machtig, prachtig, maar vooral indrukwekkend.
Ik heb weer een half uur op een stoel gezeten om het te bewonderen.
Arrrhh een half uur kwijtgespeeld. Maar dat geeft niet ik sta nu voor op de planning.

Ik ben helemaal in extase.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

FrankG schreef:
Ik ben helemaal in extase.

Afbeelding
Wow, nog even en hij gaat letterlijk uit zijn dak. :lol:
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Dit is toch wel echt het laastste wat er op komt.
:lol:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ze worden ronduit INDRUKWEKKEND!!

Allemachtig, als je deze straks 4 hebt staan :shock: :shock: :shock:

Mooi hoor!

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Nogal een geluk dat ze in modules zijn opgebouwd. Anders kreeg ge ze de kelder niet meer uit. :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Indrukwekkend stukje werk Frank.
Keep posting.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Ik heb er daarnet even mijn laagunit ingezet.
En een versterker er even op aangezet.
Brrr, dit gaat grellig worden, dat beloofd.
Kwa druk komt 1 speaker bij mijn SVS pb12 al in de buurt. :shock:

De ruimte is natuurlijk veel te beperkt om te testen.
Ben even onder de indruk. :o
Ik heb er straks zo 5 staan !!!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

FrankG schreef:
Ik heb er daarnet even mijn laagunit ingezet.
En een versterker er even op aangezet.
Brrr, dit gaat grellig worden, dat beloofd.
Kwa druk komt 1 speaker bij mijn SVS pb12 al in de buurt. :shock:

De ruimte is natuurlijk veel te beperkt om te testen.
Ben even onder de indruk. :o
Ik heb er straks zo 5 staan !!!
....en ik heb die SVS een keertje mogen meemaken. ....5stuks van datte.....WOW!! :shock: :shock:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Kan ik het hier in Den Helder horen als je het vol open zet daar in Antwerpen :shock:
Of anders: kun je na de eerste film de tweede nog wel horen???
Is je pandje wel van speciaal gewapend beton? (een bunker misschien??)
156 dBA doet echt zeer aan je oren hoor, weet ik uit ervaring 8)
Kees
twan
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 0:30

Bericht door twan »

Wat vind je vrouw van het idee dat er 4 van die titanen in het huis komen ? :)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

twan schreef:
Wat vind je vrouw van het idee dat er 4 van die titanen in het huis komen ? :)
Even een schepje er bovenop:
FrankG schreef:
Ik heb er straks zo 5 staan !!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”