


Speciaal voor Jeroen heb er ook even de test van een Seasje bij gedaan. Bedoel je deze Seas, Jeroen ?
Zoals jullie zien is de karakteristiek en vooral de waterval van de Vifa zo'n beetje ideaal. Voor het gebied waarin ik hen zou willen inzetten dan: zo'n 800-3000 Hz. De Peerless een zeer goede tweede. Prijzen liggen op € 85.00 respectievelijk € 44.00. Hierbij even aangetekend dat er van die Vifa ook meen ik ook nog een "M" versie bestaat, die zal wel speciaal voor het midden geoptimaliseerd zijn.
Bij de (aluminium) Seas zie je de problemen optreden waarover ik in het verleden al vaker gesproken heb: Ernstige opbrekers die zich maar juist buiten het toepassingsgebied manifesteren.
Ik hed deze Seas unit overigens beluisterd in een Tony Gee ontwerp. Dat klonk voortreffelijk. Maar in mijn oren misschien net niet helemaal ideaal. Misschien een beetje teveel "HiFi" en ook een lichte accentuering van bepaalde freq's ...
Paul.





